Gjest nath3lie Skrevet 5. juli 2017 #1 Skrevet 5. juli 2017 Jeg sliter ekstremt med søtsug om dagen, hver dag. Jeg tenker "nå drar jeg på butikken", men jeg kan jo ikke spise søte ting hver dag. Har hull i tennene og skal til tannlegen, må bare bestille den timen. Hva gjør du når du får skikkelig søtsug?
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #2 Skrevet 5. juli 2017 Jeg har veldig sjelden søtsug. Kanskje du mangler krom? Kjøp på apoteket, skader ikke å prøve. Anonymkode: 1e03d...fc2
Gjest nath3lie Skrevet 5. juli 2017 #3 Skrevet 5. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har veldig sjelden søtsug. Kanskje du mangler krom? Kjøp på apoteket, skader ikke å prøve. Anonymkode: 1e03d...fc2 Jeg har prøvd den før, men hjalp ikke, men kan hende ikke ikke prøvde lenge nok. Tror jeg gikk på den 1 mnd eller noe
Pringle Skrevet 5. juli 2017 #4 Skrevet 5. juli 2017 Jo mer søtt man spiser, jo mer søtsug får man. Etterhvert kan inntaket av søtsaker gå på bekostning av matinntak, og da blir søtsuget enda verre. Vanen må brytes. Du må bare bestemme deg for å ikke spise søtsaker oftere enn feks en gang per uke. Men du må spise skikkelig også. Du kan ikke bare bytte ut sjokolade med gulrøtter. Hverdagsmaten din må være så bra at du foretrekker mat framfor søtsaker. Jeg pleide nesten alltid å gi etter for søtsug, og etterhvert spiste jeg ikke fordi jeg hadde lyst på noe godt, men for å få maset til å stoppe. Det hjelper jo ikke, det blir bare mer mas jo mer man gir etter. Når jeg får søtsug nå, tenker jeg etter hvor lenge det er siden sist jeg spiste noe snop, hvordan vektutviklingen min er, og om det jeg har lyst på, er verdt det eller ikke. Så tar jeg en avgjørelse om å spise eller la være. Jeg er også lat og lar latskapen min jobbe for meg. Så jeg lar være å kjøpe snop, for å dra på butikken etter snop gidder jeg ikke. 4
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #5 Skrevet 5. juli 2017 Etter en pose godteri bruker søtsuget å gi seg! Anonymkode: 5084f...183 1
Gjest nath3lie Skrevet 5. juli 2017 #6 Skrevet 5. juli 2017 1 minutt siden, Pringle skrev: Jo mer søtt man spiser, jo mer søtsug får man. Etterhvert kan inntaket av søtsaker gå på bekostning av matinntak, og da blir søtsuget enda verre. Vanen må brytes. Du må bare bestemme deg for å ikke spise søtsaker oftere enn feks en gang per uke. Men du må spise skikkelig også. Du kan ikke bare bytte ut sjokolade med gulrøtter. Hverdagsmaten din må være så bra at du foretrekker mat framfor søtsaker. Jeg pleide nesten alltid å gi etter for søtsug, og etterhvert spiste jeg ikke fordi jeg hadde lyst på noe godt, men for å få maset til å stoppe. Det hjelper jo ikke, det blir bare mer mas jo mer man gir etter. Når jeg får søtsug nå, tenker jeg etter hvor lenge det er siden sist jeg spiste noe snop, hvordan vektutviklingen min er, og om det jeg har lyst på, er verdt det eller ikke. Så tar jeg en avgjørelse om å spise eller la være. Jeg er også lat og lar latskapen min jobbe for meg. Så jeg lar være å kjøpe snop, for å dra på butikken etter snop gidder jeg ikke. Jeg har slitt med matlyst i mange år. Jeg er ikke så glad i mat, ikke middager heller. Jeg vet ikke hvorfor, det bare er slik. Akkurat nå fikk jeg lyst på cola og jeg må på butikken snart og kjøpe brød og jeg kjøper sikker noe ++ også
Pringle Skrevet 5. juli 2017 #7 Skrevet 5. juli 2017 Akkurat nå, nath3lie skrev: Jeg har slitt med matlyst i mange år. Jeg er ikke så glad i mat, ikke middager heller. Jeg vet ikke hvorfor, det bare er slik. Akkurat nå fikk jeg lyst på cola og jeg må på butikken snart og kjøpe brød og jeg kjøper sikker noe ++ også Jeg var fryktelig matlei, men jeg skjønte hvorfor etter at jeg la om kosten: Jeg pleide å spise digre porsjoner med kjedelig mat. Når jeg spiser balansert og variert og lager mer mat selv, og bare spiser det jeg liker, og ikke lenger fyller opp magen og bedøver smaksløkene med potetgull og sjokolade, er jeg blitt veldig glad i mat. Du bestemmer selv hva du putter i handlekurven. Det som havner i handlekurven, havner i magen. Hvis du syns dette er noe å fnise av, er det kanskje ikke mer enn en mild irritasjon ennå. 1
Gjest nath3lie Skrevet 5. juli 2017 #8 Skrevet 5. juli 2017 Jeg bør kanskje finne ut hva jeg liker Jeg er ikke tykk, og har uansett holdt meg slank uansett hva jeg spiser, merkelig nok. Men jeg kan jo ikke spise usunne ting hver dag. Jeg gjør ikke det, men det frisker så utrolig mye.
Pringle Skrevet 5. juli 2017 #9 Skrevet 5. juli 2017 Klart det frister, det er laget for å friste. Hvis du ikke spiser snop hver dag, spiser du ikke usunt, og det er heller ikke rart at du ikke er tjukk. Man blir ikke tjukk av en rute sjokolade hver lørdag. Men det er for veldig mange veldig vanskelig å bare spise en rute hver lørdag.
Gjest nath3lie Skrevet 5. juli 2017 #10 Skrevet 5. juli 2017 18 minutter siden, Pringle skrev: Klart det frister, det er laget for å friste. Hvis du ikke spiser snop hver dag, spiser du ikke usunt, og det er heller ikke rart at du ikke er tjukk. Man blir ikke tjukk av en rute sjokolade hver lørdag. Men det er for veldig mange veldig vanskelig å bare spise en rute hver lørdag. Så bra at det er ikke usunt når jeg ikke spiser det hver dag Nei, skjønner den, men kan spise noe søtt eller salt par ganger i uka. Det vil jeg tro :/
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #11 Skrevet 5. juli 2017 1 time siden, nath3lie skrev: Jeg sliter ekstremt med søtsug om dagen, hver dag. Jeg tenker "nå drar jeg på butikken", men jeg kan jo ikke spise søte ting hver dag. Har hull i tennene og skal til tannlegen, må bare bestille den timen. Hva gjør du når du får skikkelig søtsug? Spis blåbær, jordbær, nøtter eller annet litt sunnere snacks. Anonymkode: 85b40...b12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå