AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #1 Skrevet 5. juli 2017 Jeg har veldig svake muskler i ryggen og syntes det er slitsomt og vondt å holde den oppe. På PCen sitter jeg som en sakkosekk som har falt sammen, generelt sitter og går med bøyd rygg og har jeg skuldre som spenner seg fremover og oppover. Er det noen som har tips til øvelser og et program man kan gjøre hjemme for å få bedre holdning? Jeg har dumbellsvekter og strikk Anonymkode: 0b8a8...79a
Gjest Froning Skrevet 5. juli 2017 #2 Skrevet 5. juli 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har veldig svake muskler i ryggen og syntes det er slitsomt og vondt å holde den oppe. På PCen sitter jeg som en sakkosekk som har falt sammen, generelt sitter og går med bøyd rygg og har jeg skuldre som spenner seg fremover og oppover. Er det noen som har tips til øvelser og et program man kan gjøre hjemme for å få bedre holdning? Jeg har dumbellsvekter og strikk Anonymkode: 0b8a8...79a Pullups, dumbellroing, omvendt flies med dumbells eller strikk (prøv å la tommelen peke utover på roinga og i de øvelsene det lar seg gjøre) og isolasjonsøvelser som går på muskelen som har som funksjon å trekke skulderbladene sammen. Den siste her funker bra med strikk: -Fest til dørhåndtak og la det være to ender du kan holde i. -Hold med helt strake armer. -Trekk strikken mot deg ved å KUN dytte brystkassa opp/skulderbladene sammen. Ikke la trapezius gjøre noen jobb. Du skal være veldig obs på å dette.. Gjenta mange ganger. Til slutt er du nødt til å tøye framsiden av skuldrene og brystet. Her er det stramt. Så kan du være litt obs på å holde brøstet opp i hverdagen generelt. Du skal være nazi på åholde en god kroppsholdning når du gjør disse øvelsene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå