Gå til innhold

Argh! Vært på en date. Er han interessert eller skal jeg slette ham fra Tinder?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For en uke siden var vi på date etter å ha "møttes" på Tinder. Kjempegod kjemi (synes i alle fall jeg), felles interesser og humor, fin kveld. Det var han som ville gå videre til et annet sted da kafeen stengte, og vi satt der i mange timer.

Noen dager etterpå sendte jeg melding og spurte, på impuls, om han ville ta en kaffe. Det var på kort varsel, og han kunne ikke, men spurte om vi kunne finne en dag til uka.

Jeg foreslo tirsdag; Han trodde det skulle gå, men måtte se an litt. I går hørte jeg ikke noe utover dagen og sendte en melding. Fikk da svar om at han dessverre ikke rakk det, med en forklaring på hvorfor, og han spurte om vi kan ta det igjen en dag (foreslo ikke en bestemt dag). Jeg svarte "selvfølgelig!" men fikk en dårlig følelse.

Min usikkerhet på datingmarkedet fører til at jeg overanalyserer, tar ting personlig og tenker "åh, selvfølgelig er ikke han interessert heller". Istad vurderte jeg derfor bare å slette han på Tinder. Men så prøvde jeg å se litt objektivt på det og tenke at avlysning av én date, kanskje ikke betyr SÅ mye? 

Hva tror dere? Hvis det ikke er noe håp, sletter jeg han like godt med en gang og bare går videre. Men jeg frykter jo at den overanalyseringen min kan føre meg på ville veier og gjøre at jeg går glipp av noen gode muligheter 😟

Anonymkode: 7b1c2...549

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke vær den neste som sender en melding nå. Vent å se. Skriver han ikke på en uke kan du nok regne med at han ikke er interessert.

Anonymkode: 10dc8...d77

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke vær den neste som sender en melding nå. Vent å se. Skriver han ikke på en uke kan du nok regne med at han ikke er interessert.

Takk for svar. Du har nok rett i det. Jeg kommer ikke til å sende en melding til. Problemet er at jeg blir så utrolig utålmodig etter å bare slette han hvis han ikke er interessert. Akkurat som om det hjelper på stoltheten min eller noe (det gjør jo egentlig ikke det). Men tenker vel at det kanskje er å overreagere 😟

• Liker 1
Skrevet (endret)

Om noen jeg vil møte igjen sier at vi får ta det en "annen dag" så sier jeg at han får foreslå en konkret dag om han er interessert. Da er ballen på hans side, og jeg kan fint avslutte det uten å gruble på hva greia var om jeg ikke hører mer. Jeg kjenner jo igjen greia selv da jeg kan finne på å utsette og utsette om jeg ikke er så interessert, men i en del tilfeller gir det et spark i baken og flere dater.

Endret av Moonwalker
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hadde slettet han. Lettt.

Han er enten ikke spesielt interessert (man har til til ALT hvis man er det), eller dørgende kjedelig, hvis alt anna er like viktig som å ha det kjekt med noen han nettopp har truffet.

Anonymkode: e9a1c...4b9

• Liker 2
Skrevet

Du trenger ikke å slette ham enda. Vent et par uker og se om det skjer noe. I mellomtiden er du fri til å data andre.

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor slette? Det hjelper jo uansett ingenting :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, JackIost skrev:

Hvorfor slette? Det hjelper jo uansett ingenting :)

Hva med stolthet? Ukjent fenomen?

• Liker 1
Skrevet

Vent noen dager og se om han tar kontakt. Gjør han ikke det kan du slette han. Ikke ta kontakt med han først iallfall.

• Liker 3
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med stolthet? Ukjent fenomen?

Det er nettopp stolthet som gjør at man ikke bør slette i hytt og vær. Å slette viser at man bryr seg, og gir bare "motparten" et signal om at man et en utålmodig person som ikke takler å vente litt, og at det dermed var like greit at man ble slettet :)

Endret av JackIost
  • Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

I beste fall er han en tafatt fyr med lunken interesse for deg som kjæreste. Eneste tilfelle der det er en sjanse for at han tar initiativ er viss han har møtt noen andre som det ikke fungerer med.

Kanskje var han ute etter en useriøs greie og merket etter hvert at du ønsket noe seriøst.

Anonymkode: dfaab...9e5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Takk for svar. Jeg er enig i at han ikke virker superintereseert. Samtidig er det kanskje grenser for hvilken entusiasme man kan forvente etter bare ett møte? 

Jeg venter et par dager og ser. Tar han kontakt, blir jeg positivt overrasket. Hører jeg ikke noe, kan jeg i alle fall trøste meg med at jeg har en magefølelse jeg kan stole på i disse tilfellene. Uff, hvorfor skal dating være så vanskelig? Det er så leit å investere tid og forhåpninger gang på gang og så bli skuffet. 😟

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, JackIost skrev:

Det er nettopp stolthet som gjør at man ikke bør slette i hytt og vær. Å slette viser at man bryr seg, og gir bare "motparten" et signal om at man et en utålmodig person som ikke takler å vente litt, og at det dermed var like greit at man ble slettet :)

Det kommer vel an på hvilke preferanser man har på folk? Tror ikke du vil ha noen bred enighet om å å være "to cool for school" er mer attraktivt enn noen som er vil ha  impulsiviet og følelser fra start. Alt dette tullet med at man helst skal virke mest mulig uinteressert for å være bra nok er jo det er: tull. Og kanskje grunnen for at singelmarkedet er et helvete for de fleste siden det er kynikerene som dominerer bildet. Hadde foretrekt å bli slettet av en person som ikke gadd løfte en finger helt fra start sånn som han der fyren gjør med ts. Når det fins mange andre som ikke får en til å føle seg som et null, pga lunken respons etter et bra møte, men som hadde reagert normalt å ville treffes på ny snart og lagt to fingre i kors for å få det til. Veldig få som har så mye livsviktige ting de må gjøre om de ikke har familie liksom.

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff, hvorfor skal dating være så vanskelig? Det er så leit å investere tid og forhåpninger gang på gang og så bli skuffet. 😟

Sånn er det for de fleste dessverre. Det verste du kan gjøre er å bli likegyldig.

Anonymkode: dfaab...9e5

AnonymBruker
Skrevet

Sex & singelliv; he's just not that in to you.. bedre å vite nå enn senere. Finn deg noen som fortjener deg

Anonymkode: 83ce1...e21

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig med personen over her, sletting sender jo det motsatte signalet av det du vil - det skriker jo at du er såra og lei deg og føler deg under han. Her må du nok bare være litt tålmodig og se om han tar initiativ tilbake..

Anonymkode: 06bf6...fbf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enig med personen over her, sletting sender jo det motsatte signalet av det du vil - det skriker jo at du er såra og lei deg og føler deg under han. Her må du nok bare være litt tålmodig og se om han tar initiativ tilbake..

Anonymkode: 06bf6...fbf

Skjønner hva du mener. Men jeg er ikke så opptatt av hvordan HAN tenker om en sletting. Han bryr seg jo sannsynligvis ikke uansett, og vi kommer aldri til å møtes igjen. Det er mer at for MIN del så føles det litt mer å ta kontroll over situasjonen ved at jeg slipper å håpe på melding og bruke tid på å tenke på ham. Det er jo mange av de andre matchene som gjerne vil møte meg, så hvorfor skal jeg gidde å bruke energi på en som ikke er interessert? Det er vel det jeg tenker. Men det er jo litt skuffelse (og kanskje en liten kime av bitterhet over Tinder og hvordan det fungerer/ikke fungerer, hehe) inni der også 😉

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor slik hastverk med å slette? Det er jo heller ikke alle som blir dødsforelska etter en date. Jeg foreslår gjerne ikke heller en konkret dag selv med en gang dersom jeg må flytte en date, men kommer gjerne med et forslag litt senere.

Jeg ville nok ventet til han foreslo en dag, evt. spurt han hvilken dag som passet (slik at han da selv må komme med et forslag, og ikke bare si "ok").

Anonymkode: b54c6...bf5

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner hva du mener. Men jeg er ikke så opptatt av hvordan HAN tenker om en sletting. Han bryr seg jo sannsynligvis ikke uansett, og vi kommer aldri til å møtes igjen. Det er mer at for MIN del så føles det litt mer å ta kontroll over situasjonen ved at jeg slipper å håpe på melding og bruke tid på å tenke på ham. Det er jo mange av de andre matchene som gjerne vil møte meg, så hvorfor skal jeg gidde å bruke energi på en som ikke er interessert? 

Du trenger ikke bruke energi, bare gå å date andre, det er jo ikke som om dere har noen forpliktelser fordi dere har møtte hverandre én gang. 

Men noen mennesker er faktisk oppriktig opptatte, tro det eller ei. I verste fall sletter du ditt livs kjærlighet fordi du er utålmodig. Gå ut og nyt været, ikke la en dum datingapp ta kontroll over hva du går rundt og bruker tid og energi på. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde nok slettet - enten han var interessert eller ikke. Faktum er at han aksepterte en date han ikke møtte opp på, og ikke gav noe beskjed før langt etter hva som er akseptabelt. Gir et veldig dårlig inntrykk for fremtiden, spør du meg.

Anonymkode: 35d6d...615

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...