AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #1 Del Skrevet 4. juli 2017 Noen som vet? Jeg har slete med depresjon for noen år tilbake, og har gått på medisiner for angst og depresjon. Nå har jeg "blitt frisk" og mamma til en liten jente Jeg vil helst ha vekk disse to diagnosene fordi de finnes ikke lenger. Kan jeg be legen fjerne det fra journalen min? Eller må det ligge der for alltid? Anonymkode: 602ec...492 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #2 Del Skrevet 4. juli 2017 Du kan sloss mot vindmøller. Å få fjernet en diagnose som var riktig på det tidspunktet du fikk diagnosen, får du aldri fjernet/slettet verken av legen eller av andre. Du kan bruke penger på advokat, men de vil heller ikke kunne løse dette fordi diagnosene angivelig var riktige den gangen de ble satt. Dette blir som å prøve å få fjernet fra journalen din at du har vært gravid. Umulig. Anonymkode: f2a47...f11 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #3 Del Skrevet 4. juli 2017 Nei. Du hadde jo depresjon på den tiden. Kan ikke bare fjerne diagnoser fra journalen pga man har blitt frisk igjen. Anonymkode: feaa7...143 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jus sanguinis Skrevet 4. juli 2017 #4 Del Skrevet 4. juli 2017 Du får nok neppe fjernet det, og jeg skjønner ikke helt hvorfor du ønsker det heller. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #5 Del Skrevet 4. juli 2017 Akkurat nå, Jus sanguinis skrev: Du får nok neppe fjernet det, og jeg skjønner ikke helt hvorfor du ønsker det heller. For å få livsforsikring tenker jeg. Anonymkode: 3c418...67f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #6 Del Skrevet 4. juli 2017 Du får ikke fjernet det, men du kan få lagt til en korrigering nå om at du er frisk. Anonymkode: cfe0f...678 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
XbellaX Skrevet 4. juli 2017 #7 Del Skrevet 4. juli 2017 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen som vet? Jeg har slete med depresjon for noen år tilbake, og har gått på medisiner for angst og depresjon. Nå har jeg "blitt frisk" og mamma til en liten jente Jeg vil helst ha vekk disse to diagnosene fordi de finnes ikke lenger. Kan jeg be legen fjerne det fra journalen min? Eller må det ligge der for alltid? Anonymkode: 602ec...492 Nei det kan du ikke, det er det strengt tatt heller ingen grunn til. Skulle noe skje i fremtiden så er disse opplysningene viktige å ha med seg for din lege i forhold til medikamentvalg og behandling. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jus sanguinis Skrevet 4. juli 2017 #8 Del Skrevet 4. juli 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: For å få livsforsikring tenker jeg. Anonymkode: 3c418...67f Det tenkte jeg rett og slett ikke på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #9 Del Skrevet 4. juli 2017 7 minutter siden, Jus sanguinis skrev: Det tenkte jeg rett og slett ikke på. Evt for at de er redd for barnevernet? Er mange som er det - stort sett uten grunn. Anonymkode: 1d05b...84c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #10 Del Skrevet 4. juli 2017 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: For å få livsforsikring tenker jeg. Anonymkode: 3c418...67f Du skal ferne en diagnose for å få forsikring? Husk på at det ikke bare er på journalen en diagnose står skrevet. Forsikringsselskapene får ut papirer du aldri kan få endret diagnose på. Så det hjelper lite at du fjerner en diagnose fra journalen din. Noe du under ingen omstendigheter får slettet, slik du har forklart situasjonen i hi. 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får ikke fjernet det, men du kan få lagt til en korrigering nå om at du er frisk. Anonymkode: cfe0f...678 Hva skal korrigeres? Journalen i ettertid viser hva som har skjedd med henne. Anonymkode: f2a47...f11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #11 Del Skrevet 5. juli 2017 Nei livforsikring fikk jeg uten problem. Er heller det med barnevernet. Dersom de en dag skulle grave og finne noe å ta meg på. De henger jo seg på gamle diagnoser for å "ta" foreldre. Har bare hørt om de med lett psykisk utviklingshemming, men likevel. ts Anonymkode: 602ec...492 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #12 Del Skrevet 5. juli 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei livforsikring fikk jeg uten problem. Er heller det med barnevernet. Dersom de en dag skulle grave og finne noe å ta meg på. De henger jo seg på gamle diagnoser for å "ta" foreldre. Har bare hørt om de med lett psykisk utviklingshemming, men likevel. ts Anonymkode: 602ec...492 Barnevernet bryr seg katta om om du har vært deprimert og hatt angst så lenge det ikke går utover barnet ditt nå. Men plager de paranoide tankene deg mye? Kanskje du burde vurdere å søke hjelp og få tatt de ved roten? Anonymkode: 7ad3e...055 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #13 Del Skrevet 5. juli 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnevernet bryr seg katta om om du har vært deprimert og hatt angst så lenge det ikke går utover barnet ditt nå. Men plager de paranoide tankene deg mye? Kanskje du burde vurdere å søke hjelp og få tatt de ved roten? Anonymkode: 7ad3e...055 Jeg kan ikke akkurat si at jeg er deprimert per dags dato. Har ikke de symptomene. Er heller tankene om hva den gamle diagnosen KAN gjøre, blir jeg litt bekymret. Jeg tenker på det av og til. Og når du er sier "de paranoide" tankene så er det vel kanskje det det er. Bare paranoide tanker? Da jeg gikk gravid oppsøkte jeg psykolog for å få hjelp med tankene, det hjalp. Så kom nye tanker, altså barnevernet nå da. Kan ikke oppsøke psykolog hver gang det kommer en bekymringstanke, må klare å takle det på en eller annen måte. Får liksom angst av at jeg har den diagnosen hengende over meg. Angst av å ha angst. Har lest så mye rart på Internett, de forskjellige grunnene til at folk får problemer med barnevernet. Blir jo litt skeptisk når jeg har såpass "alvorlige" diagnoser. Angst go depresjon ts Anonymkode: 602ec...492 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #14 Del Skrevet 5. juli 2017 Du er jo tydeligvis fortsatt psykisk syk, med slike tanker. Anonymkode: 67f24...3df 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru.Vims Skrevet 5. juli 2017 #15 Del Skrevet 5. juli 2017 Barnevernet går aldri inn og graver i folks fortid uten grunn. Hvis du er frisk, og en god mor som gir datteren din den omsorg og oppfølging hun trenger så er det ingen grunn til bekymring. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #16 Del Skrevet 5. juli 2017 Nei, det kan du bare glemme. Anonymkode: 1c698...d68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #17 Del Skrevet 5. juli 2017 1 minutt siden, Fru.Vims skrev: Barnevernet går aldri inn og graver i folks fortid uten grunn. Hvis du er frisk, og en god mor som gir datteren din den omsorg og oppfølging hun trenger så er det ingen grunn til bekymring. Ja det gjør jeg. Men dersom man får en falsk bekymringsmelding eller ved en misforståelse, så vil de jo få tilgang til legejournaler for å undersøke en eventuell bekymringsmelding og da vil de finne angst og depresjon på meg. Hvis dere skjønner. Jeg tror jo ikke at vi har uvenner som vil melde oss inn, men tenkte i verste fall liksom. man trenger ikke være psykisk syk for å være bekymret. ts Anonymkode: 602ec...492 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #18 Del Skrevet 5. juli 2017 Nei, du får ikke slettet. Jeg fikk slettet en diagnose, men det er var etter mange år med pasientskadeerstatningen og medhold i at diagnosen var feil. Det står mye annet rart i journalen min, men jeg er ikke redd for at det skulle gå utover meg som for eksempel BV skulle bry seg. Så lenge du er en god nok forelder, er det ingen grunn til bekymring. Og ikke les flere skrekkhistorier på nett. Anonymkode: 5d1f2...1f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #19 Del Skrevet 5. juli 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det gjør jeg. Men dersom man får en falsk bekymringsmelding eller ved en misforståelse, så vil de jo få tilgang til legejournaler for å undersøke en eventuell bekymringsmelding og da vil de finne angst og depresjon på meg. Hvis dere skjønner. Jeg tror jo ikke at vi har uvenner som vil melde oss inn, men tenkte i verste fall liksom. man trenger ikke være psykisk syk for å være bekymret. ts Anonymkode: 602ec...492 Om de mottar en bekymringsmelding angående deg og din tidligere psykiske helse, så vil de først ta kontakt med deg, ha et møte, se på samspill, prate litt med deg og spørre deg om det er greit at de ser i legejournalen din. Du forklarer selvfølgelig i møte med dem om historien din, hvordan du føler du ble frisk og hvor mye du nå gleder deg til livet. Du sier de kan bare se så mye de vil. De tar en titt, tilbyr deg eventuelt frivillige hjelpetiltak. Dette takker du nei til. Barnevernet henlegger saken, så sant samspill og relasjon mellom deg og barnet ditt er godt. Ferdig. Anonymkode: f18c7...039 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #20 Del Skrevet 5. juli 2017 Jeg slet med angst og depresjon. Fikk begge diagnosene da barna mine var "store". Dette skjedde i forbindelse med samlivsbrudd. Jeg ble lagt inn på psykiatrisk og bv ble innblandet. De hadde myndigheten over de i 3 uker, til jeg var nogenlunde i vater igjen. Slutt å bekymre deg så veldig. Når de ikke tok mine for godt, så blander de seg ikke inn med deg heller. Anonymkode: 9a9ae...610 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå