Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler meg så slem som skriver dette, for egentlig burde jeg være takknemlig. 

Jeg har nylig født og både svangerskapet og fødselen har vært tøft. Både familie og venner har stilt opp så mye de kan, selv om jeg og mannen min klarer alt selv men har tatt imot hjelp. En tante har stilt opp mye. Hun har reist fra en annen kant av landet og har bodd hos oss den siste tiden for å hjelpe. Vi har takket nei, men hun insisterte. Hun har tatt seg fri fra jobb og siden har hun vært høyt og lavt hos oss. Vasket, laget mat, handlet inn av egne penger enda vi insisterte på å handle inn selv. I tillegg har hun kjøpt inn babyutstyr hun mener vi trenger. Da selvfølgelig det dyreste for at det matcher resten av utstyret vi har kjøpt inn. 

Meg har hun beordret til sengs siden jeg ble rådet til å hvile mye før fødselen. Hun er ganske dominerende som person og jeg har aldri hørt noen tørre si nei til henne så lenge vi har vært venner. Det gjelder både privat og forretninger. Mannen min har nærmest rømt hjemmefra og druknet seg i jobb de dagene før fødselen. Andre som har besøkt meg får toppen en time før de blir jagd ut. 

Jeg kunne sikkert ramset opp mye, men da rekker jeg ikke å poste denne før hun tar fra meg mobilen. Hun har fire voksne barn som bare har bedt meg hold ut til hun selv finner ut at det er på tide hun drar hjem. De har ikke tort å si henne imot heller. Hun har også vært ett mareritt på fødeavdelingen. 

Har noen råd? 

Anonymkode: cc71a...40d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Takknemlig for at hun invaderer hjemmet ditt?

Jeg hadde gitt henne 24 timer på å reise før jeg kontaktet politiet for å få henne fjernet. 

Hun har ingen rett til å oppholde seg i ditt hjem om du ikke vil ha henne der.

Anonymkode: 8dbc4...950

Skrevet

Kan du sette deg ned med henne og takke så mye for all hjelpen hun har gitt dere, gjerne med eksempler " tusen takk for at du lagde middag på onsdag slik at jeg fikk tid til en dusj/amme/ta en hvil før middag". Og så sier du " men nå er det på tide at vi står på egne bein - du har vært med på å gi oss en god plattform for å klare dette på egen hånd - tusen takk for det. :) Vær hyggelig, men bestemt. :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville begynt slik som Reveenka foreslår.

Hvis det ikke hjelper hadde jeg blitt tydeligere, og sagt "Du, jeg setter utrolig stor prispå at du ønsker å stille opp for oss. På mange måter har du vært til stor hjelp, og det er jeg taknemelig for. Jeg ser at hensikten bare er god, og jeg vet ikke om du er klar over det, men samtidig som du hjelper har du en tendens til å bli ganske invaderende og grenseoverskridende (sett gjerne inn eksempler), den delen av hjelpen er desverre litt slitsom. Jeg er som sagt taknemmelig for at du ønsker å stille opp for oss, men det vi trenger nå er å få ro,så vi som kjernefamile kan finne oss til rette med den nye hverdagen."

Hvis den heller ikke virker, så ville jeg også gått like drastisk tilverks som anonym 8dbc4...950. "Det spiller faktisk ingen rolle hva du sier, du får ikke bli værende her.Jeg forventer at du har reist innen (sett inn passende frist bassert på reisemåte, lenger frist hvis hun må bestile biletter enn hvs hun kan sette seg i egen bil å kjøre hjem) hvis du ikke reiser innen da, så kommer jeg faktisk til å ringe politiet, for dette er mitt hjem, og du har ingen rett til å okkupere det.

Anonymkode: 63d16...e20

• Liker 2
Gjest Coolaid
Skrevet
På 5.7.2017 den 21.15, AnonymBruker skrev:

Jeg føler meg så slem som skriver dette, for egentlig burde jeg være takknemlig. 

Jeg har nylig født og både svangerskapet og fødselen har vært tøft. Både familie og venner har stilt opp så mye de kan, selv om jeg og mannen min klarer alt selv men har tatt imot hjelp. En tante har stilt opp mye. Hun har reist fra en annen kant av landet og har bodd hos oss den siste tiden for å hjelpe. Vi har takket nei, men hun insisterte. Hun har tatt seg fri fra jobb og siden har hun vært høyt og lavt hos oss. Vasket, laget mat, handlet inn av egne penger enda vi insisterte på å handle inn selv. I tillegg har hun kjøpt inn babyutstyr hun mener vi trenger. Da selvfølgelig det dyreste for at det matcher resten av utstyret vi har kjøpt inn. 

Meg har hun beordret til sengs siden jeg ble rådet til å hvile mye før fødselen. Hun er ganske dominerende som person og jeg har aldri hørt noen tørre si nei til henne så lenge vi har vært venner. Det gjelder både privat og forretninger. Mannen min har nærmest rømt hjemmefra og druknet seg i jobb de dagene før fødselen. Andre som har besøkt meg får toppen en time før de blir jagd ut. 

Jeg kunne sikkert ramset opp mye, men da rekker jeg ikke å poste denne før hun tar fra meg mobilen. Hun har fire voksne barn som bare har bedt meg hold ut til hun selv finner ut at det er på tide hun drar hjem. De har ikke tort å si henne imot heller. Hun har også vært ett mareritt på fødeavdelingen. 

Har noen råd? 

Anonymkode: cc71a...40d

Akkurat her hadde jeg holdt godt kjeft når skaden allerede er gjort. Og så hadde jeg sett etter nærmeste utvei for å få henne ut. I mellomtiden bør du nyte det selv om det er kvelende. 

Vent litt og si: "Tusen takk for alt du har gjort, det kommer vi aldri til å glemme. Føler meg bra nå og du kan trygt reise hjem. "Bob Kåre" har tatt seg fri de to neste ukene og tar over din jobb".... fortell ett eller annet sånt.... og gi henne en stor blomsterkvast fra deg og Bob Kåre...

AnonymBruker
Skrevet

Hun har tatt fri fra jobb? Dette er ikke normalt, det er sykelig. 

Anonymkode: af82f...20c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...