Gå til innhold

strenge foreldre

Anbefalte innlegg

Gjest cupcakemonster
Skrevet

Hei. Jeg har et problem med at jeg har veldig strenge foreldre. De vil kontrollere og bestemme alt over meg, de vil bestemme hvordan klær jeg skal ha på skolen og jeg får ikke være sent ute med venner. PS: jeg er 15. Alle vennene mine og bekjente legger ut at de er ute klokka 23.00 og lengre, mens jeg må hjem maks 20.00. Pluss at faren min har problemer med temperamentet og blir sykt fort sint. Noen forslag til hva jeg kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingenting du kan gjøre så lenge du er under 18 og bor hjemme. Noen har strenge foreldre, og noen har foreldre som sliter med å sette grenser. Sånn er livet

Anonymkode: ae298...554

• Liker 5
Skrevet

Du kan si at vennene dine har andre regler, du kan vise ansvar for dem (hvis det er det de er redd for at du ikke skal være ansvarlig) ved å hjelpe til å huset og sånt, eller du kan akseptere det. Sommerjobb og spar til hybel.

Gjest NotNaomi
Skrevet

Jeg hadde også strenge foreldre. Det var litt egoisme og mye omtanke i det.

Du får bare prøve å snakke med dem litt om det. Snakke og ikke anklage/krangle. De er redde for deg vet du. Men litt frihet må en ha ellers kan det slå dårlig ut den dagen du ikke har de strenge grensene. Prøv å si det på en pen måte :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...