Gå til innhold

BARBERING

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,
Jeg sliter veldig med å føle meg vell når jeg har sex i og med at jeg får så UTROLIG MYE NUPPER/KVISER ETTER BARBERING.
Jeg gjør alt etter boken, og føler jeg virkelig har prøvd alt mulig for å ikke få dem. Jeg har søkt mye rundt på nettet etter tips, men likevel funker det ikke... Det er så flaut at på dag nummer 2 er det helt rødt og masse nupper overalt... Føler meg da heller ikke så vell i bikini... Er jo absolutt ikke noe fint å gå rundt sånn.... 

Mitt siste forsøk er om noen kanskje har slitet med det samme leeenge, og har noen tips som faktisk har fungert? 
Jeg har ikke prøvd voksing, kanskje det er det eneste alternative jeg har igjen..? :( Litt skrekk for det.. 

Anonymkode: 101ad...1d5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg så et tips som hjelper meg ganske OK, bruk ny/ren høvel hver gang du barberer, barber MED hårene, og bruk intimvask! Ikke barberskum. 

Har du kviser/nupper fra før kan disse begynne å blø, men bare vær forsiktig så går det:) 

Ellers kan jeg anbefale brasiliansk. Ingenting er bedre og de er flinke!

Anonymkode: 7cd27...de4

Skrevet

Voksing! Sukkervoksing har jeg hørt skal være best, det skal jeg snart prøve 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg barberer med hårene, og har brukt ny/ren høvel og intimvask... Likevel får jeg like mange nupper dagene etter.. 

Uff, er det virkelig ingen annen mirakelkrem eller noe lignende enn voksing? Ææh, for en smerte det må vøre... 

AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd epilator?

Anonymkode: 33de5...f13

Skrevet

Du kan alltids prøve å smøre vibratorrens fra kondomeriet på etter barbering, og se om det hjelper. 
Kjære sverger til det. 

• Liker 1
Skrevet

Kondomeriet har noe greier man smører på etter barbering. Brukte det en periode, og det hjalp. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd epilator, men klarte ikke å fullføre pga smerten.. hehe. 

Har noen erfaring med veet sin hjemmevoks? Blir det glatt og er det en liten sjanse for minimalt med nupper da? Kanskje prøve det ut, hvis det ikke er alt for smertefullt. Høres vel ut som den største pysen nå haha.. 

AnonymBruker
Skrevet

Hjemmevoks er utrolig vanskelig å få til selv, det ville jeg droppet å kaste bort penger på, med mindre du har noen som kan gjøre det for deg. Jeg har epilator, og første gangen var det utrolig vondt, men andre gangen kjente jeg nesten ingenting. Absolutt verdt å lide seg gjennom første runde, det blir så utrolig mye bedre!

Anonymkode: 33de5...f13

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil du på død og liv barbere deg når det bare medfører ubehag for deg? Om det er for mannen sin del så er det ingen som bryr seg om det er hår på fitta så lenger du holder det trimmet og rent. 

Anonymkode: c9971...16c

• Liker 2
Gjest Alterego666
Skrevet (endret)

Jeg barberer meg 3-5 ggr i uka i dusjen. Dusjer med varmt vann så huden blir myk, og smører meg inn med dusjsåpe. Barberer med vibrerende høvel, først med hårene, så mot. Får sjelden nupper og aldri infeksjoner. Fungerer veldig bra for meg.

Endret av Alterego666
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei,
Jeg sliter veldig med å føle meg vell når jeg har sex i og med at jeg får så UTROLIG MYE NUPPER/KVISER ETTER BARBERING.
Jeg gjør alt etter boken, og føler jeg virkelig har prøvd alt mulig for å ikke få dem. Jeg har søkt mye rundt på nettet etter tips, men likevel funker det ikke... Det er så flaut at på dag nummer 2 er det helt rødt og masse nupper overalt... Føler meg da heller ikke så vell i bikini... Er jo absolutt ikke noe fint å gå rundt sånn.... 

Mitt siste forsøk er om noen kanskje har slitet med det samme leeenge, og har noen tips som faktisk har fungert? 
Jeg har ikke prøvd voksing, kanskje det er det eneste alternative jeg har igjen..? :( Litt skrekk for det.. 

Haha:hoho:.

Vanity hurts:fnise:

Anonymkode: c4451...086

AnonymBruker
Skrevet

Så slutt å barbere deg da vel! Det er hår der for en GRUNN, og det er unaturlig å ta vekk alt hår på underlivet for kvinner. Vet jo at det er en trend og at veldig mange gjør det, men det gjør det ikke sunt for det. Best og ha noe hår der, og ikke barbere vekk alt slik du gjør nå. 

Anonymkode: 94598...36a

• Liker 1
Skrevet

For meg hjelper det en del å sove uten truse, bare bruke myke bomullstruser på dagen, og bruke antibakteriell krem fra apoteket (bacimycin eller brulidine) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også hørt at å smøre på vibratorrens etter barbering skal fungere bra

Anonymkode: 0bdc4...272

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har og slitt med dette. Det som ofte (men ikke alltid) fungerer for meg er følgende rutine:

vask alle områder hvor du skal fjerne hår godt med lunkent vann og intimsåpe (fjerner bakterier som kan irritere og gå inn i porene og skape betennelsesreaksjon og nupper). Skyll deretter med kaldt vann, det "lukker" porene og skaper mindre grobunn for bakterier og irritasjon. For meg spiller det ikke så stor rolle om jeg barberer med eller imot hårretning, men har hørt at å barbere med hårene er best. Etter barbering skyller jeg med kaldt vann igjen. Smører så på noe antibakterielt, feks vibratorrens. Sove uten truse/ myk bomullstruse første dagen :) 

altså gjøre ting som hindrer bakterier i skape betennelsesreaksjoner i porer/hårsekker. Tror det mest effektive er god vask FØR barbering (og ren høvel, selvsagt).

(Hjelper også med sunt kosthold/lite sukker som gjerne også kan være "mat" til betennelsesreaksjoner)

Anonymkode: cb807...71d

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler å bruke litt babyolje før du bruker skum, da får du en litt mer beskyttende barriere mellom bladet og huden. Men det aller beste tipset er å landet gå noen dager mellom hver barbering, kanskje opptil ei uke😳 I mine yngre dager barberte jeg meg iallefall annenhver dag ( minimum) og høna så stort sett ut som ei hoven kjøttkake haha, vondt var det også, hadde sex daglig og var veldig nøye med hårfjerninga. Nå så barberer jeg meg ikke like hyppig ( klarer meg veldig fint opp til et par uker, men har sval hårvekst da;)) og har aldri det problemet med rød, sår og irritert hud grunnet barbering og det er igrunn ganske behagelig:)

Anonymkode: 75e4e...099

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...