Gå til innhold

Perler - armbånd og slikt

Gjest MrsL

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skal gjøre det etter hvert, LD - i alle tilfeller fungerer den oppskriften kjempefint! Utvidet den til å lage halsbånd også, og de settene ble kjempepopulære...

Er det ikke noen som kan fortelle meg hvordan en lager disse armbåndene?såg bilder av de livets datter hadde laget, men da jeg skulle få oppskriften på mail, fikk jeg bare en blank mail:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her finner du mer om Perlehuset, se kart nederst på siden.

For å begynne et sted er det en god idè å tenke gjennom hvilken smykker du er interessert i å lage. Noen eksempler:

Tvinnearmbånd som Livets Datter lager (Har bruksanvisning)

Strikke/heklearmbånd slik som dette. (Er heklet, men enklere å strikke. (Eh, synes jeg iallfall, for jeg kan ikke hekle...  :oops: ))

Sånn type, der du bare fester perler på smykkewire med krimps.

Dette er mer sånn "tre-perler-på-en-snor"-type.

Denne typen er jo også fin.

Charms-typen

Du skjønner kanskje hvor dette bærer hen? Jo, du trenger masse forskjellige materialer for å lage forskjellige typer smykker. Og masse materialer = DYRT! :(

Så hvis du klarer å sirkle inn hvilke/n type/r du er mest interessert i til å begynne med, kan vi sikkert hjelpe videre!

Mener ikke at du skal bare lage en type smykker resten av livet da.  :ler: Men du kan jo kjøpe noen materialer til å begynne med for å se om dette er noe for deg? Og så utvide materialkolleksjonen etterhvert...

Har du noen mulighet for å få sendt meg den "oppskriften"på det armbåndet som du snakket om du hadde oppskrift på .Er også ganske ny i smykkelaging, så har ikke så voldsomt peiling enda :veldigsur:

men moro er det jo:)..Det smykke du snakket om over her som var festet med krimps, hva er krimps??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krimps er pittesmå rundinger i mykt metall. Typisk 1-5 mm i diameter. De klemmes på smykkewire, memorywire ol med flattang og holder pynt på plass. Fint dersom du ikke vil ha perler på hele smykket, men bare noen her og der. Selges typsik i poser med hundre på feks Panduro.

Send meg en PM med mailadresse, så kan jeg videresende den oppskriften!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...