Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En ateist vil forandre mening om man beviser Guds eksistens. En religiøs person vil ikke forandre mening uansett.

Anonymkode: 95223...403

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det går ikke an å bevise guds eksistens, da hen bare er en fantasifigur

Anonymkode: 86f7b...c8b

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det går ikke an å bevise guds eksistens, da hen bare er en fantasifigur

Anonymkode: 86f7b...c8b

Jeg har fått det bevist mange ganger. 

Anonymkode: a65af...7d8

Skrevet

Og hvis vi får bevist at Gud ikke eksisterer/folk skjønner at Gud ikke fins, hva da?

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg får julegaver hvert år, altså finnes julenissen?

Anonymkode: 89767...139

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan?

Anonymkode: 41954...25a

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da går jeg utfra at du har fått de bevisene gjennom vitenskapelig metode og skal publisere resulatene dine i et anerkjent tidsskrift?

Anonymkode: 9a363...220

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får julegaver hvert år, altså finnes julenissen?

Anonymkode: 89767...139

Julenissen finnes på en måte ("the spirit of santa claus"), men alle vet jo at gavene, de får du av familie og venner. Så det er ikke sammenlignbart ;)

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan?

Anonymkode: 41954...25a

Ved å be, og bli hørt. Eller oppleve noe "overnaturlig". Det er stort, og ikke noe jeg ønsker å dele med hatefulle på kvinneguiden :) Må nevnes at jeg ikke var alene, men at jeg har vitner. Har alltid vært skeptiker - no more.

AnonymBruker
Skrevet

Da går jeg utfra at du har fått de bevisene gjennom vitenskapelig metode og skal publisere resulatene dine i et anerkjent tidsskrift?

Anonymkode: 9a363...220

Selvsagt skal jeg ikke det, kvasiskeptikere ville jo avblåst det uansett. Går ikke an å diskutere med idioter, skjønner du.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ved å be, og bli hørt. Eller oppleve noe "overnaturlig". Det er stort, og ikke noe jeg ønsker å dele med hatefulle på kvinneguiden :) Må nevnes at jeg ikke var alene, men at jeg har vitner. Har alltid vært skeptiker - no more.

Det er mulig du ikke har trodd på så mye av det du har blitt fortalt, men det betyr ikke at du har vært flink til å være kritisk på en systematisk måte. Det er det og mer kunnskap som kreves for å avsløre det som har overbevist deg i dette tilfellet. Grunnen til at ikke du vil fortelle om hva du har opplevd er at du innerst inne skjønner det.

Anonymkode: 3d79d...a43

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

En ateist vil forandre mening om man beviser Guds eksistens. En religiøs person vil ikke forandre mening uansett.

Så hvis man først har begynt å tro på Gud er det ingen vei tilbake? :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er da ikke noe positivt å aldri skifte mening om ting. En lærer ny ting hele tiden. Det kalles å utvikle seg

Anonymkode: 47f48...283

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så når ateister blir kristne og kristne blir ateister, hva skjer da? Når den kristne ikke kan skifte mening og når ateisten krever Guds gjenkomst som eneste gyldige bevis? 

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ingen religiøse har jo noen gang blitt ateister. Slående argumenter du har, gitt. 

Anonymkode: 743f1...98a

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er mulig du ikke har trodd på så mye av det du har blitt fortalt, men det betyr ikke at du har vært flink til å være kritisk på en systematisk måte. Det er det og mer kunnskap som kreves for å avsløre det som har overbevist deg i dette tilfellet. Grunnen til at ikke du vil fortelle om hva du har opplevd er at du innerst inne skjønner det.

Anonymkode: 3d79d...a43

Nei. Grunnen er at jeg ikke kaster perler for svin ;) Jeg er en fornuftig og rasjonell person, og jeg innser når jeg har tatt feil, jeg innser når jeg ser fakta og sannheten. 

Jeg skal ikke overbevise deg, en kvasiskeptiker, om noe som helst. Jeg vet hva jeg har opplevd.
Når det er sagt, tror jeg ikke på synske osv. 

AnonymBruker
Skrevet

La oss si at ateistene får rett i at det ikke finnes noen Gud. Hva er poenget med livet da? Er vi bare her også blir vi til jord liksom..det virker sykt deprimerende. 

Anonymkode: 8ec5c...c5d

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ingen religiøse har jo noen gang blitt ateister. Slående argumenter du har, gitt. 

Anonymkode: 743f1...98a

Det er faktisk veldig mange muslimer som blir kristne etter å ha forstått hva religionen deres egentlig handler om. Ateister har blitt troende etter religiøse opplevelser.
Poenget: Alle kan bytte beite. Det er påvirkninger utenfra og egne refleksjoner.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

La oss si at ateistene får rett i at det ikke finnes noen Gud. Hva er poenget med livet da? Er vi bare her også blir vi til jord liksom..det virker sykt deprimerende. 

Poenget med livet, for ateister, er å ha løssluppen sex og krangle på Internett. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, linsejesus skrev:

Så hvis man først har begynt å tro på Gud er det ingen vei tilbake? :)

Vei tilbake, hvor hen? Til helvete? 

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det jeg tror. Jeg kan jo ikke finne på noe jeg ikke tror på fordi det jeg tror er fakta er kjipt. Sånn for min egen del altså.

Anonymkode: 47f48...283

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...