Persephone Skrevet 4. juli 2017 #1 Skrevet 4. juli 2017 Den siste uka har jeg hatt en del skorper i hodebunnen rundt kronen. Jeg har pillet bort en del av det, men jeg finner fortsatt rester. Det er rødlig og ser nesten ut som at jeg har hatt sår på hodet. Tror ikke jeg har gjort noe annerledes enn vanlig når det kommer til vask. Hva kan dette være, og hva bør jeg gjøre for å bli kvitt det?
navier Skrevet 4. juli 2017 #3 Skrevet 4. juli 2017 Psoriasis ja, eller eksem? Klør det, og har du mistet noe hår på området? Evt har du blitt solbrent og så flasser du skikkelig?
Persephone Skrevet 4. juli 2017 Forfatter #4 Skrevet 4. juli 2017 6 minutter siden, navier skrev: Psoriasis ja, eller eksem? Klør det, og har du mistet noe hår på området? Evt har du blitt solbrent og så flasser du skikkelig? Det klør ikke, og jeg tror ikke jeg har mistet noe hår. Ville psoriasis klødd? Kan være solbrenthet, ja. Trodde jeg hadde for tykt hår for det, men jeg var jo tross alt ute på Pride hele lørdag.
navier Skrevet 4. juli 2017 #5 Skrevet 4. juli 2017 Psoriasis kan klø eller være smertefullt, eller så kan man ikke merke noe til det utenom det synlige. Du kan jo vente litt og se om det blir bedre, evt påføre fukt på området, og oppsøke lege om det ikke har gitt seg etter litt tid er gått. Har du noen som kan titte litt i hodebunnen din kanskje?
Persephone Skrevet 4. juli 2017 Forfatter #6 Skrevet 4. juli 2017 19 minutter siden, navier skrev: Psoriasis kan klø eller være smertefullt, eller så kan man ikke merke noe til det utenom det synlige. Du kan jo vente litt og se om det blir bedre, evt påføre fukt på området, og oppsøke lege om det ikke har gitt seg etter litt tid er gått. Har du noen som kan titte litt i hodebunnen din kanskje? Det hverken klør eller gjør vondt. Når jeg presser litt på det er det bittelitt ømt noen steder, men det er alt. Får vel bruke litt krem og se om det blir bedre, så kan jeg sikkert få kompisen min til å se på det imot at jeg klipper håret hans
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #8 Skrevet 5. juli 2017 Jeg blir skikkelig solbrent i skillen i hodebunnen hvis jeg ikke smører solkrem der (evnt bruker hårbånd, hatt e.l) når jeg er ute hele dagen om sommeren. Resultatet er superekle, tykke hudflak, som etterhvert løsner i - nettopp flak. Er litt ømt å ta på så lenge det fortsatt er solbrent, men det går over - bare det har "flasset ferdig" Det høres i grunn ut som om du kan ha fått noe liknende. Var jeg deg ville jeg ventet en uke til og sett om det gikk over / dvs flasset ferdig. I hvert fall hvis hvor du har det i hodebunnen kan være sammenfallende med skillen din Anonymkode: 58cb9...30d
Persephone Skrevet 5. juli 2017 Forfatter #9 Skrevet 5. juli 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir skikkelig solbrent i skillen i hodebunnen hvis jeg ikke smører solkrem der (evnt bruker hårbånd, hatt e.l) når jeg er ute hele dagen om sommeren. Resultatet er superekle, tykke hudflak, som etterhvert løsner i - nettopp flak. Er litt ømt å ta på så lenge det fortsatt er solbrent, men det går over - bare det har "flasset ferdig" Det høres i grunn ut som om du kan ha fått noe liknende. Var jeg deg ville jeg ventet en uke til og sett om det gikk over / dvs flasset ferdig. I hvert fall hvis hvor du har det i hodebunnen kan være sammenfallende med skillen din Anonymkode: 58cb9...30d Ja, det kan det godt være. Jeg hadde flettet håret, så ikke noe skille, og håret mitt er tykt, men det kan vel likevel bli brent i kronen. Men da du ble solbrent, flaket det av selv? For på mitt må jeg nesten pille bort flakene selv.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #10 Skrevet 5. juli 2017 6 minutter siden, Persephone skrev: Ja, det kan det godt være. Jeg hadde flettet håret, så ikke noe skille, og håret mitt er tykt, men det kan vel likevel bli brent i kronen. Men da du ble solbrent, flaket det av selv? For på mitt må jeg nesten pille bort flakene selv. Jeg har også opplevdt det du skriver, og var solbrent. Jeg smurte tykk fuktighetskrem og passet på å dekke området med hår eller hatt når jeg gikk ut. Håret ble litt fett i den perioden, men etter en 3-4 dager så var det mye bedre. Nå smører jeg gjerne området med solkrem de dagene jeg vet jeg får mye sol på hodet, eller går med bånd eller caps. Anonymkode: 53e41...4d6
Persephone Skrevet 5. juli 2017 Forfatter #11 Skrevet 5. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har også opplevdt det du skriver, og var solbrent. Jeg smurte tykk fuktighetskrem og passet på å dekke området med hår eller hatt når jeg gikk ut. Håret ble litt fett i den perioden, men etter en 3-4 dager så var det mye bedre. Nå smører jeg gjerne området med solkrem de dagene jeg vet jeg får mye sol på hodet, eller går med bånd eller caps. Anonymkode: 53e41...4d6 Hmm, får vel se å få meg en caps som passer meg da. Hadde jeg smurt solkrem i håret tror jeg at jeg hadde hatt store problemer med å få det ut igjen i vask. Har veldig mye og tykt hår.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2017 #13 Skrevet 7. juli 2017 Sjekk om sjampoen din eller hårsprayen din inneholdet Methylisothiazolinone Jeg utviklet plutselig allergi helt ut fra det blå, og fikk sånne skorper i hodebunnen. Skjønte ikke at det var allergi og fortsatte å bruke samme sjampo (bed head) og etter en måneds tid fikk jeg ekstrem eksem nedover hele ansiktet, øynene hovnet opp så jeg ikke kunne se (for gnir meg i øynene , med sannsynligvis sjampo på de, etter å ha vasket håret i dusjen), og litt på skuldre og nakke. Det "utbruddet" varte i litt over en uke, og jeg fant fort ut hva det var så sluttet å bruke den sjampoen. et års tid senere begynte jeg med et serum i håret for tykkere hår, tenkte ikke på hva ingrediensene var, og etter første bruk sa kjæresten min mens jeg tørket håret at jeg hadde sår i hodebunnen, da sjekket jeg ingrediensene og det var methylisothiazolinone i den også. Hold deg unna det stoffet å se om det hjelper!https://www.mattilsynet.no/kosmetikk/stoffer_i_kosmetikk/methylisothiazolinone_mi_i_kosmetikk.25755 Anonymkode: 0cba3...e50
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #14 Skrevet 10. juli 2017 På 6.7.2017 den 0.01, AnonymBruker skrev: Jeg har også opplevdt det du skriver, og var solbrent. Jeg smurte tykk fuktighetskrem og passet på å dekke området med hår eller hatt når jeg gikk ut. Håret ble litt fett i den perioden, men etter en 3-4 dager så var det mye bedre. Nå smører jeg gjerne området med solkrem de dagene jeg vet jeg får mye sol på hodet, eller går med bånd eller caps. Anonymkode: 53e41...4d6 Fuktighetskrem i hodebunnen seriøst? Du bruker en UV-spray i håret så klart! Anonymkode: b0c9a...e17
Persephone Skrevet 17. juli 2017 Forfatter #15 Skrevet 17. juli 2017 På 7.7.2017 den 2.09, AnonymBruker skrev: Sjekk om sjampoen din eller hårsprayen din inneholdet Methylisothiazolinone Jeg utviklet plutselig allergi helt ut fra det blå, og fikk sånne skorper i hodebunnen. Skjønte ikke at det var allergi og fortsatte å bruke samme sjampo (bed head) og etter en måneds tid fikk jeg ekstrem eksem nedover hele ansiktet, øynene hovnet opp så jeg ikke kunne se (for gnir meg i øynene , med sannsynligvis sjampo på de, etter å ha vasket håret i dusjen), og litt på skuldre og nakke. Det "utbruddet" varte i litt over en uke, og jeg fant fort ut hva det var så sluttet å bruke den sjampoen. et års tid senere begynte jeg med et serum i håret for tykkere hår, tenkte ikke på hva ingrediensene var, og etter første bruk sa kjæresten min mens jeg tørket håret at jeg hadde sår i hodebunnen, da sjekket jeg ingrediensene og det var methylisothiazolinone i den også. Hold deg unna det stoffet å se om det hjelper!https://www.mattilsynet.no/kosmetikk/stoffer_i_kosmetikk/methylisothiazolinone_mi_i_kosmetikk.25755 Anonymkode: 0cba3...e50 Takk for opplysning. Skorpene har gitt seg, så det var mest sannsynlig bare at jeg bar solbrent, men jeg skal sjekke for det kjemikaliet uansett. Man vet jo aldri! På 10.7.2017 den 13.09, AnonymBruker skrev: Fuktighetskrem i hodebunnen seriøst? Du bruker en UV-spray i håret så klart! Anonymkode: b0c9a...e17 UV-spray for håret? Hvor får jeg tak i det?
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2017 #16 Skrevet 18. juli 2017 Jeg får skorper og vond hodebunn hvis det går for lang tid mellom hårvask. Anonymkode: 969e5...ae4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå