Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg ang tempe etter el?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært prøvere i snart 1 år og har testet etter eggløsning med el tester i 8 mnd og fått positive hver mnd og mensen 14 dager etter positiv test, så har antatt at jeg isåfall har eggløsning. Denne mnd bestemte jeg meg for å tempe, begynte så fort mensen var ferdig. Tempet til samme tid hver dag, +/- 10 min, men så og si til samme tid. Har ligget på rundt 36.80-36.90. Jeg hadde positiv el test mandags ettermiddag og tirsdag morgen, negativ på tirsdags ettermiddag, så antok eggløsning skjedde tirsdag ettermiddag/idag tidlig!! Meeen tempen er ikke noe høyere som den burde blitt idag, ettersom eggløsning ifølge testene burde ha vært, tempen idag var heller lavere på 36.60!!! Kan jeg ha hatt eggløsning selv om ikke tempen har stiget? Jeg temper under armen, vet ikke hvor sikkert dette er men. 

Anonymkode: 268d6...209

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ha tempet en annen plass, usikker på hvor stabil temp er under armen..

vent og se i morgen, noen ganger så går den litt ned før den går opp, men dersom du har hatt EL så bør den gå opp i morgen vil jeg tro..

dersom du har positiv EL test hver mnd og deretter mensen så stabilt så vil jeg tro alt er bra med syklusen:)

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Thinkerbelle skrev:

Ville ha tempet en annen plass, usikker på hvor stabil temp er under armen..

vent og se i morgen, noen ganger så går den litt ned før den går opp, men dersom du har hatt EL så bør den gå opp i morgen vil jeg tro..

dersom du har positiv EL test hver mnd og deretter mensen så stabilt så vil jeg tro alt er bra med syklusen:)

Takk for svar! 😊 Men er det sånn at tempen skal gå opp dagen el testen er negativ igjen eller er det dagen etter der igjen tempen stiger? Jeg hadde positiv igår mårest og negativ igjen igår ettermiddag, men jeg trodde at tempen skulle stige idag, men kan jo være eggløsningen skjedde idag tidlig og at tempen stiger dagen etter eggløsning? Trodde tempen steg samme dag den skjedde.. Blir jo helt tullete av dette 😅

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tempen stiger etter eggløsningen. Som regel er eggløsningen på den siste dagen med lav temperatur, så jeg tipper du har EL i dag og at tempen stiger i morgen.

http://hvordanbligravid.com/egglosning/maling-av-basaltemperatur/

Anonymkode: 0fe53...2a3

Tusen takk for svar ! Da regner jeg med at tempen stiger og at el er idag. Når er det lurt å ha sex hvis egget slapp idag? Hadde sex søndag, mandag og igår. Burde vi ta en økt ikveld igjen eller tror du vitsen er bort? 

Skrevet

Vil anbefale deg å ta tempen under tunga istedet, det blir nok mye mer pålitelig😊 Med pos eltest tirsdag morgen kan det jo være el ikke var før i dag tidlig, og da stiger ikke temp før i morgen. Men ville ikke stolt på målinger under armen.

• 2 uker senere...
Skrevet

Temp oralt eller vaginalt, vanskelig å si om målingene er korrekte. Jeg har tempet mye og ja tempen stiger ALLTID etter el. Men iom at du heller ikke blir gravid, og sett at målingene ER riktige, så kan det hende du faktisk ikke har el. El tester er bare en indikasjon på at kroppen skal prøve å slippe et egg, ikke nødvendigvis at den gjøre det. Men, da tror jeg det er ganske vanlig med uregelmessige sykluser, lange sykluser osv. Så jeg har ikke helt troen på at dette gjelder deg. Satser på at målingene ikke er helt gode, prøv å tempe oralt neste syklus. Skulle det vise seg at tempen din faktisk ikke stiger og du fortsatt ikke blir gravid, ta det hele med til fastlegen og be om henvisning til gynekolog. Var det jeg gjorde da min temping viste alt for korte lutealfaser. Hadde ellers aldri visst at jeg har progesteronmangel og måtte ha hjelp for å klare å bli gravid. Legen så på chartene mine og var enig i at en gynekolog burde se på de, spesielt siden jeg hadde gjort en så bra kartleggingsjobb selv  (har spart helsevesenet for tusenvis av utredningskroner...). Så tempingen kan være gull verdt når det ikke klaffer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...