AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #1 Skrevet 4. juli 2017 Bare å skrive den overskriften gjorde vondt i hjertet mitt... Jeg har drevet med hest siden jeg var 8. Har hatt flere hester siden den gang, jeg har i dag to hester, den ene er en liten selskapshest og den andre er en flott og dyr hest som jeg mener er den mest enestående hesten jeg har vært borti. Jeg er så utrolig glad i henne, og har hatt henne siden hun var føll. Samtidig står jeg i en situasjon der jeg før eller siden må flytte hjemmefra og studere. Hvordan skal jeg kunne ha råd til å beholde hesten min mens jeg studerer? Hvordan skal jeg kunne ha tid? En ting hadde vært om det var snakk om et par år. Men det blir jo mange flere år enn det, og det er trangt nok for studenter allerede. Det betyr at jeg må ha en jobb ved siden av, og det er greit nok. Men det betyr jo mindre tid. Hvordan skal jeg da få tid til hesten. Kjenner at en del av meg har lyst til å slippe stresset og utgiftene. Å bare kunne slippe alt ansvaret og bruke mer penger og tid på meg selv. Det er så forbanna dyrt. Høy, kraftfôr, stallplass, vaksine, tannsjekk, hovtrim, utstyr etc. Bare en god sal koster jo minst 15.000. Det går mange tusen i året på dette dyret. Hun er virkelig helt enestående. Hun har masse potensiale, og er den fineste hesten jeg noensinne har eid. Dyr har jo alltid vært lidenskapen min (jeg driver også med hund). Hesten er av en spesiell rase jeg alltid har ønsket meg. Jeg er redd for å selge henne, også ender hun opp som kasteball. Eller at hun ikke blir behandlet bra nok. At hun ikke får det like godt. Samtidig føler jeg meg litt utslitt etter å ha drevet med hest i mange år. Jeg vil gjerne ha råd fra dere. Fordi jeg vet at dersom jeg selger henne, er det ingen vei tilbake, og jeg får aldri en slik hest igjen. Anonymkode: def42...63c
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #2 Skrevet 4. juli 2017 Hva med å sette henne ut på for? Anonymkode: c4f38...88c 2