Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Cocosa
Skrevet

Jeg sliter med innbilt graviditet nesten hver måned etter å ha vært prøvere en stund. Det er veldig slitsomt. Tips og råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke annet enn å føle med deg ! Ser til og med streker som ikke er der på testene nå .. pupper som aldri har vært så ømme før .. kvalme som egentlig ikke er der .. blir gærn ! I dag kom mensen presis på dagen den var forventet .. som så mange måneder før .. stakkars mannen min som må høre på meg hver måned 😂😂 har dessverre ingen tips 😰

AnonymBruker
Skrevet

Gå ut i fra at du ikke er gravid, fremfor å lete etter tegn på at du er det? Altså fokusere på alle tegn som sier at du ikke er gravid, og forklare de tegnene på at du er det med andre plausible forklaringer. Det er like lett å lure hjernen til å tro det motsatte. 

Anonymkode: fa258...1b9

AnonymBruker
Skrevet

Vi er mange som har vært der! Det er veldig normalt, men ja, veldig slitsomt ...

Mitt beste tips er å fylle tiden din med aktiviteter som gjør deg glad og som ikke har med graviditet å gjøre. Gjerne ting du ikke vil ha like god tid og anledning til når du blir gravid og har fått barn! Planlegg en romantisk overraskelse for mannen din (som ikke dreier seg om babylaging), gå ut med venner, gå på kino, ta en piknik i strandkanten (med spekemat og røkelaks og andre ting du snart ikke skal spise), tren, dra på sykkeltur, dra på fjellet, les gode bøker, meld deg på et kurs, gjør frivillig arbeid, eksperimenter på kjøkkenet, puss opp et rom, besøk en ensom slektning ... hva som helst som får tankene over på noe annet.

Lykke til fra en som har vært i samme båt!

Anonymkode: b3fc5...9cc

• Liker 1
Gjest Cocosa
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er mange som har vært der! Det er veldig normalt, men ja, veldig slitsomt ...

Mitt beste tips er å fylle tiden din med aktiviteter som gjør deg glad og som ikke har med graviditet å gjøre. Gjerne ting du ikke vil ha like god tid og anledning til når du blir gravid og har fått barn! Planlegg en romantisk overraskelse for mannen din (som ikke dreier seg om babylaging), gå ut med venner, gå på kino, ta en piknik i strandkanten (med spekemat og røkelaks og andre ting du snart ikke skal spise), tren, dra på sykkeltur, dra på fjellet, les gode bøker, meld deg på et kurs, gjør frivillig arbeid, eksperimenter på kjøkkenet, puss opp et rom, besøk en ensom slektning ... hva som helst som får tankene over på noe annet.

Lykke til fra en som har vært i samme båt!

Anonymkode: b3fc5...9cc

Tusen takk for fryktelig gode tips! Skal ta fatt i dem etter ferien :)

Gjest Cocosa
Skrevet

I dag har jeg små blødninger som hodet mitt tror er festeblødninger. Skal ha mensen i disse dager, men jeg har aldri opplevd dette før. Bittelitt rosa blod på papiret etter toalettbesøk to ganger i dag.Hodet mitt kan da ikke innbille seg blødninger? 

Skrevet

Hodet ditt inbiller seg nok ikke blødningene men kroppen reagerer kanskje på det hodet jobber med?

Gjest Cocosa
Skrevet
2 timer siden, Carrot skrev:

Hodet ditt inbiller seg nok ikke blødningene men kroppen reagerer kanskje på det hodet jobber med?

Jeg fikk mensen dagen etter, så mye mulig! Jeg blir tullete 😭

Skrevet
1 time siden, Cocosa skrev:

Jeg fikk mensen dagen etter, så mye mulig! Jeg blir tullete 😭

å være prøver er til å bli litt gal av, det er mye følelser og mange tanker - i tillegg for enkelte også rot hormonmessig, så det er ikke rart overhode at man opplever at det stresser en.

Leste en artikkel på nett over økning i dette med pseudocyesis men jeg fant den ikke igjen i farten..

Gjest Cocosa
Skrevet
1 time siden, Carrot skrev:

å være prøver er til å bli litt gal av, det er mye følelser og mange tanker - i tillegg for enkelte også rot hormonmessig, så det er ikke rart overhode at man opplever at det stresser en.

Leste en artikkel på nett over økning i dette med pseudocyesis men jeg fant den ikke igjen i farten..

Godt å høre at noen forstår. Føler meg veldig alene og teit i alt dette

Skrevet
19 minutter siden, Cocosa skrev:

Godt å høre at noen forstår. Føler meg veldig alene og teit i alt dette

Du er ikke teit og du er ikke alene selv om det ikke skjer "alle" som er prøvere tror jeg alle prøvere håper så sterkt hver mnd at mensen er en stor skuffelse! Alle tegn som kan tolkes positive vil etterhvert bli gjenstand for fokus hos mange flere enn man kanskje tror.

*klem*

Skrevet

Ikke føl deg teit og alene. Vi er flere som har det på samme viset. Jeg presterte til og med å si til bestevenninnen min at jeg måtte være gravid nå pga en hel liste med symptomer. Mensen var bare en dag forsinket og følte meg så dum som hadde gått å smilt og var helt sikker på at jeg var gravid i nesten en uke før. Nedturen bli dobbelt så stor når man har det slik. Jeg går fortsatt å tenker hver mnd at NÅ er jeg gravid, men har ikke skjedd på 11mnd, så gjentar for meg selv at jeg ikke er det før jeg får to tydelige blå streker, og at symptomene på mulig graviditet kan også være symptomer på mensen. Har faktisk ikke vært like stor nedtur de siste mnd. Kanskje du kan finne på noe du skal unne deg den dagen du får mensen? Kjøpe deg noe du har hatt lyst på f.eks. Da har du noe å glede deg til uansett :) Og du minner deg selv på at det kan gå begge veier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...