Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Meldekort sendes inn hver andre uke. La oss si annen hver lørdag, for det er mitt tilfelle. Men "siste frist" utover lørdag kan også være mandagen rett etter helgen, står det på "FAQ".

Men når jeg kommer til å sende meldekortet den mandagen, står det også i parentes "Siste innsendingsfrist før trekk: En dato som da er en HEL uke ETTER den mandagen!" 

Hva vil det si? Er det noen som har "turt" å sende meldekortet SÅ sent? 

Anonymkode: 1978c...cd1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hold deg godt innenfor fristen, så slipper du å lure. Viktigste er vel at du får pengene. 

Selv leverte jeg alltid på lørdag, for da var pengene på konto mandag ettermiddag. 

Anonymkode: 6c338...3da

AnonymBruker
Skrevet

Vel, jeg var for sløv til å huske å sende inn meldekortet og endte vel opp med et trekk på 2/3. Sure penger, men helt og holdent min egen feil. Man har god tid på seg før de begynner å trekke.

Anonymkode: ddd48...315

AnonymBruker
Skrevet

ahh.. men man får ikke trekk ved å sende inn på mandag (altså to dager etter lørdag) ? 

AnonymBruker
Skrevet

Pleier å holde meg til dato for å sende. Husk,du må ikke gjøre feil når det kommer til Nav. Om du eks skulle glemme, noe som er normalt for folk,så trekker de deg. Eller du kan miste en hel periode

Skulle du skrive feil på meldekort, så får du ikke rettet opp. Da må du møte opp på et lokalt navkontor.

Det verste,er om nav gjør feil. Prøv å ringe 55553333 for å forklare. Bare si FEIL. For de driter i hva du sier. De stirrer seg blindt på vedtak som står på skjermen. Du må ringe x antall ganger,snakke med x antall personer. At du eks sitter uten penger,det betyr ikke noe. Nav fungerer ikke for veldig mange. Det er kunnskapsmangel på de som sitter på forvaltningen. Det suger krefter av folk.

Anonymkode: 404c4...846

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

syns det er dumt når de må være så kjipe og kontrollere konto-strømmen også når man er på ferie i bare noen dager.. man har jo så vidt starta å motta dagpenger etter forlenget kantenetid, og så må man til og med være obs på "alt" .. skjønner at dersom de ikke er strenge kan de bli utsatt for svindel, og det har de jo,..

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg gjorde feil og sa at jeg dro på kurs haha men da ringte damen meg og sa ifra, så jeg møtte opp på kontoret for å rette opp. troverdig at nav i oslo omegn er håpløse mennesker som jobber der, men bor man litt utafor, så er de faktisk hyggelige og yter god service :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...