AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #1 Skrevet 5. juli 2017 Det er et stort fag. Redd jeg har tatt meg vann over hodet. Skal forbedre norsk (privatist). Dvs jeg har 4 måneder på meg på å lese. Dumt, eller? Overkommelig? Hele faget altså. Anonymkode: 10ccc...ada
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #2 Skrevet 5. juli 2017 3 årig VGS på 4 mnd? Ja. Det er et stort fag! Anonymkode: 9c3aa...2c5
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #3 Skrevet 5. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er et stort fag. Redd jeg har tatt meg vann over hodet. Skal forbedre norsk (privatist). Dvs jeg har 4 måneder på meg på å lese. Dumt, eller? Overkommelig? Hele faget altså. Anonymkode: 10ccc...ada Er det ikke 300+ eller noe timer? Jeg går på universitetet og har vanlige 30 studiepoeng per semester. 10 studiepoeng er 270 timer, og det blir altså: 270timer x3 på 4 måneder. Har andre klart det klarer du. Anonymkode: b651c...9ae
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #4 Skrevet 5. juli 2017 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: 3 årig VGS på 4 mnd? Ja. Det er et stort fag! Anonymkode: 9c3aa...2c5 Ja, men jeg har tatt 1,5 år av faget allerede. Fikk 6'er (men hadde for høyt fravær pga fysisk sykdom), så fikk med meg noe, da... 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke 300+ eller noe timer? Jeg går på universitetet og har vanlige 30 studiepoeng per semester. 10 studiepoeng er 270 timer, og det blir altså: 270timer x3 på 4 måneder. Har andre klart det klarer du. Anonymkode: b651c...9ae Vet ikke helt. Men høres overkommelig ut når du sier det sånn da. Men hva mener du med timer, egentlig? Det avhenger jo av hvor fort man leser, og hvor fort man klarer å repetere. Det er jo ikke et antall timer når man tar det opp som privatist. Heller antall bøker, og hva man skal kunne på eksamen. Anonymkode: 10ccc...ada
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #5 Skrevet 5. juli 2017 Og her kom jeg som leste overskriften og tenkte at ja, det er virkelig nødvendig å ta det forbedringsfaget. Særskrivingsfeil i overskriften. Og så har du fått 6'er i norsk gitt. Du verden! Anonymkode: 6a99b...7eb 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #6 Skrevet 5. juli 2017 Nei, det å ta ett fag som du har hatt før er ikke vanskelig å gjøre på 4 måneder. Det viktigste er at du er konsentrert og jobber effektivt med faget. Det viktigste med det skriftlige norskfaget er sjangerlære og å oppfylle rammene for oppgaveskriving (språk, oppbygning, innhold). Man har også selvsagt en fordel når man har god kjennskap til pensum der man kan trekke inn dette i oppgavene. Uansett mener jeg at det å få tilbakemeldinger på oppgaver man skriver er helt sentralt for å kunne heve nivået sitt i faget og være godt forberedt til eksamen. Sidemål er nøyaktig det samme som hovedmål bare at du må ha kjennskap til de språklige forskjellene. Norsk muntlig er veldig overkommelig så lenge du kan pensum (noe som i seg selv ikke er overveldende i norskfaget). Du har jo mindre å jobbe med enn den vanlige elev på VG3, og i forhold til studenter er det jo ganske lite. Anonymkode: a21d1...6d6 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #7 Skrevet 5. juli 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og her kom jeg som leste overskriften og tenkte at ja, det er virkelig nødvendig å ta det forbedringsfaget. Særskrivingsfeil i overskriften. Og så har du fått 6'er i norsk gitt. Du verden! Anonymkode: 6a99b...7eb Hørt om Internettspråk? Ser ut som du trenger litt utdanning innen psykologi. Anonymkode: 10ccc...ada
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #8 Skrevet 5. juli 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det å ta ett fag som du har hatt før er ikke vanskelig å gjøre på 4 måneder. Det viktigste er at du er konsentrert og jobber effektivt med faget. Det viktigste med det skriftlige norskfaget er sjangerlære og å oppfylle rammene for oppgaveskriving (språk, oppbygning, innhold). Man har også selvsagt en fordel når man har god kjennskap til pensum der man kan trekke inn dette i oppgavene. Uansett mener jeg at det å få tilbakemeldinger på oppgaver man skriver er helt sentralt for å kunne heve nivået sitt i faget og være godt forberedt til eksamen. Sidemål er nøyaktig det samme som hovedmål bare at du må ha kjennskap til de språklige forskjellene. Norsk muntlig er veldig overkommelig så lenge du kan pensum (noe som i seg selv ikke er overveldende i norskfaget). Du har jo mindre å jobbe med enn den vanlige elev på VG3, og i forhold til studenter er det jo ganske lite. Anonymkode: a21d1...6d6 Ok er jo bare å prøve, da. Anonymkode: 10ccc...ada
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #9 Skrevet 5. juli 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hørt om Internettspråk? Ser ut som du trenger litt utdanning innen psykologi. Anonymkode: 10ccc...ada Ja, jeg har hørt om internettspråk ja, men de fleste som skriver slikt på KG får høre det. Har selv lang utdanning fra universiteter. I stedet for å vise at du ikke takler folks kommentarer (kanskje du heller burde ta psykologi?) så kanskje vise at du klarer norskfaget da sant? Anonymkode: 6a99b...7eb 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #10 Skrevet 5. juli 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke helt. Men høres overkommelig ut når du sier det sånn da. Men hva mener du med timer, egentlig? Det avhenger jo av hvor fort man leser, og hvor fort man klarer å repetere. Det er jo ikke et antall timer når man tar det opp som privatist. Heller antall bøker, og hva man skal kunne på eksamen. Anonymkode: 10ccc...ada Det er heller ikke antall timer når man tar fag på universitetet, men det er det arbeidsmengden tilsvarer - mao fulltid. Dette går helt fint, les jevnt og trutt så kommer du deg gjennom det. :-) Anonymkode: b651c...9ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå