AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #1 Skrevet 4. juli 2017 Enkelte mennesker har absolutt null selvinnsikt. De gjør akkurat som det passer dem samtidig som de er de første til å kritisere andre for å bryte de samme normene og reglene. De kan typisk finne på å kritisere andre for hva de gjør selv i samme setning. Type "Person X er tilbakestående, i tillegg så driver han med baksnakking" Det jeg lurer på er hvordan man klarer å ha ekstremt lav selvinnsikt. Hvordan man ikke klarer å oppfatte at man møter seg selv i døra når man gjør det samme som man kritiserer andre for. Anonymkode: c90a0...ea1 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #2 Skrevet 4. juli 2017 Det hjelper sikkert å ha lav IQ :D Anonymkode: 48f5e...735 4
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #3 Skrevet 5. juli 2017 Ikke alle bryr seg om det, de liker å kritisere andre, eller gjør det for å få et overtak over dem Anonymkode: b3405...912
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #4 Skrevet 5. juli 2017 Tror det kan ligge en personlighetsforstyrrelse til grunn. Prøv å google narsissist, eller personlighetsforstyrrelse. Anonymkode: 50c7d...8c8 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #5 Skrevet 5. juli 2017 Manglende oppdragelse i mange tilfeller. Eksen min har null selvinnsikt og er ute av stand til å be om unnskyldning. Han ble aldri gjort ansvarlig for sine handlinger i oppveksten og fikk aldri lære hvordan hans handlinger påvirker andre. Han er blitt en egosentrisk selvopptatt putesydd dust som skjelden eller aldri tar hensyn til andre. Anonymkode: 85620...317 4
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #6 Skrevet 6. juli 2017 På 5.7.2017 den 9.08, AnonymBruker skrev: Manglende oppdragelse i mange tilfeller. Eksen min har null selvinnsikt og er ute av stand til å be om unnskyldning. Han ble aldri gjort ansvarlig for sine handlinger i oppveksten og fikk aldri lære hvordan hans handlinger påvirker andre. Han er blitt en egosentrisk selvopptatt putesydd dust som skjelden eller aldri tar hensyn til andre. Anonymkode: 85620...317 Min og. Moralist som bare faen:- ) fikk aldri en unnskyldning i forholdet vårt i 4 år. Søstra er likedan og moren deres har virkelig sydd puter under armene på de begge. Anonymkode: 894c2...32a 3
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #7 Skrevet 6. juli 2017 På 4.7.2017 den 12.23, AnonymBruker skrev: Enkelte mennesker har absolutt null selvinnsikt. De gjør akkurat som det passer dem samtidig som de er de første til å kritisere andre for å bryte de samme normene og reglene. De kan typisk finne på å kritisere andre for hva de gjør selv i samme setning. Type "Person X er tilbakestående, i tillegg så driver han med baksnakking" Det jeg lurer på er hvordan man klarer å ha ekstremt lav selvinnsikt. Hvordan man ikke klarer å oppfatte at man møter seg selv i døra når man gjør det samme som man kritiserer andre for. Anonymkode: c90a0...ea1 Tror mange hører seg selv slenge dritt, men alikevel føler at på den måten hever de seg over de de slenger dritt om.... jeg syntes det er morsomt når person x sier jeg hater metal musikk men faller for en metal artist og sener kan man si til person x at metal er no dritt men da forsvarer personen plutselig metal musikk 😂 Da er det ekstra gøy å ikke påpeke at de har skiftet mening også Anonymkode: 67c3d...955 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #8 Skrevet 11. juli 2017 Har en veldig kristen nabo som fortalte at jeg "sikkert var lesbisk". Jeg er gift og har 3 unger. Hun er i 40-årene og har aldri hatt en samboer eller kjæreste vi vet om. Anonymkode: 8b2c0...b10
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #9 Skrevet 11. juli 2017 På 4.7.2017 den 12.24, AnonymBruker skrev: Det hjelper sikkert å ha lav IQ :D Anonymkode: 48f5e...735 Har ingenting med IQ å gjøre. Anonymkode: f32a7...fcf
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2017 #10 Skrevet 11. juli 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har en veldig kristen nabo som fortalte at jeg "sikkert var lesbisk". Jeg er gift og har 3 unger. Hun er i 40-årene og har aldri hatt en samboer eller kjæreste vi vet om. Anonymkode: 8b2c0...b10 Haha det der er veldig typisk. Projisering. Uten at jeg vet hvorfor så har jeg opplevd at menn ofte gjør dette. Anonymkode: dd698...119 1
Gjest NotNaomi Skrevet 11. juli 2017 #11 Skrevet 11. juli 2017 På 7/5/2017 den 8.48, AnonymBruker skrev: Tror det kan ligge en personlighetsforstyrrelse til grunn. Prøv å google narsissist, eller personlighetsforstyrrelse. Anonymkode: 50c7d...8c8 Jeg blir snart mer tussete enn jeg allerede er hvis ikke folk her snart slutter å diagnostisere alt. Åh!!
Gjest NotNaomi Skrevet 11. juli 2017 #12 Skrevet 11. juli 2017 Mennesker projikterer. De klandrer og kritiserer andre som har deres egne dårlige sider og egenskaper. Det er ganske vanlig å gjøre det,og ja,det kan være irriterende og sånn : wow,hvem snakker?! Men jeg syns det kan være ganske morsomt også. Jeg er heldig som er født med humoristisk sans.
WubWub Skrevet 11. juli 2017 #13 Skrevet 11. juli 2017 Et par personlighetsforstyrrelser har "manglende/fraværende selvinnsikt" som kriterium, men det kan også komme av kognitive svikt , manglende refleksjon, en ignorant tilnærmelse til verden, svikt i oppdragelsen. Utifra det du formidler i HI så ser jeg for meg narsissisme - narsissister er kjent for å være moralister av rang - som kan prate flammende om ærlighet, integritet, moral, prinsipper, dyd, nestekjærlighet og danne et glansbilde av seg selv som en engel i forkledning mens realiteten er at alt som kommer ut av kjeften deres er løgn i tillegg til at de er fullstendig blottet for hensyn og omsorg. De både krever og forlanger eksemplarisk oppførsel av andre, men selv forholder de seg ikke til samme regler eller begrensninger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå