Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei alle sammen! :)

Den siste tiden har jeg hatt tre drømmer som er ganske like. Jeg våkner med dårlig samvittighet overfor kjæresen min, men samtidig en følelse av en slags "forelskelse" eller lykkefølelse. Siden drømmene har vært nokså like, så lurer jeg på hva som kan ligge bak de. Skal skrive litt kort om hver drøm, så kanskje det er noen flinke drømmetydere her? Obs, drømmene er litt seksuelle.

Drøm 1: Jeg var ute og gikk tur med hunden, og plutselig kommer en gutt. (En jeg bare vet hvem er/har sett før, aldri pratet med og jeg visste ikke en gang hva han het før jeg søkte han opp på facebook. Han så også annerledes ut i drømmen enn hva han gjør i virkeligheten.) Vi kom i prat og hadde en hyggelig tone. Jeg mener vi bestemte oss for å gå tur sammen, men jeg måtte hjem og hente jakka mi. Da vi kom inn fikk vi en skikkelig intim øyenkontakt og det føltes som vi ble forelsket ved første blikk. Han prøvde å kysse meg, og jeg hadde lyst å kysse han tilbake. Men jeg sa noe ala "jeg kan ikke, jeg har kjæreste". Deretter svarte han at han helst hadde lyst å bære meg opp i senga. Dette er det jeg husker best, men jeg husker også at vi tekstet i etterkant der jeg skulle slå opp med kjæresten min slik at vi kunne være sammen.

Drøm 2: Dette var en ukjent gutt. Vi gikk på en slags skole(?) og skulle jobbe to og to sammen med et eller annet på pc-en. Han flørtet mye med meg og ga meg masse komplimenter. Jeg ble veldig sjarmert. I denne drømmen prøvde denne gutten også å kysse meg, men jeg sa jeg ikke kunne pga. kjæresten min. Jeg husker jeg hadde veldig lyst. Plutselig står han helt naken bak meg, og jeg har veldig lyst på han. Men jeg avviser han. Jeg husker også at læreren pratet med meg i ettertid og sa at "alle vet hva dere har gjort".

Drøm 3: Denne drømmen drømte jeg i natt. Jeg var på en slags festival eller lignende. Var iallefall fint vær og masse folk som var ute på uteresturanter og lignede. Så kommer jeg i prat med en gutt/mann som viste seg å være en som hadde spilt konsert der tidligere. Jeg visste ikke hvem han var, men alle andre flokket seg rundt han siden han var en "kjendis". Han gjorde på samme måte som i de forrige drømmene flørtet og sjarmerte meg. I denne drømmen avviste jeg han også, men på en eller annen måte hadde jeg han som venn på facebook og han hadde telefonnummeret mitt. Jeg husker jeg pratet med han i tlf, der han pratet om seksuelle ting han ønsket å gjøre med meg, og jeg likte det. Men jeg avviste han. Han skrev også seksuelle ting på facebookveggen min, som mange andre av facebookvennene mine kommenterte på. Så jeg slettet innlegget.

Dette er det jeg husker fra drømmene mine. Jeg må legge til at jeg aldri har vært utro eller er mye ut på byen/prater med gutter enn kjæresten min. Kjæresten min er/var en smule sjal han har opplevd utroskap av en tidligere kjæreste, men nå stoler han helt på meg. Forholdet våres er kanskje ikke veldig romantisk eller spennende. Det er en del ting jeg gjerne skulle forandret i foroldet, og har vært innom tanken på å slå opp noen ganger. Men plutselig svinger det og jeg er helt sikker på at han er den eneste rette for meg pga. alle hans gode kvaliteter og at jeg elsker han. Vi har vært sammen i over 3 år. Jeg får veldig dårlig samvittighet av disse drømmene og føler jeg har gjort noe galt når jeg våkner, nesten med en klump i halsen. Likevel fantaserer jeg om hvordan det hadde vært å være sammen/kysset/hatt sex disse ukjente i drømmene.. Føler meg egentlig som en litt fæl person, godt jeg kan være anonym.

Mvh. jente 23 år

Anonymkode: 6dcf8...5bd

Videoannonse
Annonse
Gjest NotNaomi
Skrevet

Jeg bare sier det. Drømmer og fotoalbum er noe folk ikke gidder. Vanligvis. Og vær litt forsiktig med å dele drømmer. De forteller mye om en person. Skal se om jeg orker lese på nytt og kommentere.

Gjest NotNaomi
Skrevet

Du savner nok feedback i forholdet ditt. At typen din gir deg mer komplimenter osv. Eller?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror også drømmene er et uttrykk for at du savner forelskelse, flørt og spenning i forholdet. På tide å innføre fast vinkveld med samboeren.. 

Anonymkode: e2b6f...f26

AnonymBruker
Skrevet

Kansje du prøver finne ut om du vil ha din samboer som partner i resten av ditt liv?

Anonymkode: 8c37d...1c1

Skrevet

Husk at dette er drømmer, ikke virkelig. Hvorfor skal du ha dårlig samvittighet? Du kan ikke kontrollere drømmene dine, i tillegg gjorde du faktisk ikke noe galt i drømmene, du avviste dem jo. Det kan vel tolkes som et godt tegn?

Jeg er veldig interessert i drømmetydning. Drømmer er en måte for hjernen å lagre alle minner og inntrykk fra dagen din, men også for å sortere dine dypeste tanker. Jeg føler selv at drømmene mine ofte forteller meg ting jeg selv ikke helt har turt å innse selv. Har tolket drømmene mine for moroskyld, men lar meg ikke kontrollere av det drømmene mine forteller meg. Det som skjer det skjer, men jeg føler meg mer forberedt på en måte. Hvis det gir mening, haha. Og det er sikkert fordi hjernen har arbeidet med tanker og følelser jeg selv ikke har turt å innse enda, men som via drømmer gjør at jeg forbereder meg på ting som er i ferd med å skje, ikkesant.

Jeg bruker http://www.droemmetydning.com/drommesymboler for å tolke drømmene mine. Et annet sted på siden forklarer de også hvordan du skal tolke drømmen din, og forskjell på de forskjellige drømmene, som feks mareritt. Det er veldig interessant. Det tar litt tid før man får teken på det, men jo oftere du gjør det jo lettere blir det. Ikke ta alt for seriøst da! 

Jeg synes det er vanskelig å tolke andre sine drømmer, spesielt folk jeg ikke kjenner. Hvordan følelser du hadde rundt det som skjedde i drømmen har mye å si, I tillegg til hva du føler om ting i livet ditt. Etterhvert lærer du deg hvor mye betydning de forskjellige symbolene i drømmene dine hadde å si, noe som for en "amatør" kan virke som betyr mer, trenger ikke bety noe særlig sammenlignet med de andre tingene som skjer i drømmen som er mer tydelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...