EnLøk Skrevet 5. juli 2017 #41 Del Skrevet 5. juli 2017 Prioriteringer er vel hovedpoenget her. Måtte slutte med dyr hobby og sluttet å snuse for å få pengene til å strekke til. Jeg sparte opp det jeg kunne i BSU og annen sparing. Når jeg kjøpte lånte jeg penger fra mor/far til å dekke det jeg manglet i egenkapital. Refinansiere lånet etterpå og slo sammen lånet de tok opp med mitt eget huslån. Ønsket meg nyere bil fordi jeg hadde hatt 2 biler som var eldre enn 2000 modell. Lånte opp 250 000 for bil. Og lånte 1.6 Mill for hus. Jeg har ikke høy lønn, men får dette til å gå opp veldig bra. Nå skal det nevnes at jeg ikke liker utelivet og har tilnærmet null utgifter på drikking. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #42 Del Skrevet 5. juli 2017 Mannen ønsker seg en bil til rundt millionen og vi ser derfor etter en sånn. Vi har samlet inntekt på 1,5mill i året og har under 1mill i boliglån på huset som er verdt 13mill. Så vi tenkte å unne oss en dyr bil nå etter mange år med fornuftig forbruk. Da bakes det inn i boliglån og ikke en vanlig billån. Det hadde nok aldri vært aktuelt ellers. Men jeg kjenner en som bor i leid sokkelleilighet og kjører tesla. Det er i mine øyne feil prioritering. Anonymkode: 1a185...e5b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #43 Del Skrevet 5. juli 2017 31 minutter siden, Simbyxor skrev: Et enda mer interessant spørsmål er: "Hvorfor ønsker folk seg dyre biler?" Noen i familien har bil til 600 000 kroner. Hver gang jeg sitter i den tenker jeg: "Hvordan tør de?". Min bil er verdt 60 000 kroner, ble betalt uten lån, og det er så deilig å ha en bil man ikke trenger å være redd for. Hadde jeg kjøpt bil til flere hundre tusen, skulle jeg hatt 10 millioner stående på konto hele året. Hvorfor dette behovet for dyre biler, egentlig? Jeg er for såvidt enig med deg, men synes du er noe sneversynt. "Hvorfor ønsker folk seg dyre biler?" spør du. Trenger det å være at folk ønsker seg dyre biler, eller ønsker de seg driftsikre biler? Det er et spørsmål med mange underspørsmål og mange ulike svar. En bil fra 2014 kan være vel så driftsikker som en bil fra 2017. Her går det på prioriteringer - men å sammenligne en driftsikker bil til 600.000 kr og en eldre bil til 60.000 synes jeg er å ta noe hardt i. Det er ikke til å dytte under en stein at jo eldre bilen er, jo mindre driftsikker vil den være. Bilutviklingen går svært raskt, nye løsninger og teknologi dukker stadig opp... Som en mobiltelefon. Utviklingen raser avsted. Det er noe å ha i bakhodet når en sitter med tre små troll i baksetet på motorveien. Anonymkode: 38b16...94b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #44 Del Skrevet 5. juli 2017 47 minutter siden, EnLøk skrev: Prioriteringer er vel hovedpoenget her. Nettopp. Om noen har råd eller ikke blir subjektivt. Jeg er også opptatt av bil, og bruker kanskje mer penger på det enn andre hadde prioritert. Men nå er det det som gir meg glede, og da velger jeg heller å avstå fra andre ting som andre prioriterer å bruke penger på. Anonymkode: 61e06...9f7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #45 Del Skrevet 5. juli 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Mannen ønsker seg en bil til rundt millionen og vi ser derfor etter en sånn. Vi har samlet inntekt på 1,5mill i året og har under 1mill i boliglån på huset som er verdt 13mill. Så vi tenkte å unne oss en dyr bil nå etter mange år med fornuftig forbruk. Da bakes det inn i boliglån og ikke en vanlig billån. Dere må altså begge jobbe minst et helt år (etter skatt) bare for å betale ned en bil som vil ha liten statusverdi igjen om noen få år. Det må jo være surt å gå på jobb hver dag i et år og tenke på at alt man tjener i praksis går med til den bilen. Anonymkode: d3ffa...b25 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #46 Del Skrevet 5. juli 2017 Det er nok prioritering. Mannen og jeg kjøpte leilighet og ble samboere for 13 år siden i en alder av 22 år. Vi fikk ikke en krone av foreldre, hadde heller ikke noe konto som det har blitt spart til oss.Mannen var enda student med ekstrajobb og jeg hadde full jobb. Vi hadde egne sparepenger som vi brukte til egenandel og møbler.Allerede da hadde vi en nokså dyr bil, ca 350000-400000. Siden da har vi fått 3 barn, har 2 biler som vi har betalt 400000 og 450000 for. Vi bor i et hus som er 4 år gammel og verdt litt over 6mill nå. Vi har "kun" 3mill i lån i alt inkludert studielån. Vi tjener 1,2mill tilsammen. Vi har fått spørsmål om hvordan vi lever så godt som vi gjør og flere forventer å se oss på luksusfellen. Vi kommer nok til å bytte ut den ene bilen om ikke så lenge til en som kommer til å koste oss ca 600000. som skrevet over så er det prioriteringer det kommer an på. Vi drikker ikke, røyker ikke, går ikke ut, men vi liker å reise, vi ønsket oss et flott hus og vi ønsker gode og sikre biler. Ser ikke noe galt i det. Så alle dere som påstår at "alle" i 20-30årene som lever bra er lånt til pipa, kan ikke si meg enig. Det finnes nok mange, men langtifra alle. Anonymkode: 82c77...6b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #47 Del Skrevet 5. juli 2017 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er nok prioritering. Mannen og jeg kjøpte leilighet og ble samboere for 13 år siden i en alder av 22 år. Vi fikk ikke en krone av foreldre, hadde heller ikke noe konto som det har blitt spart til oss.Mannen var enda student med ekstrajobb og jeg hadde full jobb. Vi hadde egne sparepenger som vi brukte til egenandel og møbler.Allerede da hadde vi en nokså dyr bil, ca 350000-400000. Siden da har vi fått 3 barn, har 2 biler som vi har betalt 400000 og 450000 for. Vi bor i et hus som er 4 år gammel og verdt litt over 6mill nå. Vi har "kun" 3mill i lån i alt inkludert studielån. Vi tjener 1,2mill tilsammen. Vi har fått spørsmål om hvordan vi lever så godt som vi gjør og flere forventer å se oss på luksusfellen. Vi kommer nok til å bytte ut den ene bilen om ikke så lenge til en som kommer til å koste oss ca 600000. som skrevet over så er det prioriteringer det kommer an på. Vi drikker ikke, røyker ikke, går ikke ut, men vi liker å reise, vi ønsket oss et flott hus og vi ønsker gode og sikre biler. Ser ikke noe galt i det. Så alle dere som påstår at "alle" i 20-30årene som lever bra er lånt til pipa, kan ikke si meg enig. Det finnes nok mange, men langtifra alle. Anonymkode: 82c77...6b4 De som er i slutten av 30-årene er kanskje i en annen situasjon ja. Folk som er 10 år yngre enn deg har nok vesentlig mer lån om de lever på samme måte. Det var lettere å komme seg ut på boligmarkedet (i Oslo ihvertfall) uten hjelp for 13 år siden enn det det er idag, og det at man har fått være med på den sinnssyke veksten som har vært de siste 13 årene har tjent de som er i midten/slutten av 30-åra idag noe helt sykt bra. De som er i midten av 20-åra idag kan ikke takke for det samme. Aldersspennet til TS er nok litt stort ja, folk som er godt oppi 30-åra kan fint klare seg med mindre lån, og nå vil ikke jeg legge ord i munnen til TS, men i mine øyne er ikke bil til ca 400 000 "så dyr bil". Anonymkode: c546a...2f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #48 Del Skrevet 5. juli 2017 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er nok prioritering. Mannen og jeg kjøpte leilighet og ble samboere for 13 år siden i en alder av 22 år. Vi fikk ikke en krone av foreldre, hadde heller ikke noe konto som det har blitt spart til oss.Mannen var enda student med ekstrajobb og jeg hadde full jobb. Vi hadde egne sparepenger som vi brukte til egenandel og møbler.Allerede da hadde vi en nokså dyr bil, ca 350000-400000. Siden da har vi fått 3 barn, har 2 biler som vi har betalt 400000 og 450000 for. Vi bor i et hus som er 4 år gammel og verdt litt over 6mill nå. Vi har "kun" 3mill i lån i alt inkludert studielån. Vi tjener 1,2mill tilsammen. Vi har fått spørsmål om hvordan vi lever så godt som vi gjør og flere forventer å se oss på luksusfellen. Vi kommer nok til å bytte ut den ene bilen om ikke så lenge til en som kommer til å koste oss ca 600000. som skrevet over så er det prioriteringer det kommer an på. Vi drikker ikke, røyker ikke, går ikke ut, men vi liker å reise, vi ønsket oss et flott hus og vi ønsker gode og sikre biler. Ser ikke noe galt i det. Så alle dere som påstår at "alle" i 20-30årene som lever bra er lånt til pipa, kan ikke si meg enig. Det finnes nok mange, men langtifra alle. Anonymkode: 82c77...6b4 Men du sier jo at dere selv hadde lån når dere var mellom 20 og 30? Lånegraden avgjøres av totalsummen av alle lån, enten det ligger i bil, bolig eller begge deler. Husk at dere også har nytt godt av veldig høy boligprisvekst på 13 år, merker selv jeg er veldig glad for at jeg kjøpte for 8 år siden. Men dette er jo egentlig bare flaks og ikke noe man kan styre selv i det store og hele. For dagens 20-30 åringer er det som regel galskap å bruke pengene på bil til en halv. mill. istedet for bolig, unntatt for ganske få som kan kjøpe hele leiligheten uten lån med en gang. Anonymkode: 98a79...db7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daemonia Skrevet 5. juli 2017 #49 Del Skrevet 5. juli 2017 Vet du med sikkerhet at bilene er helt nye da? De kan jo være kjøpt brukt og dermed har de fått en god pris. Eller de har unngått merkeforhandler og fått et bedre tilbud enn hva man ville fått hos en merkeforhandler. Vi har to biler som folk anser som dyre. Nypris på begge er 5-600.000 kroner. Den ene er 7 år gammel, strøken utover noen riper og et par sikringer som måtte byttes. Den kostet ikke mer enn 140.000 kroner. Den andre er 3 år gammel og var allerede halvert i prisen. Totale utgifter til bil for vår del er 4000 kroner i lån. Gjennomsnittlig forbruk på hver bli pr mil ligger på 0,5-0,6 dl. Uten store avstander til og fra jobb som man gjerne har i Oslo-området og i andre storbyer så er det forsvinnende lite. Med den påstanden over her på at det koster 14-15 kroner bare å kjøre bilen i tillegg til verditap skjønner jeg ikke helt. Da må man være grådig hard på gasspedalen for å ha så høyt forbruk! Og så er det jo dette med hvorfor man vil ha dyrere biler i 5-600.000 kroners klassen. Vi trenger plass. Og jeg vil ha komfort og kvalitet. Jeg vil ha slitasjedeler som holder lengre enn på billige merker. Registerreim f.eks på et billig merke vi har hatt tidligere hadde et intervall på 60.000 km, på nåværende biler er intervallet faktisk 120.000 km. Den type reparasjoner sparer man penger på å ikke måtte gjøre ofte. Om folk er fornøyd med et billigmerke så er det helt opp til dem. Akkurat som det er helt opp til meg å velge et merke som gir meg den plassen, komforten, og kvaliteten jeg vil ha. Hvorfor skal folk legge seg opp i hva naboen kjører rundt i? Dette er første gang jeg sier noen sinne, men slike ting oser av misunnelse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #50 Del Skrevet 5. juli 2017 2 minutter siden, daemonia skrev: Vet du med sikkerhet at bilene er helt nye da? De kan jo være kjøpt brukt og dermed har de fått en god pris. Eller de har unngått merkeforhandler og fått et bedre tilbud enn hva man ville fått hos en merkeforhandler. Vi har to biler som folk anser som dyre. Nypris på begge er 5-600.000 kroner. Den ene er 7 år gammel, strøken utover noen riper og et par sikringer som måtte byttes. Den kostet ikke mer enn 140.000 kroner. Den andre er 3 år gammel og var allerede halvert i prisen. Totale utgifter til bil for vår del er 4000 kroner i lån. Gjennomsnittlig forbruk på hver bli pr mil ligger på 0,5-0,6 dl. Uten store avstander til og fra jobb som man gjerne har i Oslo-området og i andre storbyer så er det forsvinnende lite. Med den påstanden over her på at det koster 14-15 kroner bare å kjøre bilen i tillegg til verditap skjønner jeg ikke helt. Da må man være grådig hard på gasspedalen for å ha så høyt forbruk! Og så er det jo dette med hvorfor man vil ha dyrere biler i 5-600.000 kroners klassen. Vi trenger plass. Og jeg vil ha komfort og kvalitet. Jeg vil ha slitasjedeler som holder lengre enn på billige merker. Registerreim f.eks på et billig merke vi har hatt tidligere hadde et intervall på 60.000 km, på nåværende biler er intervallet faktisk 120.000 km. Den type reparasjoner sparer man penger på å ikke måtte gjøre ofte. Om folk er fornøyd med et billigmerke så er det helt opp til dem. Akkurat som det er helt opp til meg å velge et merke som gir meg den plassen, komforten, og kvaliteten jeg vil ha. Hvorfor skal folk legge seg opp i hva naboen kjører rundt i? Dette er første gang jeg sier noen sinne, men slike ting oser av misunnelse. Ja, men det er ikke vanlig å bare se på drivstofforbruk når man beregner kilometerkostnad. Pris per km. vil bli noe helt annet, og kan fint bli beløpet du skisserer per kilometer hvis det gjelder en meget dyr bil, siden kilometerkostnad også tar i betraktning verditap/avskrivninger. Dere vil trolig ikke ha et så høyt verditap for eldre biler, men dere har en høyere kostnad per kilometer enn bare drivstoffkostnader. I tillegg kommer jo bompenger, parkeringskostnader, vedlikeholdsutgifter (som øker jo lengre bilen går). I tillegg har man faste kostnader som årsavgift og forsikring og eu kontroll. Så legger du på alt dette, så får dere en høyere sum enn bare 4000 i lån. Anonymkode: 98a79...db7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daemonia Skrevet 5. juli 2017 #51 Del Skrevet 5. juli 2017 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men det er ikke vanlig å bare se på drivstofforbruk når man beregner kilometerkostnad. Pris per km. vil bli noe helt annet, og kan fint bli beløpet du skisserer per kilometer hvis det gjelder en meget dyr bil, siden kilometerkostnad også tar i betraktning verditap/avskrivninger. Dere vil trolig ikke ha et så høyt verditap for eldre biler, men dere har en høyere kostnad per kilometer enn bare drivstoffkostnader. I tillegg kommer jo bompenger, parkeringskostnader, vedlikeholdsutgifter (som øker jo lengre bilen går). I tillegg har man faste kostnader som årsavgift og forsikring og eu kontroll. Så legger du på alt dette, så får dere en høyere sum enn bare 4000 i lån. Anonymkode: 98a79...db7 Nei sier du det? Tror ikke det var derfor jeg spesifiserte lånekostnad da? Edit: Og verditap på bruktbiler av høyere kvalitet er lavere enn på de av billigmerker. Du ser ikke en nesten 20 år gammal Toyota priset til 40-50.000 kroner. Men det er ikke uvanlig at Mercedez, Volvo, BMW, osv ligger på det nivået. Nå kan jeg ikke si at jeg har så mye erfaring med BMW som bruktbil, men de andre er av en kvalitet som gjør at de er trygge og stabile mye lengre enn hva billigere er. Og i stedet for å krangle med meg på det så er det bare til å ta en kikk på finn.no. Og da har jeg ikke tenkt på de typene som koster over en million å kjøpe nytt. Endret 5. juli 2017 av daemonia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JackIost Skrevet 5. juli 2017 #52 Del Skrevet 5. juli 2017 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dere må altså begge jobbe minst et helt år (etter skatt) bare for å betale ned en bil som vil ha liten statusverdi igjen om noen få år. Det må jo være surt å gå på jobb hver dag i et år og tenke på at alt man tjener i praksis går med til den bilen. Anonymkode: d3ffa...b25 Hvorfor det? Man kan ikke ta penger med seg i graven, like greit å finne noe å bruke dem på. En god bil som både gir sikkerhet og kjøreglede er det helt greit å bruke penger på om man har god råd til det Selv er jeg altfor forsiktig med forbruket, greide meg fint på studielånet i sin tid, og vanskelig å tilpasse forbruke til over ti ganger så høy inntekt Endret 5. juli 2017 av JackIost 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #53 Del Skrevet 5. juli 2017 18 minutter siden, daemonia skrev: Nei sier du det? Tror ikke det var derfor jeg spesifiserte lånekostnad da? Edit: Og verditap på bruktbiler av høyere kvalitet er lavere enn på de av billigmerker. Du ser ikke en nesten 20 år gammal Toyota priset til 40-50.000 kroner. Men det er ikke uvanlig at Mercedez, Volvo, BMW, osv ligger på det nivået. Nå kan jeg ikke si at jeg har så mye erfaring med BMW som bruktbil, men de andre er av en kvalitet som gjør at de er trygge og stabile mye lengre enn hva billigere er. Og i stedet for å krangle med meg på det så er det bare til å ta en kikk på finn.no. Og da har jeg ikke tenkt på de typene som koster over en million å kjøpe nytt. Du trenger ikke å være en smartass bare fordi noen presiserer at man har mer kostnader enn lån + drivstoffutgifter. Slik du fremstilte det, så virket det nesten som om dette var kostnadene, og når noen leser forumet og vurderer å kjøpe bil så er det greit at de er informert om at det er flere kostnader enn det. Anonymkode: 98a79...db7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daemonia Skrevet 5. juli 2017 #54 Del Skrevet 5. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du trenger ikke å være en smartass bare fordi noen presiserer at man har mer kostnader enn lån + drivstoffutgifter. Slik du fremstilte det, så virket det nesten som om dette var kostnadene, og når noen leser forumet og vurderer å kjøpe bil så er det greit at de er informert om at det er flere kostnader enn det. Anonymkode: 98a79...db7 Så jeg er en smartass fordi du ikke leste alt og ikke fikk med deg at jeg ikke så på kun lånekostnadene? Jaja, deg om det. Men resten av innlegget klarte du ikke å få med deg, eller? For det var jo mer relevant til denne tråden enn alt annet du har hengt deg opp i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #55 Del Skrevet 5. juli 2017 1 minutt siden, daemonia skrev: Så jeg er en smartass fordi du ikke leste alt og ikke fikk med deg at jeg ikke så på kun lånekostnadene? Jaja, deg om det. Men resten av innlegget klarte du ikke å få med deg, eller? For det var jo mer relevant til denne tråden enn alt annet du har hengt deg opp i. Du bør i så fall øve på hvordan man fremstiller informasjon skriftlig å en saklig måte. Sitat deg selv: "Totale utgifter til bil for vår del er 4000 kroner i lån" Når noen innleder med "totale" så er det meget lett for nesten hvilken som helst mottaker å oppfatte at dette gjelder totalt utgiftsnivå. Hadde du ment lån, så ville du skrevet "Lånekostnadene relatert til bil for vår del..." eller tilsvarende. Anonymkode: 98a79...db7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daemonia Skrevet 5. juli 2017 #56 Del Skrevet 5. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du bør i så fall øve på hvordan man fremstiller informasjon skriftlig å en saklig måte. Sitat deg selv: "Totale utgifter til bil for vår del er 4000 kroner i lån" Når noen innleder med "totale" så er det meget lett for nesten hvilken som helst mottaker å oppfatte at dette gjelder totalt utgiftsnivå. Hadde du ment lån, så ville du skrevet "Lånekostnadene relatert til bil for vår del..." eller tilsvarende. Anonymkode: 98a79...db7 At du ikke klarer å tolke en setning får stå for din regning. Men klart, det er heller kranglefanter enn åndselite som vanker her på forumet, spesielt når det er snakk om penger. Ser jo det både i diskusjoner om bil, skattepenger, huslån, og diverse annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #57 Del Skrevet 5. juli 2017 3 minutter siden, daemonia skrev: At du ikke klarer å tolke en setning får stå for din regning. Men klart, det er heller kranglefanter enn åndselite som vanker her på forumet, spesielt når det er snakk om penger. Ser jo det både i diskusjoner om bil, skattepenger, huslån, og diverse annet. Som sagt, du innledet med totale utgifter der du diskuterte lånekostnadene. Deretter trakk dere frem forbruket, før du hoppet "bukk" over andre utgifter før du begynte å diskutere hvorfor man ønsker dyrere biler. Jeg påpekte da bare at noe informasjon manglet, nemlig andre driftsutgifter utover lån + drivstoff. Det er så enkelt som det og faktisk ingenting å ta seg nær av. Når det gjelder dyrere biler er jeg ikke nødvendigvis enig der heller. For vi har hatt flere dyre biler, med en del vedlikehold. Mens f. eks. japanske og betraktelige billigere biler har hatt et lavt kostnadsnivå år etter år, med potensielt unntak av resterende salgsverdi. Anonymkode: 98a79...db7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #58 Del Skrevet 5. juli 2017 Ja, her var det mange skinnhellige: Slik tenker vi, vi har nemlig ikke behov for osv... Er det virkelig så innmari vanskelig å forstå at andre både kan ha ulike behov enn deg og ulik livssituasjon? Noen kjører kanskje spesielt mye enten i jobb eller privat, noen er spesielt interessert i bil, noen er veldig opptatt av sikkerhet, andre av design. Og ja, for noen er det nok status også, men de fleste av oss har vel områder der vi ikke alltid kjøper det billigste. Noen har arvet en bil, noen leaser privat, andre har firmabil. Kort sagt, folk er forskjellige. Hva med de som ikke har bil, de må jo være enda "bedre" de da, enn dere som skryter av at dere har bil til 100 000. Og hva med de som har hytte, herregud at de har råd til det? Vi har to ganske dyre biler, men jeg fatter ikke at folk har råd til å drikke øl ute på byen - for eksempel. Alle gjør sine prioriteringer, og TS - det er ikke sikkert at dine er så mye bedre enn andres. Nytte er nemlig et subjektivt begrep. Anonymkode: fb882...334 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #59 Del Skrevet 5. juli 2017 Vi har dyr bil( BMW x5 2017 mod), ny enebolig(320 kvm), som vi flyttet inn i for 4 år siden. Har en campingvogn som er 2015 mod, og en gammel båt. Er en familie på 5, der vi voksne tjener veldig bra. Vi klarer oss også veldig fint Anonymkode: ce458...d86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi680 Skrevet 5. juli 2017 #60 Del Skrevet 5. juli 2017 Enten er de nyutdannede og får inn en god del i lønn, eller de tar opp lån som har høye renter. De vet ikke så mye hva livet kan koste dem, men de vil nok gjerne vise seg fram litt. Det er min første tanke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå