Gå til innhold

Nabokatt på besøk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ingenting om katter, så tenkte jeg skulle høre med noen som har peiling.

Det bor en veldig sosial katt i nabolaget her. Den er på besøk i hagen vær dag. I går var været dårlig og plutselig så vi at den kikket inn terrassedøren. Uten å tenke meg om åpnet jeg døren og lot den komme inn. Vi koste litt og så gikk den rundt på oppdagelsesferd i noen minutter før den gikk ut igjen. 

Etterpå tenkte jeg at dette kanskje var feil? Jeg vet man ikke skal gi fremmede katter mat, men er det ugreit å la den komme inn for litt kos også? (På kattens initiativ selvsagt) Den kom på besøk igjen i dag også, men denne gangen lukket jeg ikke opp. 

Anonymkode: af1a6...852

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde gjort akkurat det samme! Dette er ikke noe dumt for katten. Bare koselig at katten opplever snille naboer! 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Aldri aldri aldri ta inn andres katter med mindre det er tegn på at den er eierløs/skadet! Kattene mine skal ikke venne seg til at det er trygt å gå inn hvor som helst når den er ute eller la hvem som helst ta den opp ute. Plutselig er det et uærlig rasshøl spm enten skader katten eller tar den! 

Anonymkode: 85325...343

• Liker 6
Skrevet

Jeg hadde blitt fly forbanna om jeg oppdaget at naboene slipper inn katten min! 
Helt greit å klappe den litt om den kommer i hagen og oppsøker kos, men man slipper dem ikke inn, og mater dem ikke! 
Min kikker også inn verandadøren til naboene, men det er fordi han er nysgjerrig, ikke fordi han trenger ly. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, _popcorn_ skrev:

Helt greit å klappe den litt om den kommer i hagen og oppsøker kos, men man slipper dem ikke inn, og mater dem ikke! 
Min kikker også inn verandadøren til naboene, men det er fordi han er nysgjerrig, ikke fordi han trenger ly. 

Nettop! 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke greit. Du risikerer å "stjele" noen andres katt. At den begynner å henge hos deg i stedet for å gå hjem til seg selv. Så sitter det gjerne en liten jente og griner og lurer på hvor katten hennes er.. 

Anonymkode: 61942...ac4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

OK. Da skal jeg ikke gjøre det igjen. :) 

Takk for svarene! 

TS. 

Anonymkode: af1a6...852

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, _popcorn_ skrev:

Så det er ikke greit at de tar seg til rette med katten din? Men at katten din tar seg til rette hos dem er greit? For det er det katter gjør. De går rundt på naboens eiendom og bruker blomsterbedet som dokasse, blant annet. 

Anonymkode: 60cb4...3a1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så det er ikke greit at de tar seg til rette med katten din? Men at katten din tar seg til rette hos dem er greit? For det er det katter gjør. De går rundt på naboens eiendom og bruker blomsterbedet som dokasse, blant annet. 

Nettopp! 😂

Anonymkode: 806f2...47c

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke greit. Du risikerer å "stjele" noen andres katt. At den begynner å henge hos deg i stedet for å gå hjem til seg selv. Så sitter det gjerne en liten jente og griner og lurer på hvor katten hennes er.. 

Men da må jo det være fordi katten ikke trives godt nok hjemme da...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, Maleficenta skrev:

Men da må jo det være fordi katten ikke trives godt nok hjemme da...

Nei katter funker ikke på den måten. Er de lenge nok et sted så vil de bli der, uansett hvor godt de måtte ha det andre steder 

• Liker 4
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei katter funker ikke på den måten. Er de lenge nok et sted så vil de bli der, uansett hvor godt de måtte ha det andre steder 

Da er det kattens valg..

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

En katt er sin egen herre, om man ikke takler det må man skaffe seg hund eller la være å slippe katten fritt utenfor :)

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, Maleficenta skrev:

Da er det kattens valg..

Nettopp :)

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så om nabobarna begynner leke på plenen din, så kan du ta dem med inn? siden dem tar seg til rette liksom ? 

Jeg har god dialog med naboene hvor jeg vet katten min går, dem synes det er koselig at han kikker inn til dem. Dems katt kikker inn til meg også. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, Maleficenta skrev:

Da er det kattens valg..

Det er instinktet. Kattene har ikke hjerne til å veie for og imot, de bare gjør. Eller skal man begynne å forklare forskjell på fri vilje og instinkt? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, JackIost skrev:

En katt er sin egen herre, om man ikke takler det må man skaffe seg hund eller la være å slippe katten fritt utenfor :)

Så du mener man bare kan gå å ta andres katter? Jaja. Deg om det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, _popcorn_ skrev:

Så om nabobarna begynner leke på plenen din, så kan du ta dem med inn? siden dem tar seg til rette liksom ? 

Ja, hvorfor ikke? Hva hvis jeg ville invitere dem inn på saft? 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener man bare kan gå å ta andres katter? Jaja. Deg om det.

Nei, å gjøre noe mot kattens vilje skal man selvsagt ikke :)

Skrevet
2 timer siden, _popcorn_ skrev:

Her var det ikke snakk om å TA katten inn, men hvorvidt man skulle la den få lov til å komme inn på besøk eller om den skulle møte stengte dører :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...