AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #1 Skrevet 5. juli 2017 I nettavisene og på KG(blant annet) florerer det av artikler og tråder om folk som sliter med å bli gravide. Det får meg til tenke om kvinner i denne delen av verden er mer utsatt for, hva enn det er som gjør at man ikke blir gravide kjapt nok, spontanaborterer, eller som gjør at man må ha assistanse fra sykehus til å bli gravide. Hvorfor sliter folk med å gravide lurer jeg på? Kan det være andre grunner enn at alderen på førstegangsfødende blir bare eldre og eldre? Dette sett sammenliknet med kvinner i andre deler av verden(ikke U-land). Her tenker ja da på miljømessige faktorer, inntak av industrimat, prevensjon etc. Anonymkode: 35039...3cd
Miss.Wildfox Skrevet 5. juli 2017 #2 Skrevet 5. juli 2017 Hadde man hatt svaret på dette hadde ikke ufrivillige barnløse vært et tema og fertilitetsbehandling hadde vært løsningen for alle som ikke ble spontant gravid på naturmetoden. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #3 Skrevet 5. juli 2017 Dette er bare synsing: men jeg har en sterk mistanke om at det er alder som du sier, men også den utbredte bruken av p-preparater over lang tid. Jeg tror hormoner over lang tid ødelegger fertiliteten hos enkelte, men jeg kan ikke underbygge det. Det er en påstand. Anonymkode: 410c9...cfe 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #4 Skrevet 5. juli 2017 Jeg var ung når vi fant ut at jeg ikke kunne bli gravid og ikke hadde jeg brukt hormonprevensjon heller. Det har alltid vært ufrivillige barnløse, det kan man lese om i historien. Det er ikke noe nytt fenomen. Det blir som alt annet i kroppen vår, alt fungerer ikke optimalt hos alle. Det er utrolig mye som kan gå galt når man prøver å bli gravid eller i løpet av et svangerskap. Anonymkode: b9abd...aa9
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #5 Skrevet 6. juli 2017 Dette innlegget er NØYAKTIG, ord for ord, lik et annet innlegg som har vært her før. Trolletrådvarsel. Anonymkode: c3cfc...0c4
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #6 Skrevet 6. juli 2017 Tror det er den vanvittige bruker av p-piller i vesten. Det knaskes jo så fort de har sex. Burde bli flinkere til å få menn/gutter til å bruke kondom. Man tukler med horomer når man er på pillen og jeg tror ikke det er bra i det lange løp. Anonymkode: 85c62...6bf
Tvist Skrevet 6. juli 2017 #7 Skrevet 6. juli 2017 Tror bare det er veldig synlig. Noen har problemer med fertiliteten, men en del er bare veldig utålmodige, og mener de har problemer når de bare har prøvd i noen få måneder. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #8 Skrevet 6. juli 2017 Jeg tror det først å fremst er alder og stress. Det kan også være kosthold. En annen ting jeg er enig med, er økt bruk av hormon preparater. Jenter begynner på ppiller i en alder av 14 år, jeg begynnte selv på ppiller ved denne alderen. Er nå 26 og sliter litt med å bli gravid. Har ikke vært bevisst prøver, men har sluttet på ppiller for to år siden og ennå ikke blitt gravid på den naturlige måten. Anonymkode: a3b2a...736 1
våren14 Skrevet 17. juli 2017 #9 Skrevet 17. juli 2017 Alder har helt sikkert mye å si... vi er jo steingamle når vi endelig kommer dit at vi skal lage barn. I tillegg har man da gjerne brukt hormonelle prevensjonsmidler i lang lang tid. Noen mener dette ikke har noe å si, selv er jeg ikke helt overbevist. Så har man også det faktum at det her skrives mye rundt det og mange snakker om det. Infertilitet snakkes kanskje mindre om andre deler av verden selv om det kanskje forekommer ofte der også. Eller så har vi blitt så utålmodige fordi vi er så vant med at når vi vil noe så bare fikser vi det (vi kjøper oss det, lager det, skaffer det...), mens det å bli gravid er helt utenfor vå kontroll egentlig. Og det kan jo normalt ta inntil et år å lykkes, men når man har bestemt seg for å bli gravid så er jo det året plutselig eviglangt. De aller fleste blir jo gravide ila det året, allikevel fremstår det som et problem om man ikke lykkes akkurat den måneden man gjerne skulle ønske. Noen er jo i sjokk om de ikke ha lyktes etter et halvår, hvilket mange andre kulturer trolig ikke tenker så mye over. Hos oss har det kanskje blitt litt en obsession, mens det andre steder bare er en naturlig del av livet man ikke grubler over daglig liksom. Er nok en kombinasjon av det hele. Men at flere og flere må ha hjelp er nok rimelig sikkert pga stadig høyere alder. Jeg selv intet unntak... men jeg aner ikke om jeg funket bedre da jeg var 25 enn nå som jeg er 35, det er jo ukjent. 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2017 #10 Skrevet 17. juli 2017 Jeg tror folk er for gamle. Anonymkode: 333ab...2e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå