AUF Skrevet 6. januar 2005 #1 Del Skrevet 6. januar 2005 Vet ikke om dette innlegget hører hjemme her.. Tar dere vare på for små klær etter barna? Jeg har ikke hjerte til å kaste/gi bort. Hvertfall ikke de fineste klærne. Har jo søsken som ikke har fått barn enda. kanskje de er interessert i å ha noe av det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 6. januar 2005 #2 Del Skrevet 6. januar 2005 Jeg sparer på de mest spesielle klærne fra da guttungen var liten. Resten har jeg gitt bort til Fretex. Nå er han såpass stor at han sliter ut de fleste klærne, men fortsatt sparer jeg det jeg ikke har lyst til å gi bort. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bluesky Skrevet 6. januar 2005 #3 Del Skrevet 6. januar 2005 Tok vare på noen babyklær, resten gir jeg bort. Det taper seg veldig når det blir liggende og det skal ikke gå lang tid før det er ganske ut hvis det gjelder litt større barn. Har jeg noe fravokst tøy så gir jeg det bort så fort som mulig slik at det enda er brukenes for mottakeren. Det skal ikke gå lang tid over "tiden" før de nekter å gå med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 7. januar 2005 #4 Del Skrevet 7. januar 2005 Har tatt vare på endel baby-tøy og noen finkjoler. Resten forsvinner til naboer med barn i passende størrelse tvert det blir for lite til mine. Har også sendt en god del til barnehjem i Russland. Har da laget pakker med undertøy, strømpebukser, bukser, gensre samt ytterklær og sko som forhåpentligvis passert sammen i str.Legger gjerne inn en liten bamse eller leke i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
koldbruna Skrevet 8. januar 2005 #5 Del Skrevet 8. januar 2005 Jeg har tatt vare på det meste.Klær jeg kjøpte/fikk for 8 år siden er like fine i dag,og mye av det bruker jeg på min lille tulle i dag.Jeg har ikke hjerte til å gi bort eller kaste noe av det.Men resultatet blir jo at det blir masse pappesker med babytøy etter hvert da. Jeg pakker tøyet i plastposer,skriver på posene hvilken str det er og hva som ligger i posen. Koldbruna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 8. januar 2005 #6 Del Skrevet 8. januar 2005 Nå er mitt barn 14 og jeg har spart på 2 små designerdresser en venninne av meg kjøpte da han var 2 mnd... DE klarer jeg ikke å kvitte meg med... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 8. januar 2005 #7 Del Skrevet 8. januar 2005 Å, jeg har nå tatt vare på noen små plagg, ja! Babyene vokser jo så fort at de ikke rekker å slite ut tøyet. Ja, noe fikk hun vel knapt brukt før det ble for lite. Så et par drakter og kjoler har jeg beholdt som minner! Nå er hun sju år, og av og til tar jeg fram plaggene. Hun synes det er veldig artig at hun har vært så liten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jasså Skrevet 9. januar 2005 #8 Del Skrevet 9. januar 2005 har tatt vare på de første plaggene deres og spesielle klær.. Før tok jeg vare på alle klærene deres og leker, en så en dag var jeg lei av å flytte på sekker og kartonger.Så jeg gikk gjennom alle klærene og tok vare på de første klærene og de spesielle,Og så gikk ungene og jeg gjennom alle lekene (tok vare på de første lekene)og de plukket ut de de ville gjemme på.Resten pakket vi ned i en stor kartong og sendte den til Romania sammen med 8 smekk fulle sekker med klær og utstyr (dyner, flasker, o.sv)Og det gjør jeg nå¨og sender klærene til Romania så fort jeg ser at det er en innsamling (og at klærene er blitt for liten og at de er hel og pen) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bridget Jones Skrevet 9. januar 2005 #9 Del Skrevet 9. januar 2005 Jeg har tatt vare på noen spesielle plagg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trill Skrevet 9. januar 2005 #10 Del Skrevet 9. januar 2005 Eg tar vare på alt. Rekna med at søskena mine får unga- og då får dei selfølgelig arve/låne. Rekna og med at eg får fleire unga- og då e det kjekt å ta fram "gamle" klede. Har mange klesplagg som nesten ikkje e brukte- so dei går fint an å bruke igjen! Har allerede pakka vekk 4kasse med klær- og guten min e berre 8mnd.. Dei vekse fort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelica Skrevet 10. januar 2005 #11 Del Skrevet 10. januar 2005 Tar vare på en del av klærne, de fineste som er pent brukt. Resten gir jeg bort til venner og familie som trenger dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. januar 2005 #12 Del Skrevet 10. januar 2005 Jeg har tatt vare på noen spesielle plagg. Her hvor jeg bor arrangerer husmorforbundet (som det het før, husker ikke det nye navnet) bruktmarked for barneklær vår og høst. Da kan vi levere tøy merket med et nr vi får tildelt og så skriver vi prisen vi ønsker. De som kjøper betaler 10% på toppen av kjøpesum og så trekkes det 10% av sluttsum som hvert enkelt nr. har solgt for. De 10% er det husmorforbundet som tar og det blir sendt til et utvalgt land hvor det er litt dårlig stilt. Det som ikke blir solgt kan vi hente med oss hjem igjen eller la ligge og da blir det sendt til et utvalgt land. Det er ikke store prisene vi kan ta men det er kjekt å få en tusen lapp eller mere av og til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå