Gå til innhold

Kan man ikke ta ut euro fra minibanker i Bergen lenger?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skulle ta ut litt under 1000 euro fra minibank i Bergen ( har alltid med cash på forhånd ) det har aldri vært noe problem tidligere, men i år så har jeg prøvd en mengde minibanker( sentrum, kjøpesenter på bydeler pluss diverse ) de tilbyr ikke uttak av euro, på det ene stedet der jeg har tatt ut tidligere kan du kun ta ut 50 euro (maxgrense).

Så jeg gikk på posten og tok ut der, da skulle de i tillegg ha kopi av legimitasjon fordi utak var over 5000 norske kroner (?)

Noen som vet om det har skjedd noen forandringer? var ikke slik for to år siden da jeg reiste.

Anonymkode: 12159...5af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

De fleste tar nok heller ut i utlandet, det er mye billigere.

Anonymkode: fb2c2...aa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste tar nok heller ut i utlandet, det er mye billigere.

Jeg vet, vekslingsgebyr var 75, ikke så ille det. Liker å ha med helt basic i tilfelle minibank sluker kort i utlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet, vekslingsgebyr var 75, ikke så ille det. Liker å ha med helt basic i tilfelle minibank sluker kort i utlandet.

Sannsynligvis får du mye dårligere kurs også. Ca 5% er ganske vanlig, som blir nesten 500 kr hvis du tar ut 1000 euro. I utlandet koster det i underkant av 2% så lenge du passer på å bli trukket i euro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan ta ut valuta på Flesland. Men som det sies over: det er mye billigere å ta ut i utlandet, når du kommer dit. Ta heller med flere kort om du er redd minibanken er sulten. 

Anonymkode: 567ae...542

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er vel fordi de skal ha mindre og mindre kontanter overalt. Du kan ta ut på flyplassen, men kursen er dårligere. Jeg ville heller tatt ut på flyplassen i utlandet. Har aldri mistet kortet eller hørt om noen andre det har skjedd med, så det trenger du nok ikke bekymre deg for

Anonymkode: a90cc...c3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta heller ut på flyplassen eller i utlandet. Eller så kan det gjøres i de aller fleste banker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 timer siden, Solivagant skrev:

Ta heller ut på flyplassen eller i utlandet. Eller så kan det gjøres i de aller fleste banker. 

Det er like dyrt å ta ut på flyplassen (i Norge) og i banken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...