Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som opplever å få hjerneteppe under eksamen og sliter med hukommelsen? Er så redd dette skal ødelegge for meg at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. 

Anonymkode: 9be2c...7f6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jernteppe heter det.

Alle har vel opplevd det, men det beste er rett og slett å lese såpass mye (og såpass lang tid i forveien) at du innarbeider pensum som vanlig informasjon, ikke noe som er "pugget" og dermed blir stressende å huske.

Alle har sin egen metode - jeg liker å øve på stoffet som om jeg presenterer det til andre, kanskje t.o.m. lage en presentasjon, og late som det er jeg som er "læreren".

Utover det - få nok søvn, og legg inn noen positive aktiviteter før eksamen.

Anonymkode: fc5dc...6a6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som opplever å få hjerneteppe under eksamen og sliter med hukommelsen? Er så redd dette skal ødelegge for meg at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. 

Det handler om at du må se etter en mulig utvei, og det har du. Kjenner du panikken komme, så har du muligheten til å melde deg syk, selv etter påbegynt eksamen.

Bare det å vite det, hjalp redselen min for å få panikk. 

Anonymkode: d2f98...7f9

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slik holdt jeg også på i fjor til eksamen, var helt panisk. Men, jeg leste jevnt, lagde oversikter over faget og jobbet med det lenge og vel (faget altså). Og på eksamen gikk det fint. Får du totalt jernteppe så tar du en prat med faglærer som går runden (de fleste steder) og får hjelp av ham/henne til å komme litt i siget igjen. Eller så sitter du og tygger pastiller og drikker litt kaffe og tar en sjokolade, og så løsner det etterhvert. Det er helt ufattelig hva som kommer frem fra hukommelsen om du bare sitter å slapper av noen minutter.

Anonymkode: 3c4c2...254

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje jernteppe forklarer "hjerneteppe"? Håper det! :fnise:

Anonymkode: 53b86...3dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...