AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #1 Skrevet 4. juli 2017 Hei . Jeg er 30 år og har vært sjalu helt siden jeg var 18 (mitt første forhold) . Jeg ble mobbet fra jeg var 6 år til 18 år og fått høre blant annet at jeg blir styggere for vært år som går.. at jeg er hore.. at jeg er styggest i klassen osv ...jeg ble også sparket og slått ..!! Dette har preget mye av mitt voksne liv og jeg er ekstremt sjalu i forhold . Jeg har ikke opplevd , som jeg vet, at noen av mine partnere har vært utro ... men lilevel er jeg kjempe sjalu . Jeg har vært mye hos psykolog - det har hjulpet litt til en viss grad ... men jeg sammenligner meg med absolutt alle jenter .. jeg er slank og godt trent, men har noen veldig små pupper.. jeg blir kjempe sjalu på alle damer med større pupper, store utringninger .. damer på stranda som har fin kropp .. dama på butikken som er pen ... venninnene til kompisene av kjæresten .. en av mine venninner med j-cup !! Uansett hvor jeg går så klarer jeg ikke å slappe av fordi jeg ser etter trusler ! Slik har jeg mistet mine menn .. Men nå er jeg 30 - vært i et forhold med verdens snilleste og mest forståelsesfulle mann .. men jeg får sjalusi utbrudd ! Han er ikke flørtete . Han har ikke venninner han er med alene . Han gir meg masse kjærlighet og oppmerksomhet. Men jeg er i ferd med å ødelegge dette ! Vi skal til Japan sammen og det skal være en god opplevelse .. men jeg har allerede begynt å begrense oss ; jeg vil ikke gå gjennom red light distrikt .. jeg vil ikke dra på adultshow .. og jeg vil ikke dra på robot restaurant fordi jenter danser i bikini .. !! Jeg hater tanken at han skal synes andre er flotte eller bli tent av andre !! Har noen vært i samme situasjon og kommet seg videre ? Har noen et tips annet enn : skjerp deg og slutt å tenk .. Anonymkode: 9dc70...96a
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #2 Skrevet 4. juli 2017 Jeg kjenner meg igjen og ble selv mobbet og trakasert i oppveksten. Jeg derimot har alltid høre hvor vakker jeg er og at jeg har en unik ustråling. Jeg ødelagt mange forhold pga sjalusien min og alt for høye krav til en mann, men det var alltid jeg som gikk fra de. Nå er jeg mye mer releax og jeg lar ikke min indre usikkerhet gå ut over kjæresten min. Jeg takler de negative/vonde følelsene for meg selv! Ellers prøver jeg å tenke at jeg må stoler på han til eventuelt det motsatte er bevist. Det er kun våres egen lykke og energi det går ut over og dersom man plager kjæresten med det mister man de til slutt! Det handler om å ta kontrollen over sine egne følelser. Når du kjenner de kommer prøv å ta en timeout. Ikke la livet dere har sammen bli begrenset av dine følelser som ikke er realistiske i det hele tatt. Det er frykten som ødelegger for deg, frykten for å ikke være god nok og frykten for å miste din kjære❤ Anonymkode: 82008...710 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #3 Skrevet 4. juli 2017 Det er vel ingen grunn til at dere skulle dratt på adult show eller steder der jenter danser i bikini...bare dra på normale restauranter. Utover det så er dette noe du må jobbe med. Selvtillit er ikke noe noen "gir" deg, det bygges over tid. Jeg tror du kunne hatt godt av å fokusere på andre ting enn det ytre også. Det er tross alt de tingene man kan investere i, i motsetning til utseende. Har du utdannelse og en jobb du trives med? Hvordan gjør du det der? Kan du utvide vennekretsen din? Har du noen hobbyer? Det er når man presser grensene sine, blir bedre og får positive tilbakemeldinger at man bygger selvtillit. Anonymkode: 69e9c...f19 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #4 Skrevet 4. juli 2017 Jeg synes også det var litt rart med adult show og sånt. Ikke fordi man nødvendigvis blir sjalu for slike steder, men jeg ser ikke det som helt normale kjærestetur-aktiviteter? Og det må da være nok av andre kule ting å gjøre i Japan. Ellers: Jeg har vært sjalu før, er det veldig lite nå. Fant ut at det hang sammen med selvtillit, som brukeren over skriver. Jeg hadde lav selvtillit på visse områder i livet, som jeg følte meg underlegen på, og når disse områdene ble trigget av en situasjon, så ble jeg også sjalu. Det handlet ikke bare om utseendet til andre damer, men personlighet, at jeg følte de var flinkere/hyggeligere/mer talentfulle/mer sosiale osv enn meg, altså områder jeg ikke følte meg bra nok på, og når de kom i kjærestens krets, så ble jeg redd for at han skulle like dem bedre. Løsningen min ble da å bygge meg opp på de områdene jeg syntes jeg kom til kort på, alternativt begynne å rose meg selv for de tingene jeg allerede var god på. (Alle kan ikke bli maratonløper, og hvis jeg ikke var interessert i det, skulle jeg heller ikke banke opp meg selv for å ikke klare det, men jeg var jo god i noe annet, osv. ) Anonymkode: 32f9f...607 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #5 Skrevet 4. juli 2017 Dra på normale restauranter og dra på normale paraktiviteter, ikke noe som inneholder damer i bikini med mindre det er ei vanlig strand etc. Anonymkode: 38fb3...32c 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #6 Skrevet 4. juli 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er vel ingen grunn til at dere skulle dratt på adult show eller steder der jenter danser i bikini...bare dra på normale restauranter. Anonymkode: 69e9c...f19 Tenkte det samme. Kjæresten min ville aldri foreslått det, han synes sånt er kleint. Anonymkode: b1768...9cb
Sillyline Skrevet 4. juli 2017 #7 Skrevet 4. juli 2017 Først og fremst må du innse at dette er DITT problem, og ikke la det gå utover ham. Det virker som at du til en viss grad skjønner dette. Neste skritt blir å snakke med ham om det. Jeg skjønner at du har vist sjalusien din, men har du forklart HVORFOR du er sjalu, og at det ikke er hans feil? For ja, sykelig sjalusi er ødeleggende. Han må få kunne både se på og snakke med andre jenter uten at du skal reagere. Man er ikke utro fordi man snakker eller ser på andre. En annen viktig ting du må slutte med, er å være så overfladisk. Hva så om andre jenter har større pupper enn deg? Noen kommer til å ha større pupper, men det sier INGENTING om dem som person. Jeg håper virkelig ikke at du tenker at menn kun ser etter størrelsen på puppene når de skal velge seg kjæreste. Det du har mellom øra er det som teller. Så må du også huske at de aller fleste jenter er usikre. Sminke blir ikke brukt uten grunn. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #8 Skrevet 4. juli 2017 Med tanke på at det er så mange slike ting rundt oss i dag som vi ikke skal bli sjalu for, er min eneste strategi og råd: Slutt å bry deg så mye om han som du gjør nå. Verden er ikke laget for at du skal like han SÅ godt. Være litt mer likegyldig... Jeg sier ikke at du skal miste alle følelser og ikke bry deg om personen, men ikke bry deg i den graden du gjør nå! Mist litt følelser og ha en fot utenfor...Blir du mer likegyldig så blir alt sammen lettere.. Når alle disse nakne menneskene dukker opp overalt så tenker du mer "so what? har ikke noe med meg å gjøre..."... Anonymkode: e5534...a20
Gjest NotNaomi Skrevet 4. juli 2017 #9 Skrevet 4. juli 2017 Så mye skitt noen må oppleve! Fyfader,så jævlige folk kan være! Ts. Jeg har ikke vært i din situasjon. Og det er jeg takknemlig for. Livet er ikke,og kommer aldri til å bli,rettferdig. Du er deg,og du er bra nok. Si det til deg selv hver eneste dag,for det er sannheten. Min eks var ekstremt sjalu. For et slit for oss begge! Jeg spurte han om hvorfor han trodde jeg var sammen med akkurat ham. Han ble svar skyldig. Altså. Mannen din har valgt deg! Han har valgmuligheter,ikke sant? Det fins alltid penere mennesker. Alltid. De vakreste av oss kan bli sjalu! Men ikke tenk at de er konkurrenter. Du er valgt av en bra mann. Og det er sikkert fordi du er ei bra jente! Ikke sant? Og du er vakrere enn mange. Det ser du nok. Vi er ikke akkurat perfekte noen av oss:-) De spøkelsene fra fortiden din bør begraves. Alt de tullingene så altså. Du kan sikkert få proff hjelp mtp psykolog. For du må lære deg og fortjene å ha det bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå