la_luz Skrevet 6. januar 2005 #1 Skrevet 6. januar 2005 Jeg syns det er sikkelig kult å gå ut å spise litt fancy. HAr sikkelig lyst til å prøve oro en gang. Noen som har vært der? I såfall hva spiste dere og hva betalte der per person.? HAr hørt at det skal koste 2500kr og oppover, men på nettsiden deres står det 990 for dagens meny + vin da og det kan ikke bli noe mer enn 2500 vel?
Gjest Étoile Skrevet 6. januar 2005 #2 Skrevet 6. januar 2005 Har bare vært der en gang, og det er vel nærmere to år siden (imens Terje Næss fremdeles var der). Maten og vinen var himmelsk, og servicen upåklagelig. Vi betalte ca 3000 for aperitif (champagne) 2x9 retter og vinpakke.
Gjest Betty Boop Skrevet 7. januar 2005 #3 Skrevet 7. januar 2005 Vi var der i sommer - spiste dagens meny + drakk champagne først og baileys/cognac etterpå - tror det kom på ca. 3000. Utrolig god mat, da!
Felicia Skrevet 7. januar 2005 #4 Skrevet 7. januar 2005 Alt blir hva man gjør det til - de har a la carte meny også, slik at man trenger ikke gå for mange-retters-meny, men da blir opplevelsen deretter også. Skal man først gå på et så fint sted syntes jeg man skal gjøre litt ut av det og ikke sitte å snu på krona. Vi var der for 2 år siden og spiste 10-retter med tilhørende vin-meny og betalte nærmere 4000 kroner, dyrt, men det er et av de beste måltidene jeg har hatt i hele mitt liv (om du ser bort fra bestemors kjøttkaker ). Det er veldig god service der, med diskréte kelnere som er veldig behjelpelige uten å virke påtrengende.
Gjest Anonymous Skrevet 7. januar 2005 #5 Skrevet 7. januar 2005 Hvis du vil spise vireklig godt, men har lyst på et litt billigere alternativ enn Oro kan jeg på det varmeste anbefale restaurant Ylajali. Nydelig gourmetmat, fabelaktig service og flotte lokaler nær det gamle SAS hotellet. Sjekk Dagbladets restaurantanmeldelse i Magasinet.
Champagne Skrevet 7. januar 2005 #6 Skrevet 7. januar 2005 Nå har oro også fått en tapas-avdeling, og da kan det jo ikke bli så dyrt.. noen som har prøvd den??
Gjest Gjesta Skrevet 7. januar 2005 #7 Skrevet 7. januar 2005 Kødder dere? Betale 4000 kroner for mat til en person på ett eneste måltid.....?? :o
Felicia Skrevet 7. januar 2005 #8 Skrevet 7. januar 2005 Betale 4000 kroner for mat til en person på ett eneste måltid.....?? :o Jeg burde kansje spesifisert at det var for 2 Er enig i at 4000 for én kansje er i drøyeste laget
Gjest Gjesta Skrevet 8. januar 2005 #9 Skrevet 8. januar 2005 Ok da ble det straks litt bedre..........
Gjest Anonymous Skrevet 8. januar 2005 #10 Skrevet 8. januar 2005 Jeg har vært der én gang, og jeg syntes kelneren var så slitsom at jeg setter ikke mine bein der igjen. I stedet for en skrevet meny, ramset han opp alt de hadde, og for hver rett fortalte han detaljert om hver ting. Det ble for masete. Da er det bedre å gå et annet sted hvor det er opp til deg å spørre hvis du vil vite noe spesielt om en rett. Og det er andre gourmetrestauranter som har like god mat. Men hvis du vil ha en kelner hengende over deg hele tiden, så gjerne for meg.
Gjest lmari Skrevet 12. januar 2005 #11 Skrevet 12. januar 2005 Vi var der i april i fjor, da spiste vi en sånn tre-retters meny og drakk vin til, da holdt vi oss under 1000 kroner per pers.
Laban Skrevet 16. januar 2005 #14 Skrevet 16. januar 2005 Jeg har vært der én gang, og jeg syntes kelneren var så slitsom at jeg setter ikke mine bein der igjen. I stedet for en skrevet meny, ramset han opp alt de hadde, og for hver rett fortalte han detaljert om hver ting. Det ble for masete. Da er det bedre å gå et annet sted hvor det er opp til deg å spørre hvis du vil vite noe spesielt om en rett. Og det er andre gourmetrestauranter som har like god mat. Men hvis du vil ha en kelner hengende over deg hele tiden, så gjerne for meg. Sikkert hyggeligere for deg på Big Horn Steakhouse.
Gjest Anonymous Skrevet 16. januar 2005 #15 Skrevet 16. januar 2005 Sikkert hyggeligere for deg på Big Horn Steakhouse. Nei, alldeles ikke! Jeg foretrekker gourmetrestauranter med atmosfære.
Gjest lmari Skrevet 17. januar 2005 #16 Skrevet 17. januar 2005 På de aller fleste gourmetrestauranter er det jo kelnere som forteller om menyen, da....
Gjest Anonymous Skrevet 17. januar 2005 #17 Skrevet 17. januar 2005 På de aller fleste gourmetrestauranter er det jo kelnere som forteller om menyen' date=' da....[/quote'] Det er da forskjell på å fortelle litt om menyen, og å ramse opp hver eneste detalj. Som regel er menyen skrevet (det var den ikke her), og så gir kelneren et tips om kokkens anbefaling, samt vin, og svarer på spørsmål.
Bokalven Skrevet 17. januar 2005 #18 Skrevet 17. januar 2005 Hvordan er det for folk med matintoleranse - er det enkelt for dem å finne noe de kan spise der? Har de f. eks. vegetariske, lactosefri, glutenfri etc. alternativer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå