Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Huden min er veldig dehydrert og jeg ser etter en god ansiktskrem. 

Har dere noen forslag? 

Anonymkode: 1e47e...e21

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Matis har endel gode produkter. Men hvis huden er veldig dehydrert burde du nok kanskje ha et serum i tillegg. Spørs jo også veldig. Har du mye kviser, oljete hud, osv? 

Men ville anbefalt en god dagkrem fra Matis og et godt serum til å bruke om natta.

Anonymkode: a94c6...782

Gjest Råkkenråll
Skrevet (endret)

Det var først når jeg tok inn asiatiske produkter og flere tynnere lag at jeg(med tørr hud) kan gå året rundt uten å merke tørre partier eller stram hud.

Fra før brukte jeg oljer(jojoba på dag, nattlysolje fra Rå på natt). Nå tar jeg i tillegg Hada Labo Huyaluronic Acid Lotion som grunnbase(hjelper veldig på fukt)så tar jeg Cosrx Huyaluronic Power Essence(også hjulpet noe veldig på fukt uten å stoppe til porer)- og SÅ(men dette steget må nok hoppes over eller stoppes ved for de med blandingshud eller normal) Tosoowong Propolis Lotion før jeg avslutter med olje.

På dagtid skipper jeg alt utenom Hada Labo som grunnlag før jojobaolje(eventuelt en annen foretrukken dagkrem for de som har det).

Poenget er at jeg i årevis har lett etter den perfekte kremen uten hell, men lagvis og tynt med flere fuktgivende produkter var løsningen.

Det blir ikke dyrere da jeg jo bruker mindre av alt, og også mye mindre av det ene siste produktet jeg brukte alene før.

Men Hada Labo og Cosrx har iallefall vært livreddere for huden min mtp fukt, har kjøpt det mange ganger og får kjipere hud når jeg drar bort uten de i bagasjen.

Endret av Råkkenråll
AnonymBruker
Skrevet

Weleda Skin Food.

Har en hud som trenger veldig mye fukt og reagerer med kviser på produkter den ikke liker. Testet denne i ansiktet over natten. Var overbevist om at den kom til å gi meg utbrudd. Men har ikke fått en eneste kvise av den. Så nå bruker jeg den fast som nattkrem. Ekstremt fet, så funker dårlig som dagkrem. 

Anonymkode: 3a003...d71

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Råkkenråll skrev:

Det var først når jeg tok inn asiatiske produkter og flere tynnere lag at jeg(med tørr hud) kan gå året rundt uten å merke tørre partier eller stram hud.

Fra før brukte jeg oljer(jojoba på dag, nattlysolje fra Rå på natt). Nå tar jeg i tillegg Hada Labo Huyaluronic Acid Lotion som grunnbase(hjelper veldig på fukt)så tar jeg Cosrx Huyaluronic Power Essence(også hjulpet noe veldig på fukt uten å stoppe til porer)- og SÅ(men dette steget må nok hoppes over eller stoppes ved for de med blandingshud eller normal) Tosoowong Propolis Lotion før jeg avslutter med olje.

På dagtid skipper jeg alt utenom Hada Labo som grunnlag før jojobaolje(eventuelt en annen foretrukken dagkrem for de som har det).

Poenget er at jeg i årevis har lett etter den perfekte kremen uten hell, men lagvis og tynt med flere fuktgivende produkter var løsningen.

Det blir ikke dyrere da jeg jo bruker mindre av alt, og også mye mindre av det ene siste produktet jeg brukte alene før.

Men Hada Labo og Cosrx har iallefall vært livreddere for huden min mtp fukt, har kjøpt det mange ganger og får kjipere hud når jeg drar bort uten de i bagasjen.

Prøvd å kun vaske med litt vann, over tid? 

Anonymkode: f381a...03d

Gjest Råkkenråll
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Prøvd å kun vaske med litt vann, over tid? 

Anonymkode: f381a...03d

Min tørrhet er genetisk og på grunn av lavt stoffskifte, så vanntrikset er meningsløst.

Men ja, det er forsøkt i mine yngre dager- og selvsagt funker ikke det for noen som har tørr hud.

Dessuten er det ekkelt å bruke utelukkende vann når man bruker sminke.

Skrevet

Decleor Hydra Floral 24hr Hydrating Rich Cream er den eneste som gir nok fuktighet til huden min :) anbefales!

Skrevet

Elixir - Hydractil Rich til krem og Matis - Youth hydrating mask til fuktighetsmske

Skrevet
På 5.7.2017 den 8.10, AnonymBruker skrev:

Huden min er veldig dehydrert og jeg ser etter en god ansiktskrem. 

Har dere noen forslag? 

Anonymkode: 1e47e...e21

Kanebo sine kremer er dyre, men er svært gode på fuktfattig hud.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...