Lilje blomst Skrevet 5. juli 2017 #1 Skrevet 5. juli 2017 Hei, jeg er ferdig utdannet regnskapsfører og skal begynne å søke jobber. Er så nysgjerrig og spent, og lurer på hvordan en typisk arbeidsdag/uke ser ut? Håper flere regnskapsførere kan gi svar :-)
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2017 #3 Skrevet 7. juli 2017 Tja, jeg jobber som eneste regnskapsfører i et mindre firma, hvor jeg gjør mye mer enn å føre regnskap. Jeg tar telefonen, oppretter prosjekter, åpner post, svarer på spørsmål, handler kaffi, smiler til kundene, snikk snakker med de andre ansatte (har de det bra? har de alt de trenger? noe vi i adm kan bidra med?). Ellers er det regnskap, fakturering og purringer. Dagene har lite struktur, siden mye av dette er oppgaver jeg ikke styrer selv (når kollegaer og kunder dukker opp og lurer på noe). Jeg stortrives i jobben min, hvor jeg jobber 100% selvstendig og styrer mine egne dager Anonymkode: 6c71b...5ee
Lilje blomst Skrevet 17. september 2017 Forfatter #4 Skrevet 17. september 2017 På 7.7.2017 den 13.59, AnonymBruker skrev: Tja, jeg jobber som eneste regnskapsfører i et mindre firma, hvor jeg gjør mye mer enn å føre regnskap. Jeg tar telefonen, oppretter prosjekter, åpner post, svarer på spørsmål, handler kaffi, smiler til kundene, snikk snakker med de andre ansatte (har de det bra? har de alt de trenger? noe vi i adm kan bidra med?). Ellers er det regnskap, fakturering og purringer. Dagene har lite struktur, siden mye av dette er oppgaver jeg ikke styrer selv (når kollegaer og kunder dukker opp og lurer på noe). Jeg stortrives i jobben min, hvor jeg jobber 100% selvstendig og styrer mine egne dager Anonymkode: 6c71b...5ee Ah, tusen takk for svar!!! Har ikke sett svaret før nå, typisk. Jobber du stort sett på kontoret, eller er du også mye hos kunder? Hvordan er det for en regnskapsfører å "foretrekke" og heller være på kontoret og møte kundene der, enn å være ute hos kundene? Noen erfaringer fra ditt kontor angående dette? :-)
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #5 Skrevet 17. september 2017 3 timer siden, Lilje blomst skrev: Ah, tusen takk for svar!!! Har ikke sett svaret før nå, typisk. Jobber du stort sett på kontoret, eller er du også mye hos kunder? Hvordan er det for en regnskapsfører å "foretrekke" og heller være på kontoret og møte kundene der, enn å være ute hos kundene? Noen erfaringer fra ditt kontor angående dette? :-) Jeg er ikke den personen du siterte nå. Men lurte på om jeg kunne spørre deg to spørsmål angående din utdanning? Syntes du det var en god utdanning? (var fagene vanskelig/arbeidsmengden større enn forventet/krevende pensum) Må man være veldig flink i matte? Vurderer å søke meg inn til høsten Anonymkode: d14ab...614
Lilje blomst Skrevet 17. september 2017 Forfatter #6 Skrevet 17. september 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke den personen du siterte nå. Men lurte på om jeg kunne spørre deg to spørsmål angående din utdanning? Syntes du det var en god utdanning? (var fagene vanskelig/arbeidsmengden større enn forventet/krevende pensum) Må man være veldig flink i matte? Vurderer å søke meg inn til høsten Anonymkode: d14ab...614 Hei! Hyggelig at jeg også kan være til hjelp, selv om jeg spørr om hjelp! Hehe. Jeg syns det var en god utdannelse å ta. Litt fordi det alltid vil være et marked for "økonomi", og det stort sett alltid er arbeidsplasser å få, enten som regnskapsfører eller revisor eller lignende (det vanskelige vil kanskje være å skaffe erfaring i begynnelsen, men ser ofte flere søker nyutdannede, spesielt revisorfirmaer). Jeg er ikke spesielt god i generell matte, eller at det har vært mitt favorittfag. Likevel har jeg kommet meg igjennom det, med litt hjelp her og der. Det er ikke LETT, men absolutt overkommelig. De generelle fagene går jo ikke ut på ren matematikk, men mer økonomi. Syns alt i alt det har vært en god utdanning, har mer vært litt problemer hva gjelder skolen i seg selv (dårlig administrasjon hva gjelder skolen selv). Arbeidsmengden er jo mye til tider, men er du innstilt så klarer du det. Tror det gjelder alle linjer/fag man tar, at det kan føles litt overveldende noen ganger. De fleste på mitt "kull" har gjort det bra, og skaffet seg jobber innenfor utdanningen. Jeg angrer ikke på det jeg valgte :-)
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #7 Skrevet 17. september 2017 5 minutter siden, Lilje blomst skrev: Hei! Hyggelig at jeg også kan være til hjelp, selv om jeg spørr om hjelp! Hehe. Tusen takk for svar! Er så greit å høre erfaringer fra de som faktisk har gått studiet og ikke bare fra veileder og skolens nettside. Leste akkurat en undersøkelse og prosentandelen som fikk jobb etter utdanning var ganske høy. Så virker som en god og sikker utdannelse å ta! Lykke til med jobbsøkingen! Anonymkode: d14ab...614
Lilje blomst Skrevet 18. september 2017 Forfatter #8 Skrevet 18. september 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar! Er så greit å høre erfaringer fra de som faktisk har gått studiet og ikke bare fra veileder og skolens nettside. Leste akkurat en undersøkelse og prosentandelen som fikk jobb etter utdanning var ganske høy. Så virker som en god og sikker utdannelse å ta! Lykke til med jobbsøkingen! Anonymkode: d14ab...614 Takk for det, og lykke til med skolegangen uansett hva du velger :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå