Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og samboeren min har vært sammen i et par år. Vi har aldri brukt noe prevensjon sammenhengende, jeg brukte bare P-piller i et par måneder. Ved september i fjor fikk jeg en litt kjip beskjed, nemlig at det er sterkt mistanke om endometriose. På eggstokkene. Jeg sliter med mye betennelser rundt i eggstokker. Jeg stresser nok litt for mye med tanke om, tenk om jeg ikke blir gravid. Hittil har jeg ikke blitt det. Det føles kjipt. I år skal alle mine nærmeste venninner bli foreldre, alle timet det likt, uvisst. I tillegg har jeg noen bekjente og en i familien som også venter barn. Totalt er de 10 stk gravide. Mens jeg drømmer om en voksende mage så føles det tungt å være meg føler jeg.

Er redd for å bare skulle miste og miste dersom jeg skulle bli gravid. Neste uke skal jeg ta laparoskopi. Kjenner at jeg gruer meg eksremt... Tenk om egglederne er blitt tette pga alt det de har blitt utsatt for. Hva gjør jeg da? Jeg har ikke 40.000 kr som jeg kan bruke på prøverør på privatklinikk. Da jeg må bli gravid innen kort tid etter operasjonen. Ja, som dere kanskje ser. Så er det mange bekymringer. Jeg tenker på det hver dag, hele tiden...

noen som har noen solskinnshistorier? Jeg bare føler meg så alene...

Anonymkode: 67841...ed1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at du skal være glad du skal til laparoskopi. Da får du sjekket ut hele systemet, og de kan hjelpe deg med å bli gravid hvis det viser seg at du har noe som ikke stemmer.

Jeg hadde laparoskopi for en drøy måned siden. De fant mye og dyp endometriose, en kjip beskjed å få. Det har vært noen tårer kan du si. Fikk en tidsfrist på å bli gravid, ellers må jeg operere på nytt (skal de fjerne all endometriosen er det et større inngrep enn de var rigget for på dagkirurgisk). Kanskje ikke solskinnshistorien du ville høre, men jeg kan fortelle deg at jeg er utrolig fornøyd med hele inngrepet og sykehuset i alle fall :-) En laparoskopi vil kunne gi dere en del svar dere ellers ikke ville hatt.

Lykke til, håper dette går veien :-)

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Rosmerta skrev:

Jeg tenker at du skal være glad du skal til laparoskopi. Da får du sjekket ut hele systemet, og de kan hjelpe deg med å bli gravid hvis det viser seg at du har noe som ikke stemmer.

Jeg hadde laparoskopi for en drøy måned siden. De fant mye og dyp endometriose, en kjip beskjed å få. Det har vært noen tårer kan du si. Fikk en tidsfrist på å bli gravid, ellers må jeg operere på nytt (skal de fjerne all endometriosen er det et større inngrep enn de var rigget for på dagkirurgisk). Kanskje ikke solskinnshistorien du ville høre, men jeg kan fortelle deg at jeg er utrolig fornøyd med hele inngrepet og sykehuset i alle fall :-) En laparoskopi vil kunne gi dere en del svar dere ellers ikke ville hatt.

Lykke til, håper dette går veien :-)

Tusen takk. Nå ble jeg litt mer lettet. Du har rett i det du skriver. De får sjekket ut hele systemet ved en laparoskopi, og trenger jeg hjelp til å bli gravid så får jeg nok det også... Bare føler at alt tar hundre år i det offentlige... Er glad jeg gikk til legen min å fortalte problemene våres før vi var super gira på barn. For ellers kunne det vært mye mer sårende. Nå har lysten på barn eksplodert også, så sånn sett føler jeg at vi i hvertfall er i rute. 

Så trist. Jeg ønsker deg lykke til med operasjon og veien videre! Har du barn fra før? Uansett. Lykke til!

takk :) i like måte!

Gjest Coolaid
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og samboeren min har vært sammen i et par år. Vi har aldri brukt noe prevensjon sammenhengende, jeg brukte bare P-piller i et par måneder. Ved september i fjor fikk jeg en litt kjip beskjed, nemlig at det er sterkt mistanke om endometriose. På eggstokkene. Jeg sliter med mye betennelser rundt i eggstokker. Jeg stresser nok litt for mye med tanke om, tenk om jeg ikke blir gravid. Hittil har jeg ikke blitt det. Det føles kjipt. I år skal alle mine nærmeste venninner bli foreldre, alle timet det likt, uvisst. I tillegg har jeg noen bekjente og en i familien som også venter barn. Totalt er de 10 stk gravide. Mens jeg drømmer om en voksende mage så føles det tungt å være meg føler jeg.

Er redd for å bare skulle miste og miste dersom jeg skulle bli gravid. Neste uke skal jeg ta laparoskopi. Kjenner at jeg gruer meg eksremt... Tenk om egglederne er blitt tette pga alt det de har blitt utsatt for. Hva gjør jeg da? Jeg har ikke 40.000 kr som jeg kan bruke på prøverør på privatklinikk. Da jeg må bli gravid innen kort tid etter operasjonen. Ja, som dere kanskje ser. Så er det mange bekymringer. Jeg tenker på det hver dag, hele tiden...

noen som har noen solskinnshistorier? Jeg bare føler meg så alene...

Bestem deg for å ikke bruke tid på tanker som er unyttige for deg. Det du ikke vet om, eller kan gjøre noe med, er heller ingen vits i å bekymre seg over - de tilfører ingenting av positivitet med seg. Negative tanker er mamma og pappa til enda flere negative tanker - jo mer negativt du tenker jo enda flere negative tanker vil du få. 

Vær kritisk til de negative tankene dine, legg dem bort.

Til at du føler deg alene... snakk med kjæresten din, det er det han er der for.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Coolaid skrev:

Bestem deg for å ikke bruke tid på tanker som er unyttige for deg. Det du ikke vet om, eller kan gjøre noe med, er heller ingen vits i å bekymre seg over - de tilfører ingenting av positivitet med seg. Negative tanker er mamma og pappa til enda flere negative tanker - jo mer negativt du tenker jo enda flere negative tanker vil du få. 

Vær kritisk til de negative tankene dine, legg dem bort.

Til at du føler deg alene... snakk med kjæresten din, det er det han er der for.

Takk for kloke ord. Noen ganger er det bare godt å kunne få noen ord utenom familien/samboeren min. Jeg er dessverre venneløs og har derfor ingen å snakke med om dette. Inkludert alle bekymringer. Men takk <3

AnonymBruker
Skrevet

I går skulle jeg på "venninne" middag med alle de gravide "venninnene" mine. Jeg hadde jo både gledet og gruet meg til middagen, men bestemte meg i allefall for å dra. Når jeg kom dit, så følte jeg at noe ikke stemte. Og det hadde jeg rett i. Jeg fikk nemlig høre at jeg ikke var verdt å ha i gjengen siden jeg skuffet de alle ved å ikke bli gravid... Alle var enige med hverandre og rimelig ufine. Ble leid ut til døren, før de sa at "det var veldig hyggelig at du kom, men ingen av oss har noen interesse av å fortsette å ha deg her. Så du kan egentlig bare dra hjem"....

Så da ble jeg plutselig venneløs! Dumpet fordi jeg har vanskelig for å bli gravid. Snille venner? Uff. Jeg må bare komme meg videre...

hilsen TS

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

I går skulle jeg på "venninne" middag med alle de gravide "venninnene" mine. Jeg hadde jo både gledet og gruet meg til middagen, men bestemte meg i allefall for å dra. Når jeg kom dit, så følte jeg at noe ikke stemte. Og det hadde jeg rett i. Jeg fikk nemlig høre at jeg ikke var verdt å ha i gjengen siden jeg skuffet de alle ved å ikke bli gravid... Alle var enige med hverandre og rimelig ufine. Ble leid ut til døren, før de sa at "det var veldig hyggelig at du kom, men ingen av oss har noen interesse av å fortsette å ha deg her. Så du kan egentlig bare dra hjem"....

Så da ble jeg plutselig venneløs! Dumpet fordi jeg har vanskelig for å bli gravid. Snille venner? Uff. Jeg må bare komme meg videre...

hilsen TS

Svarer deg på to ting på en gang jeg:

Ja, litt kjipe beskjeder jeg fikk etter laparoskopi, men samtidig vet jeg at det er hjelp å få hvis det ikke går nå (for alt jeg vet kan det jo være at jeg blir gravid plutselig, men prøver å ikke ha for høye forhåpninger). Jeg har ingen barn fra før. Det er en berg- og dalbane av følelser å ikke greie å få barn, jeg vet så inderlig godt hvilke følelser du antagelig sitter med. Ta en dag av gangen, prøv å ta vare på deg selv og din kjære og vær der for hverandre når det trengs.

Hvor bor du? Har du mistanke om endometriose ville jeg virkelig vurdert å bli henvist til Ullevål. Her er de eksperter på dette. Og det er fritt sykehusvalg ;-) Jeg lå på operasjonsbordet en drøy uke etter henvisning. Mitt tips: Ring inn og si at du kan komme på kort varsel ved sykdom e.l. (hvis du kan det, da), så kan det være du er heldig.

Lykke til, sånn uansett!

Og disse vennene dine sjokkerer meg! Jeg ville prøvd å finne meg noen nye venner...! Greit nok at ikke alle er like forståelsesfulle, men det der er IKKE greit på noen som helst måte.

En klem til deg, håper du finner ut av det :-)

Anonymkode: 2c88a...922

• Liker 1
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

hilsen TS

Altså hæ? De kan da ikke ha vært i nærheten av normale før heller?

• Liker 5
Skrevet

Hvis du vil snakke, send en en PM! :) Er ikke noe gøy å føle seg alene... Klem!

AnonymBruker
Skrevet
På 7/5/2017 den 2.41, AnonymBruker skrev:

hilsen TS

Hva i alle dager..  for noen idioter. Du er mye mer verdt en alle dem til sammen, utrolig frekt og forferdelig gjort av dem.

I slike saker er det godt vi har "karma"😉 du skal bare heve deg over dette, finn deg noen andre venninner! Viss du ikke er så veldig gammel, kan du jo begynne på skole og prøve å finne nye venner, ellers kan du ta opp kontakten med noen gamle bekjente.

Det er i slike situasjoner du virkelig ser hvem som er dine ekte venner.

Anonymkode: b8483...b74

Skrevet

Fikk nettopp samme beskjeden selv :( Og jeg også tar det tungt, vi hadde tenkt å prøve snart. Jeg har ikke komt så langt i utredningen som du har, jeg venter enda på en del svar. Det er vanskelig å stoppe alle negative tankene som kommer, men en må bare vente og se hva som skjer og blir. Jeg håper vi begge får det til til slutt! Og jeg håper du får bedre venninner, de der fortjener ikke å bli kalt tidligere venninner..

Skrevet
På 5.7.2017 den 2.41, AnonymBruker skrev:

hilsen TS

What?! Dette er jo så slemt at jeg ikke engang vet om jeg klarer å tro på det. Om det er sant, så hærlighet for noen dårlige venninner du har hatt!! Visste de om at du har endometriose?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...