Gå til innhold

Når burde jeg ta den siste kaffekoppen?

Anbefalte innlegg

Gjest RosieM
Skrevet

Hei!

Jeg er helt ny på kaffedrikking. Jeg begynte for ca en måned siden. Jeg tar en kopp når jeg står opp 06:30 og tar tre kopper til i løpet av dagen. Prøver å unngå kaffe etter 18:00, men lurer på om dette er for tidlig eller sent? 

Når tar dere deres siste kopp og hvor mange kopper drikker dere i løpet av en dag? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du problemer med å sove bør du slutte å drikke kaffe tidligere, sover du godt kan du ta kaffekoppen kl. 18 eller enda senere. Det er ingen fast standard for dette. Du må bli kjent med hvordan din kropp reagerer på koffein, og hva som er for sent for deg. :) 

Men for å svare på spørsmålet ditt: Jeg drikker alt fra 3 til 6-7-8 kopper om dagen, avhengig av hvor jeg er og hva jeg gjør. Vanlige arbeidsdager når ingenting spesielt skjer på kvelden drikker jeg sjelden kaffe etter at jeg kommer hjem fra jobb, så siste kopp drikkes da sjelden senere enn kl. 15. Er jeg på besøk hos noen drikker jeg gjerne noen kopper på kvelden også, kanskje så sent som 21 eller 22, men det pleier ikke påvirke søvnen min noe særlig. 

Anonymkode: 14f65...956

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg drikker helst ikke kaffe etter kl 17. 

Skrevet

Jeg kan drikke kaffe til jeg sovner, så dette er veldig individuelt.

AnonymBruker
Skrevet

Standardrådene fra søvneksperter er å unngå det etter kl 17. 

Anonymkode: fc3f9...58f

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, MorTeresa skrev:

Jeg kan drikke kaffe til jeg sovner, så dette er veldig individuelt.

Ja, svigers, og spesielt svigermor, MÅ ha kaffe til kveldsnytt... Ellers får ikke svigermor sove. 

Hvor følsom man er for koffein er individuelt. Man opparbeider seg også toleranse for det, så etter en stund får man ikke lenger den oppkvikkende effekten av det.

Anonymkode: fc3f9...58f

• Liker 1
Skrevet

For meg er grensa 18.00.

Du kan jo bare prøve deg fram.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...