AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #1 Skrevet 4. juli 2017 Kan man virkelig elske noen man er utro mot flere ganger under ulike omstendigheter? Anonymkode: 2aff4...400
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #2 Skrevet 4. juli 2017 Nei. Man ødelegger ikke mennesker man elsker. Utroskap ødelegger mange mennesker. Vedkommende som er utro kan krype tilbake med halen mellom bena å trygle, men hvorfor gjør de det i utgangspunktet? Min samboer er ekstremt klar over at hvis han skulle få lyst til å være utro så får han slå opp først, det gjør mindre vondt enn å bli bedratt. Anonymkode: 22aba...ac9 16
Jus sanguinis Skrevet 4. juli 2017 #3 Skrevet 4. juli 2017 Ja, det tror jeg nok. Kjærligheten kan være ganske så mangfoldig. 8
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #5 Skrevet 4. juli 2017 En gang - ja, glipper og feil kan skje, det kan skje helt spontant og uten følelser. Flere ganger nei - da er man godt klar over at man har såret partner før og bør aldri utsette partner for det igjen. Man vet at det er feil og at det påvirker partner mer enn at det "var bare sex". Det er ulojalitet og gjentakende svik og tillitsbrudd. Man ødelegger en person emosjonelt for resten av livet og har ikke respekt for den andres følelser som må sitte med så intens dyp smerte, følelse av verdiløshet og evig følelesmessige assosiasjoner og vansker. Ingen som elsker noen vil skape disse smertene hos den man elsker. Man har heller ikke respekt for det å være i et forhold, det vil si at man har dårlig moral som ikke tar det at noen har gitt en hjertet sitt, kroppen din og tilliten sin til deg, seriøst. Det er en big deal å dedikere seg til noen og stole på at den ikke sårer og svikter en på den måten, så da er det obligatorisk å dedikere seg like mye tilbake og vise at hos meg ligger hjertet ditt trygt. Anonymkode: 1e2c8...7c5 10
Nuith Skrevet 4. juli 2017 #6 Skrevet 4. juli 2017 Selvfølgelig kan man det. Man kan elske noen man banker ihjel også. Spørsmålet er om den andre parten bør akseptere denne typen "kjærlighetserklæringer" og der er selvfølgelig svaret NEI. 8
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #7 Skrevet 4. juli 2017 1 minutt siden, Nuith skrev: Selvfølgelig kan man det. Man kan elske noen man banker ihjel også. Spørsmålet er om den andre parten bør akseptere denne typen "kjærlighetserklæringer" og der er selvfølgelig svaret NEI. Anonymkode: aeb6a...a58
daemonia Skrevet 4. juli 2017 #8 Skrevet 4. juli 2017 Nei, hvis man elsker noen så er man ikke så respektløs og egoistisk at man er utro. Om man faktisk klarer å være med noen andre når man er i et forhold så er det ikke ekte kjærlighet. Og nei, utroskap skjer ikke ved uhell om det er ekte kjærlighet. 4
Juniper Skrevet 4. juli 2017 #10 Skrevet 4. juli 2017 14 minutter siden, Nuith skrev: Selvfølgelig kan man det. Man kan elske noen man banker ihjel også. Spørsmålet er om den andre parten bør akseptere denne typen "kjærlighetserklæringer" og der er selvfølgelig svaret NEI. Enig! Å "elske" kan komme i mange utgaver, og ikke alle er positive, særlig ikke for mottageren. Det er ikke en boks man kan krysse av i, som at enten gjør man eller så gjør man ikke. Å elske kan ha mange gråsoner, fortolkninger og andre følelser involvert, som eiebegjær, kontrollbegjær, osv som ikke er positive. Men det kan og bør ha mange positive sider også! De ulike komponentene er til stede i ulike mengder! Og selvsagt skal man ikke akseptere "kjærlighetserklæringer" som bryter en ned, som utroskap, psykisk eller fysisk vold. 4
Gopher Skrevet 4. juli 2017 #11 Skrevet 4. juli 2017 8 minutter siden, Juniper skrev: Å elske kan ha mange gråsoner, fortolkninger og andre følelser involvert, som eiebegjær, kontrollbegjær, osv som ikke er positive. Dette. I tillegg har jeg lite tru på at utroskap er en enkelthendelse som "bare skjedde", og at første gangen kan tilgis, men ikke gang nummer 2 eller 14. Utroskap skjer like (lite) bevisst hver gang. Det er sikkert like mange måter å elske en annen på som folk her i verden, så får man bare avgjøre om det er rett slags "elske" for deg, og om du kan utholde utroskap, som da er en del av partners "elske". 1
EnLøk Skrevet 4. juli 2017 #12 Skrevet 4. juli 2017 Ikke i min mening. Hvis du elsker noen (det høyeste man kan beære noen med) så gjør man det man kan for å sikre ditt samvær med den personen. Hvis noen hadde vært utro mot meg, så hadde det blitt slutt i løpet av kort tid. 6
Musken Skrevet 4. juli 2017 #13 Skrevet 4. juli 2017 Ja, jeg vil absolutt påstå at man kan elske noen man er utro mot. Det kan være mange årsaker til utroskap, og det behøver ikke å være forenlig med manglende kjærlighet til den man er sammen med. Det betyr, som flere påpeker, ikke at man skal finne seg i at partneren gjentatte ganger er utro. 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #14 Skrevet 4. juli 2017 Jeg må også si meg enig med Juniper over her. Jeg er ikke i tvil om at elskeren min elsker sin (relativt nytilblivende) kone. Det er bare det at han elsker seg selv litt mer, og når han vet han kan få i pose og sekk så gjør han jo det. Dette går veldig på hvordan personlighetstype han har/er. Det er først nå etter bryllupet han har innsett at situasjonen ble litt krevende for han, og at han kan komme til å bli avslørt, og kanskje, bare kanskje har han litt samvittighet.. Anonymkode: 83b39...06b 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #15 Skrevet 4. juli 2017 54 minutter siden, EnLøk skrev: Hvis du elsker noen (det høyeste man kan beære noen med) så gjør man det man kan for å sikre ditt samvær med den personen. Enig! Anonymkode: 1e2c8...7c5
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #16 Skrevet 4. juli 2017 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg må også si meg enig med Juniper over her. Jeg er ikke i tvil om at elskeren min elsker sin (relativt nytilblivende) kone. Det er bare det at han elsker seg selv litt mer, og når han vet han kan få i pose og sekk så gjør han jo det. Dette går veldig på hvordan personlighetstype han har/er. Det er først nå etter bryllupet han har innsett at situasjonen ble litt krevende for han, og at han kan komme til å bli avslørt, og kanskje, bare kanskje har han litt samvittighet.. Anonymkode: 83b39...06b Og du elsker deg selv altfor lite så du må holde på med en gift mann? Du har ikke tenkt på at du også kan være noens nr 1 da, og ikke bare tømme stasjonen dems? Anonymkode: 1e2c8...7c5 6
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #17 Skrevet 4. juli 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei. Man ødelegger ikke mennesker man elsker. Utroskap ødelegger mange mennesker. Vedkommende som er utro kan krype tilbake med halen mellom bena å trygle, men hvorfor gjør de det i utgangspunktet? Min samboer er ekstremt klar over at hvis han skulle få lyst til å være utro så får han slå opp først, det gjør mindre vondt enn å bli bedratt. Anonymkode: 22aba...ac9 👍🏻 Anonymkode: 2137f...723 1
Frøken Scott Skrevet 4. juli 2017 #18 Skrevet 4. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg må også si meg enig med Juniper over her. Jeg er ikke i tvil om at elskeren min elsker sin (relativt nytilblivende) kone. Det er bare det at han elsker seg selv litt mer, og når han vet han kan få i pose og sekk så gjør han jo det. Dette går veldig på hvordan personlighetstype han har/er. Det er først nå etter bryllupet han har innsett at situasjonen ble litt krevende for han, og at han kan komme til å bli avslørt, og kanskje, bare kanskje har han litt samvittighet.. Anonymkode: 83b39...06b Dette kommer muligens som et sjokk på deg....men det er single menn der ute du kan stille kløen mellom beina hos. Det er faktisk ikke nødvendig å pisse på et annet menneske for å få pikk. Jeg skjønner at det muligens er en trist og sær form for mestringsfølelse i å knulle andre damers ektemenn bare fordi du kan, men det er ikke en bragd altså. Det er bare patetisk. Du har deg med søppel frivillig. Kona hans må ha seg med søppel uten å vite det. Grav opp litt verdighet, og gi dama et valg. 13
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #19 Skrevet 4. juli 2017 33 minutter siden, Frøken Scott skrev: Dette kommer muligens som et sjokk på deg....men det er single menn der ute du kan stille kløen mellom beina hos. Det er faktisk ikke nødvendig å pisse på et annet menneske for å få pikk. Jeg skjønner at det muligens er en trist og sær form for mestringsfølelse i å knulle andre damers ektemenn bare fordi du kan, men det er ikke en bragd altså. Det er bare patetisk. Du har deg med søppel frivillig. Kona hans må ha seg med søppel uten å vite det. Grav opp litt verdighet, og gi dama et valg. For et kvalmt språk. Anonymkode: 97f71...bd5 2
Frøken Scott Skrevet 4. juli 2017 #20 Skrevet 4. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: For et kvalmt språk. Anonymkode: 97f71...bd5 Passende i en kommentar til kvalm oppførsel. 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå