AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #1 Skrevet 5. juli 2017 Jeg og samboeren min planlegger bryllup, og i den forbindelse har jeg meldt meg inn i noen bryllupsgrupper på Facebook. Nå er det mest folk som viser fram sine bryllup. Der florer der av engelsk, som Mr. & Mrs., gifts, candy bar, just married, we do/I do, ulike engelske ordtak osv. Jeg skjønner at det er enkelt å få tak i, men ut over der: hva er greia? Hva skjedde med "nygift" og "gaver"? Anonymkode: 8887f...07e 4
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #2 Skrevet 5. juli 2017 Det er som du sier, enkelt å få tak i, billig. På Wish feks, koster det ingenting. Pinterest er vel også en inspirasjonskilde. Det er egentlig en nisje i markedet det der, å oversette slikt stæsj til norsk. Ellers burde det være overkommelig å male og skrive på sine egne skilt, om man vil ha en candy bar ("godtebua" ?) og lignende. Anonymkode: d20ed...7c0 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #3 Skrevet 5. juli 2017 Norsk er bare så out Anonymkode: 1e03d...ada 1
Honey Dew Skrevet 5. juli 2017 #4 Skrevet 5. juli 2017 Det norske språket er i ferd med å forsvinne med vindens hastighet. Noen tror at det er "kult" å bruke engelske ord og uttrykk, som fint kan erstattes med norske ord. Det eneste de oppnår, er å høre ut som om de har sett for mye på Svenske Hollywoodfruer 4
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #6 Skrevet 5. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er som du sier, enkelt å få tak i, billig. På Wish feks, koster det ingenting. Pinterest er vel også en inspirasjonskilde. Det er egentlig en nisje i markedet det der, å oversette slikt stæsj til norsk. Ellers burde det være overkommelig å male og skrive på sine egne skilt, om man vil ha en candy bar ("godtebua" ?) og lignende. Anonymkode: d20ed...7c0 Kanskje det er det jeg skal begynne med. Legge lærerjobben på hylla og lage striebannere med "NYGIFT" i gullbokstaver! Anonymkode: 8887f...07e 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #7 Skrevet 5. juli 2017 Because we english speaking countries want to rule the world..and your minds! Tror du skal begynne å bli mer bekymret at farsi blir mer populær som kosespråk enn engelsk! Anonymkode: 86ba9...b5b
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #8 Skrevet 5. juli 2017 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Because we english speaking countries want to rule the world..and your minds! Tror du skal begynne å bli mer bekymret at farsi blir mer populær som kosespråk enn engelsk! Anonymkode: 86ba9...b5b Jeg er ikke bekymret, syns bare det er underlig og virker så kunstig å bruke engelsk der det finnes like gode, norske uttrykk. Anonymkode: 8887f...07e
Supernova17 Skrevet 5. juli 2017 #9 Skrevet 5. juli 2017 Jeg kjøper kun fødselsdagskort på norsk og den dagen jeg skal gifte meg skal alt også være på norsk. Jeg er for å ha alt på norsk så lenge vi er i Norge. Det er min mening.Men jeg gjør meg ikke vanskelig mot andre og hater på de som gir meg julekort med "Merry Christmas". Andre kan gjøre som de vil, men jeg er ikke med på det.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #10 Skrevet 5. juli 2017 Det høres ut som at de kjører lavbudsjettsbryllup med dekor fra ebay. Jeg ville ikke tatt i mot så mye konkrete tips der altså Anonymkode: 20d9a...7fc 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #11 Skrevet 5. juli 2017 Jeg synes sånn er Harry! Da lager jeg det heller på norsk. Men altså candy bar? Tullete konsept. Hilsen 30 going 80 (Og som de sier på engelsk: pun intended) Anonymkode: bdfab...1d9 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #12 Skrevet 5. juli 2017 2 timer siden, Supernova17 skrev: Jeg kjøper kun fødselsdagskort på norsk og den dagen jeg skal gifte meg skal alt også være på norsk. Jeg er for å ha alt på norsk så lenge vi er i Norge. Det er min mening.Men jeg gjør meg ikke vanskelig mot andre og hater på de som gir meg julekort med "Merry Christmas". Andre kan gjøre som de vil, men jeg er ikke med på det. Enig med deg. Jeg kommer til å styre unna det engelske, rett og slett fordi samboeren og jeg er fra Norge og leser og skriver norsk. Bestilte meg nettopp maler på såkalte "Save the date"-kort, på Etsy, og fikk selgeren til å endre teksten til "hold av dagen". Folk gjør som de vil, men jeg syns norsk er mye "nærmere". 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes sånn er Harry! Da lager jeg det heller på norsk. Men altså candy bar? Tullete konsept. Hilsen 30 going 80 (Og som de sier på engelsk: pun intended) Anonymkode: bdfab...1d9 Kommer til å droppe Candy bar. Hvorfor skal vi ha det, blandet ellers god mat, kake og drikke? Anonymkode: 8887f...07e 2
funginger Skrevet 7. juli 2017 #14 Skrevet 7. juli 2017 Norge er litt fucked up, for er syyyykt bekymra for at muslimene skal komme og ta over landet og kulturen, men vi gidder ikke en gang bruke språket vårt og lære oss rettskriving. Latterlig.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 #15 Skrevet 8. juli 2017 19 timer siden, funginger skrev: Norge er litt fucked up, for er syyyykt bekymra for at muslimene skal komme og ta over landet og kulturen, men vi gidder ikke en gang bruke språket vårt og lære oss rettskriving. Latterlig. Du bruker jo et engelsk uttrykk selv Anonymkode: 3a46a...520 1
funginger Skrevet 8. juli 2017 #16 Skrevet 8. juli 2017 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du bruker jo et engelsk uttrykk selv Anonymkode: 3a46a...520 Oh! Der tok du meg, AB. Det falt deg kanskje ikke inn at det var "pun intended" som de sier? Generelt sett vil jeg faktisk si at jeg er særdeles opptatt og flink til å bevare norsk kultur. Som da inkluderer blant annet språk, musikk, kunst, litteratur, historie, religion, film og generell moral og verdier. Jeg prøver også å unngå dumme, kommersielle amerikanske skikker.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2017 #17 Skrevet 8. juli 2017 4 timer siden, funginger skrev: Oh! Der tok du meg, AB. Det falt deg kanskje ikke inn at det var "pun intended" som de sier? Generelt sett vil jeg faktisk si at jeg er særdeles opptatt og flink til å bevare norsk kultur. Som da inkluderer blant annet språk, musikk, kunst, litteratur, historie, religion, film og generell moral og verdier. Jeg prøver også å unngå dumme, kommersielle amerikanske skikker. Pun hva for noe??? Anonymkode: 3a46a...520
funginger Skrevet 8. juli 2017 #18 Skrevet 8. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Pun hva for noe??? Anonymkode: 3a46a...520 Ordspill med vilje.
Babybel Skrevet 12. juli 2017 #19 Skrevet 12. juli 2017 På 05.07.2017 den 12.34, AnonymBruker skrev: Kanskje det er det jeg skal begynne med. Legge lærerjobben på hylla og lage striebannere med "NYGIFT" i gullbokstaver! Anonymkode: 8887f...07e Ja! Jeg vil ha!
Gjest Sugemerke Skrevet 12. juli 2017 #20 Skrevet 12. juli 2017 På 5.7.2017 den 16.18, Supernova17 skrev: Jeg kjøper kun fødselsdagskort på norsk og den dagen jeg skal gifte meg skal alt også være på norsk. Jeg er for å ha alt på norsk så lenge vi er i Norge. Det er min mening.Men jeg gjør meg ikke vanskelig mot andre og hater på de som gir meg julekort med "Merry Christmas". Andre kan gjøre som de vil, men jeg er ikke med på det. Siden du vil ha alt på norsk anbefaler jeg deg å slutte å si: hater på de..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå