Gjest Lilleulv Skrevet 6. januar 2005 #1 Del Skrevet 6. januar 2005 Noen som kan anbefale meg et bra fôr med lam? Nemi likte ikke Oliver's... synd, ellers skulle hun fått det. Og Hill's bæsja hun omtrent på seg av... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. januar 2005 #2 Del Skrevet 6. januar 2005 Eukanuba har et valpefôr med lam og ris, sådan mye dyrere enn vanlig tørrfôr (betalte 640,- for en 15 kg sekk) :hår:, men hunden var ikke så veldig fan av det fôret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 6. januar 2005 #3 Del Skrevet 6. januar 2005 hm... nå betaler vi 500 kr for en 7-kg sekk... Lurer på om fôr med lam ikke er så godt jeg. vi testa oliver's lamb på henne, og det ville hun ikke ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 6. januar 2005 #4 Del Skrevet 6. januar 2005 gå i dyrebutikken å få forskjellige testposer å se hva hunden liker da vel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 6. januar 2005 #5 Del Skrevet 6. januar 2005 Ser at pro-plan har.... :vurderer: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 7. januar 2005 #6 Del Skrevet 7. januar 2005 hm... nå betaler vi 500 kr for en 7-kg sekk... Lurer på om fôr med lam ikke er så godt jeg. vi testa oliver's lamb på henne, og det ville hun ikke ha. Olivers er ikke så dyrt for en 7 kilos sekk nei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 7. januar 2005 #7 Del Skrevet 7. januar 2005 Olivers er ikke så dyrt for en 7 kilos sekk nei! hun får ikke olivers... hun får hill's z/d ultra.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 7. januar 2005 #8 Del Skrevet 7. januar 2005 Ok, trodde du snakka om prisen på Olivers. Vi fikk nemlig en levering fra Olivers på Lam og ris. Hunden vår kastet seg forøvrig over foret... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 7. januar 2005 #9 Del Skrevet 7. januar 2005 Ok, trodde du snakka om prisen på Olivers. Vi fikk nemlig en levering fra Olivers på Lam og ris. Hunden vår kastet seg forøvrig over foret... vet!! jeg personlig elsker oliver's! :D nemi elska det med kylling helt til hun var full av sår :o men lamb ville hun ikke ha :'( vurderer allikevel å prøve det igjen jeg......... for nå er hun jo vant til kjipe allergifôret :-? Litt i tvil... tenkte kanskje å finne et annet.... men det må være reint fôr, og WYSIWIG!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 7. januar 2005 #10 Del Skrevet 7. januar 2005 Bestilte olivers lamb jeg. krysser fingrene for at hun liker det. det er jo et veldig bra fôr, og vil tro hun kommer til å kaste seg over det etter denne dietten. uansett er ikke 175 mye penger å kaste ut av vinduet hvis ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 12. januar 2005 #11 Del Skrevet 12. januar 2005 Nemi reagerer... rød i ørene, klør... FAEN da!! men hun har fått havrekjeks så det KAN jo være det :håper: kutta ut havrekjeksen i går, men klør fortsatt i dag. får prøve lam et par dager til og se hva som skjer. uansett så har jeg en veldig allergisk hund her for å si det sånn :-? Reagerer hver gang vi prøver noe nytt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laban Skrevet 13. januar 2005 #12 Del Skrevet 13. januar 2005 Hunden min tåler heller ikke hundefôr med lam i. Veterinæren min her nede (Asia) fortalte at endel asiatiske hunderaser er sensitive mot rødt kjøtt og bør få mat med overvekt at kylling, kalkun og fisk. Vet ikke hva slags hund du har eller hvor rasen opprinnelig kommer fra, men det fungerte ihvertfall for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 13. januar 2005 #13 Del Skrevet 13. januar 2005 Hunden min tåler heller ikke hundefôr med lam i. Veterinæren min her nede (Asia) fortalte at endel asiatiske hunderaser er sensitive mot rødt kjøtt og bør få mat med overvekt at kylling, kalkun og fisk. Vet ikke hva slags hund du har eller hvor rasen opprinnelig kommer fra, men det fungerte ihvertfall for meg. Hun er fra portugal Portugisisk vannhund. Allergisk mot kylling, så da må det bli fiskefôr da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 13. januar 2005 #14 Del Skrevet 13. januar 2005 så bra!!! jeg har også tenkt på å prøve noe annet enn tørrfôr. har hatt lyst på hjemmelaget diett, men dyrlegen sier nei inntil nemi er 1 år. Snakket med sambo om å bestille fra Vom hvis ikke vi får det til å fungere med lam eller fiskefôr.... Jeg tror ikke det er lagermidd jeg, iom at det fungerte så fint på Hill's Z/D ultra. Det er jo tørrfôr! Men vi oppbevarer alt fôr i en lukka fôrboks... Tror du det er trygt å prøve Nemi på det som Dennis får nå, eller bør vi vente til hun er over 1 år? Det er jo litt spesielt med fôrallergi på en valp... sukk... Jeg tror det blir lettere når vi kan komponere maten selv jeg Knall at det går så mye bedre med dennis!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 13. januar 2005 #15 Del Skrevet 13. januar 2005 Men det skal tilføyes... på en skala 1-10, så var nemi på 10 i høst, og nå er hun på 3... det går veldig bra synes jeg Men da hun gikk på Hill's Z/D var hun på 2, hvis ikke 1! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 13. januar 2005 #16 Del Skrevet 13. januar 2005 Men det som er med vetrinærer er at så lenge de selger for er de lite villig til å høre på, og sette seg inn i alternative formetoder Jeg merka det veldig i begynnelsen ja... her nede var de nesten sykelig opptatte av at nemi skulle på hill's :o Men heldigvis så har vi funnet en skikkelig ordentlig veterinær som er oppriktig opptatt av nemi's beste! Hun har til og med anbefalt oss å prøve oliver's da det skal være et rent fôr uten tilsetningsstoffer!! Hun sier også hun kan anbefale egen diett, men at det er skummelt før nemi er 1 år. det er så viktig at de får riktig balanse av vitaminer og mineraler vet du... Men jeg synes det virker som det kan fungere med oliver's lamb. kanskje det var havrekjeksene hun reagerte på. Synes så synd på henne, for hun får aldri godbiter Derfor jeg spurte i butikken om de hadde noe som var bra for allergiske hunder, og ble anbefalt de kjeksene. lurer på å begynne å gi henne lever igjen. har liggende i fryseren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå