Gå til innhold

Kan jeg bli forelsket når han er elektriker?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har et reelt problem.

Jeg har truffet en mann som er elektriker og vi har ganske gode samtaler og prater bra sammen.

Men jeg er i tvil om det kan bli noe mer fordi han er elektriker. Selv er jeg akademiker og frykter hva folk kan finne på å si når de får vite at vi er sammen!

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

Elektrikere er da mennesker de også! Go for it!

Skrevet

:o :o :o spiller det noen rolle hva han jobber med da??? Skjønner ikke problemet....

Skrevet
:o :o :o spiller det noen rolle hva han jobber med da??? Skjønner ikke problemet....

Og skjønner heller ikke at dette er et tulleinnlegg? ;)

Gjest Anonymous
Skrevet

For en gangs skyld: faktisk ikke.

Skrevet

yrket har vel ingen ting å si! Mange smarte som har kort utdannelse.. Hvorfor ta lang utdannelse når det yrket man vil bli ikke krever det!

Skrevet

Eg har gått et år elektro, så eg veit aaaalt om den typen mannfolk. :sjarmor:

Masse kjekke, oppegåande og intelligente karar med gode kvalitetar der akkurat som i alle andre yrker. Pluss at det er faktisk ganske sexy med en handyman med blå snekkerbukse og masse verktøy spør du meg!

Gjest Anonymous
Skrevet

Dette er ikke et tulleinnlegg. Jeg har tullet som gjest tidligere i ny og ne, men dette er faktisk tatt fra virkeligheten.

Skrevet

Folk kommer nok til å si "Der kommer en akademiker som er sammen med en elektriker! Æsj! Noe så ekkelt!" Og så mister du alle vennene dine og kanskje jobben også fordi sjefen ikke vil tro du er vel bevart. Så kommer du til å miste leiligheten din fordi du ikke har penger til å betale husleia. Du må gå på sosialen og får kanskje rom på et hospits. Der vil du bli deprimert og også havne i dårlig(ere) selskap. Så kommer du til begynne å drikke eller begynne med herion og må selge kroppen din for å finansiere bruken. Det hele ender med at du enten drikker deg i hjel eller dør av en overdose. Så, nei, jeg synes ikke du skal bli sammen med en elektriker.

Skrevet

Nei, det er klart. Det er jo viktigere hva andre rundt syns enn at du skal være lykkelig og ha en kjæreste du trives med.

Og er du så opptatt av hva andre syns/ ikke syns vil det alltid være noen som har noe å si på en ny kjæreste uansett. og ingen vil noen gang bli bra nok for alle de andre rundt deg.

Glem de andre og finn heller ut av dine følelser for denne mannen og om det er en du kan se deg selv sammen med.

Gjest Gjesta
Skrevet

Hvis du stiller deg det spørsmålet, vet du med deg selv svaret (forutsatt at dette IKKE er et tulleinnlegg); det vil ikke funke, fordi du hele tiden kommer til å se ned på ham og lete etter feil og shortcomings. Forelsket blir man med hjertet, ikke med hodet. Hodet er det som legger hindringer og setter opp skjemaer for hvordan drømmepartneren skal være.

Og ja: jeg har vært der selv.

Skrevet

Helt ærlig; jeg har høy utdannelse og en såkalt prestisejefylt jobb med god lønn, men forelsker jeg meg, så bryr jeg meg faktisk ikke om hva mannen gjør til daglig! :wink:

Jeg kan forsørge meg selv, så den saken er grei, og hva andre mener og tror bryr jeg meg lite om... det syns jetg du også burde gjør om dette kan være mannen for deg! :kul:

Lykke til!

Gjest Anonymous
Skrevet

Mange bra svar på kort tid. Men hvordan klarer folk å ikke bry seg om hva andre mener?

Dersom noen er irritert på en, har meninger om deg som person/ meninger om jobben du gjør/ meninger om valget av kjæreste/ negative og positive meninger om en/ kritikk: hvordan i all verden klarer dere å ikke bry dere om hva andre mener?

Jeg tenker konstant på hva andre måtte tenke og mene om hva jeg gjlør og sier..lar det ikek hindre meg, men jeg grubler mye.

Skrevet

Slutt å gruble og go for it!

ok. det der hørtes jo enkelt ut... men jeg mener det!

Gjest Embla s
Skrevet

Hvis dette er et seriøst spørsmål tenker jeg at uansett om du er aldri så mye akademiker, er han den smarteste av dere to!!! At du skal vurdere å ikke la det bli til noe på tross av at dere fungerer godt sammen, fordi han ikke er akademiker sier meg at du ikke fortjener ham!! (vet han at du tenker sånn? Tenker han blir skikkelig imponert...)

Skrevet

Ærlig talt!!!

Min samboer er utdannet håndtverker, og maken til fint, resonnerende, følsomt, intelligent menneske skal du lete lenge etter! Jeg ville ikke byttet ham mot ti akademikere, tro du meg! Og ja - jeg kjenner mange av den sorten også!

Hvis du virkelig dømmer et menneske etter hvilket yrke vedkommende har, og vurderer hans såkalte status på den sosiale rangstigen etter det, så har DU et problem ikke han!

Skamme deg, skulle du! :evil:

Det er ikke ofte jeg blir så provosert, men dette tok jammen kaka...!

Gjest seroxata
Skrevet

øøøøh, elektrikere er da bra mennesker de da! Med mindre man er veldig snobbete da, da må du kanskje heller finne deg en med et firma, eller noe :roll:

Skrevet

synes egemtelig det er rart hvis denne elektrikeren vil ha en som deg jeg. Med sånne holdninger er det ikke rart du er redd for hva andre mener om deg, for det kan ikke være mye positivt. :hoho:

du verden hvor glad jeg er som har kommet lenger i livet enn at yrket liksom skal fortelle hvilken type man er.

Jeg håper inderlig dette er kødd.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...