Gå til innhold

Proteiner per kg kroppsvekt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ved utregning av proteiner per kg kroppsvekt. Er det vekt per i dag som gjelder, eller ønsket vekt? 

Om jeg ønsker å gå ned fra 80 til 70 kg eksempel, skal jeg regne ut fra 70 eller 80 kg? 

Anonymkode: 4a4a0...46d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vekt i dag.

Anonymkode: 6c17c...1da

AnonymBruker
Skrevet

Takk! 

Anonymkode: 4a4a0...46d

Skrevet (endret)

Anbefalinger om proteininntak er ganske varierende, avhengig av hvem du spør, og hva de snakker om. Helsedirektoratet har én anbefaling for å unngå mangetilstander, kroppsbyggere har en annen anbefaling for maksimum muskelvekst. Så du må bestemme dette selv. Og hvilket tall du ganger med har jo også noe å si.

Jeg ville ha regnet ut fra målvekt, og cirka 1,2 gram per kilo kroppsvekt. Jeg mener at det er viktig å få nok protein, men ikke noen hensikt å overdrive. Skal du ned i vekt, teller alle kalorier like mye. Skal du bygge muskler, må du ha kalorioverskudd og følge et bra treningsopplegg. Protein er dyrere enn fett og karbohydrat. Balanserte måltider smaker bedre enn ubalanserte måltider. Skal du oppnå resultater trenger du å gjøre det du gjør, lenge. Kjedelig og dyr mat gidder man ganske enkelt ikke lenge nok til å se resultater.

Endret av Pringle

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...