Gjest Anonymous Skrevet 6. januar 2005 #1 Del Skrevet 6. januar 2005 Er det noen som vet noe mer om dette...? Jeg bor i Hammerfest og vi er for tiden helt uten veterinærtilbud for dyrene våre, sammen med resten av Finnmark. http://www.finnmarkdagblad.no/nyheter/arti...icle1398467.ece Situasjonen er håpløs hvis dyrene trenger akutt hjelp. Det finnes private klinikker noen steder i fylket, men der er det nok ikke bare-bare å få time hvis det haster. I tillegg tar det ganske lang tid å komme seg dit og man må sannsynligvis bruke private transportmidler fordi kollektiv transport ikke akkurat er noe som rører seg for mange ganger om dagen her oppe. Å får med seg en sjuk bikkje på bussen er vel ikke akkurat det enkleste, hvis busselskapet i det hele tatt tillater det. *sukk* Det er som det står i artikkelen en underskriftskampanje på gang, så jeg håper jo den fører fram. I mellomtiden får man bare håpe at dyrene holder seg friske og raske... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. januar 2005 #2 Del Skrevet 6. januar 2005 Tja, det står jo om årsaken til streiken i artikkelen. Men trodde veterinærene jobbet normal arbeidsdag også under streiken... Alle offentlig tilsatte veterinærer/distriktsveterinærer i landet streiker, tror jeg. Men klart problemet blir større i distriktene hvor det ikke finnes private klinikker. Hørte om en hund som måtte avlives i Telemark, tror jeg det var, etter å ha blitt bitt halvt i hjel av en større hund. Det tok LANG tid før eieren fikk skaffet "noen med våpen", desto mer lidelser for hunden (og familien..). Selv om dyrs velferd kanskje ikke går under fare for liv og helse-paragrafen (?) i streikeloven synes jeg det er trist at streiken avvikles på en slik måte at man ikke en gang får AVLIVET dyr forsvarlig. Ellers støtter jeg lønnskampen til veterinærene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugla Skrevet 8. januar 2005 #3 Del Skrevet 8. januar 2005 Er det noen som vet noe mer om dette...? Jeg bor i Hammerfest og vi er for tiden helt uten veterinærtilbud for dyrene våre, sammen med resten av Finnmark.... ....Å får med seg en sjuk bikkje på bussen er vel ikke akkurat det enkleste, hvis busselskapet i det hele tatt tillater det. *sukk*... Dette er nok likt over hele landet! Streiken gjelder vaktarbeid (kveld, natt og helg), ellers jobber de som vanlig. Å få med seg en syk hund er en ting... Men hva med de som har syk ku, gris, sau, hest... Hørte/såg på TV at flere kyr, sauer og en hest allerede er døde, p.g.a. at de ikke fikk tak i hjelp. Konflikten er ennå ikke løst, nye forhandlinger mandag. Vi får krysse fingrene, og håpe at alle dyr holder seg friske i helgen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvar Skrevet 8. januar 2005 #4 Del Skrevet 8. januar 2005 Tragisk, rett og slett. At dyr må lide pga uenigheter ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå