AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #1 Skrevet 4. juli 2017 Kvinnen som blir hun nye. Altså, jeg vil ikke innlede forhold /gå videre med flørt fordi jeg er livredd for å forelske meg. Jeg tenker at det er en del av å være kvinne, at vi byttes lettere ut enn det vi bytter menn. En dag så kommer hun vel likevel, hun nyeste virker mer spennende og frister mer? Anonymkode: e70f7...470
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #2 Skrevet 4. juli 2017 Du for jobbe med å fornye deg og holde deg spennende da vet du, så vil han ikke ha behov for å bytte deg ut... Du kan jo tenke som du gjør, og gi opp kjærligheten helt, eller du kan innse at menn faktisk ikke er så forskjellige fra oss kvinner, og at sannsynligheten for å finne en som er trofast faktisk er tilstede. Men man har aldri noen garanti, og et forhold må jobbes med kontinuerlig, det går ikke helt av seg selv. Det viktigste er å ikke ta hverandre for gitt. Og at begge er interessert i å investere litt for å holde forholdet friskt. Anonymkode: 6c79d...c7f 1
Nuddelkopp Skrevet 4. juli 2017 #3 Skrevet 4. juli 2017 (endret) Det kan skje på begge kanter at en ny og mer spennende person dukker opp men de aller fleste forlater ikke den man elsker pga det. Man lar seg ikke lokke av midlertidige fristelser om man er med den man elsker, og setter genuin kjærlighet som noe viktig i livet, for den kan ikke oppleves med hvem som helst som frister litt på overflaten. Men desverre finnes det heller aldri noen garanti for at kjærligheten blomstrer for alltid, så det å bli forlatt eller gjøre det slutt er alltid en risiko. Men for å oppleve kjærligheten, som er det beste med å ha fått tildelt menneskelivet, i mine øyne, så må man ta den risikoen. Det er nok litt i det du sier, at menn har lettere for å bytte ut damer enn vica versa, så det er viktig i en flørte og bli kjent fase å ta seg god tid, og kartlegge verdiene og moralene mannen har. På den måten kan man hvertfall kanskje greie å sile ut de som ikke ser poenget med å gifte seg, de som gir kompis highfive fordi han fikk en digg ONS eller dro på strippeklubb mens kjæresten var hjemme, de som viser forståelse for utroskap under graviditet og de som har holdning om at forhold bare skal være noe koselig og hendig der og da og ikke bryr seg så mye om at det bør være noe man vokser sammen i og jobber mot felles drømmer og mål med livet i. Og blir det slutt en gang er det uten tvil fryktelig vondt, men aldri går man tomhendt ut av det. Man lærer mye om seg selv og om livet ved å elske og bli elsket. Og selvom det å ikke tørre er en vanlig forsvarsmekanisme for å ikke bli såra, så er det å dedikere seg til noen, åpne seg til noen og dele følelser og omsorg med noen så mye mer fantastisk enn å skjerme seg selv for muligheten hele livet.. Been there, og angrer ikke et sekund på at jeg til slutt overga meg til følelsene , selvom det også har vært fryktelig vondt til tider. Endret 4. juli 2017 av Nuddelkopp 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #4 Skrevet 4. juli 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kvinnen som blir hun nye. Altså, jeg vil ikke innlede forhold /gå videre med flørt fordi jeg er livredd for å forelske meg. Jeg tenker at det er en del av å være kvinne, at vi byttes lettere ut enn det vi bytter menn. En dag så kommer hun vel likevel, hun nyeste virker mer spennende og frister mer? Anonymkode: e70f7...470 Du er livredd... det er rota til problemet ditt... ikke han og ikke andre kvinner. Anonymkode: 24cfd...c7a
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #5 Skrevet 4. juli 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du for jobbe med å fornye deg og holde deg spennende da vet du, så vil han ikke ha behov for å bytte deg ut... Du kan jo tenke som du gjør, og gi opp kjærligheten helt, eller du kan innse at menn faktisk ikke er så forskjellige fra oss kvinner, og at sannsynligheten for å finne en som er trofast faktisk er tilstede. Men man har aldri noen garanti, og et forhold må jobbes med kontinuerlig, det går ikke helt av seg selv. Det viktigste er å ikke ta hverandre for gitt. Og at begge er interessert i å investere litt for å holde forholdet friskt. Anonymkode: 6c79d...c7f Jeg vet ikke helt om du ser seriøs eller ikke. Jeg må enten le eller så synes jeg litt synd på deg. Nei, det er ikke slik at man må "jobbe med å fornye seg og holde seg spennende" for at mannen ikke skal ha et behov for å bytte en ut. I så fall er ikke forholdet så sterkt. Klart det er viktig å ta vare på seg selv, men det er langt flere viktigere aspekter ved et forhold som gjør at det varer lenge. Anonymkode: 75057...699 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #6 Skrevet 4. juli 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke helt om du ser seriøs eller ikke. Jeg må enten le eller så synes jeg litt synd på deg. Nei, det er ikke slik at man må "jobbe med å fornye seg og holde seg spennende" for at mannen ikke skal ha et behov for å bytte en ut. I så fall er ikke forholdet så sterkt. Klart det er viktig å ta vare på seg selv, men det er langt flere viktigere aspekter ved et forhold som gjør at det varer lenge. Anonymkode: 75057...699 Enig, reagerte på det samme jeg også. Anonymkode: e6bec...8b4
Teethgrinding Skrevet 4. juli 2017 #7 Skrevet 4. juli 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Du for jobbe med å fornye deg og holde deg spennende da vet du, så vil han ikke ha behov for å bytte deg ut... Du kan jo tenke som du gjør, og gi opp kjærligheten helt, eller du kan innse at menn faktisk ikke er så forskjellige fra oss kvinner, og at sannsynligheten for å finne en som er trofast faktisk er tilstede. Men man har aldri noen garanti, og et forhold må jobbes med kontinuerlig, det går ikke helt av seg selv. Det viktigste er å ikke ta hverandre for gitt. Og at begge er interessert i å investere litt for å holde forholdet friskt. Anonymkode: 6c79d...c7f Dette er ikke så dumt som mange sier. Jeg tror det generelt er viktig å stadig utvikle seg selv på en positiv måte. Det betyr ikke at man må få silikonpupper neste år og botox året etter for å holde tritt med forventninger, men at man jobber med seg selv for å være en interessant kjæreste. Som samtalepartner, vedlikeholde sin fysiske attraktivitet med det som er rimelig å forvente, og at man tør å utfordre seg selv på å finne nye ting å gjøre. Idretter du ikke har prøvd før, kunst, reise nye steder, kanskje søke nye jobber og snu om på ting når de står i stampe. Eller hva med å bare kjøpe et plagg som er veldig utypisk deg? Utfordre seg selv, det tror jeg er nøkkelen for å være interessant. Så kommer det vanlige med å ta vare på hverandre og være kule mot hverandre som helt grunnleggende plattform under dette. Da tror jeg man står sterkt. Problemet jeg ofte ser er damer og menn som har gitt litt opp. Kanskje de er trøtte av motgang, eller kanskje de bare tar partneren sin så inni helvete for gitt at de til slutt forventer å bli elsket som bare en mor kan elske en snørrunge. Det er ikke sexy, det er ikke sjarmerende, og da har man selv skyld i å bli byttet ut. Jeg sier det rett ut. Det handler sjeldent om fysiske attributter, men heller dype mellommenneskelige ting. Likevel, vi menn bruker øynene våre. Når partneren din har forfalt som et råttent uthus vandrer blikket. Face it, og gjør tiltak for å motvirke akkurat den lille biten i forholdet dersom det er en problem. Det tror jeg kvinner også føler på når mannen svetter som en gris og har 40 kilo spekkmage. Likevel, viktigst av alt er hjernen. Har dere ikke vilje og lyst til å være venner og intime partnere er det ingen strammere rumpe i hele verden som kan løse den floken. 3
Jus sanguinis Skrevet 4. juli 2017 #8 Skrevet 4. juli 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at det er en del av å være kvinne, at vi byttes lettere ut enn det vi bytter menn. En dag så kommer hun vel likevel, hun nyeste virker mer spennende og frister mer? Anonymkode: e70f7...470 Det skjer jo bare hvis du konsekvent går for de mest attraktive menn som viser deg interesse. Da er sjansen stor for at han får et bedre tilbud lenger ned langs veien. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #9 Skrevet 5. juli 2017 14 timer siden, Arcturus skrev: Dette er ikke så dumt som mange sier. Jeg tror det generelt er viktig å stadig utvikle seg selv på en positiv måte. Det betyr ikke at man må få silikonpupper neste år og botox året etter for å holde tritt med forventninger, men at man jobber med seg selv for å være en interessant kjæreste. Som samtalepartner, vedlikeholde sin fysiske attraktivitet med det som er rimelig å forvente, og at man tør å utfordre seg selv på å finne nye ting å gjøre. Idretter du ikke har prøvd før, kunst, reise nye steder, kanskje søke nye jobber og snu om på ting når de står i stampe. Eller hva med å bare kjøpe et plagg som er veldig utypisk deg? Utfordre seg selv, det tror jeg er nøkkelen for å være interessant. Så kommer det vanlige med å ta vare på hverandre og være kule mot hverandre som helt grunnleggende plattform under dette. Da tror jeg man står sterkt. Problemet jeg ofte ser er damer og menn som har gitt litt opp. Kanskje de er trøtte av motgang, eller kanskje de bare tar partneren sin så inni helvete for gitt at de til slutt forventer å bli elsket som bare en mor kan elske en snørrunge. Det er ikke sexy, det er ikke sjarmerende, og da har man selv skyld i å bli byttet ut. Jeg sier det rett ut. Det handler sjeldent om fysiske attributter, men heller dype mellommenneskelige ting. Likevel, vi menn bruker øynene våre. Når partneren din har forfalt som et råttent uthus vandrer blikket. Face it, og gjør tiltak for å motvirke akkurat den lille biten i forholdet dersom det er en problem. Det tror jeg kvinner også føler på når mannen svetter som en gris og har 40 kilo spekkmage. Likevel, viktigst av alt er hjernen. Har dere ikke vilje og lyst til å være venner og intime partnere er det ingen strammere rumpe i hele verden som kan løse den floken. Du skjønte hva jeg mente.Takk! Ok, jeg skrev det litt for å provosere også, siden TS var så voldsomt negativ og tydelig med null tro på både seg selv og menn. Med en sånn holdning vil man jo definitivt ikke finne et varig forhold. Men det er faktisk mye i dette. Selvfølgelig er det mer i kjærlighet, og selv dette er heller ingen garanti for at forholdet skal holde. Noen ganger forandrer man seg i motsatte retninger også, det har jeg selv erfart. Man sitter kanskje med helt forskjellige ønsker for livet videre, og da blir det jo vanskelig uansett, om man ikke kan klare å finne et kompromiss begge kan leve med. Men det er ikke så rart at noen får trang til å søke spenning andre steder hvis hverdagen består av de samme rutinene og samme samtalene hele tiden, den engang spreke og flotte kjæresten har lagt på seg 20 kg og orker mye mindre, og sex skjer 1 gang i månden.(satt på spissen) I starten av et forhold anstrenger vi oss for å være attraktive og spennende, det er ikke så dumt å prøve å holde litt på dette også senere i forholdet. Det dummeste man gjør er å ta en partner for gitt. Og en ting til, hvis man ser på samlivsbrudd der det er barn i bildet (altså langvarige forhold) så er det faktisk oftere damene som er den som går enn menn. Så det er ikke helt hold i påstanden at menn lettere bytter ut damene. Anonymkode: 6c79d...c7f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå