AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #1 Skrevet 4. juli 2017 Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, egentlig først og fremst å få ut det jeg sitter her og tenker på. Jeg er ei voksen dame, med en datter i skolealder. Til helga skal vi ha en uke ferie sammen med mine foreldre mens mannen min er hjemme og jobber. For å si det veldig, veldig kort så har faren min det ikke bra; han har psyiske problemer (han går på antidepressiva) og han drikker veldig mye når han har fri. Det er veldig sammensatt og ikke så lett å sette ord på men kort sagt så påvirker særlig alkoholinntaket hans naturlig nok oss rundt. Moren min sliter veldig med hans adferd og vi blir i det hele tatt ganske på tuppa både henne og jeg når vi har fri og ferie sammen. Faren min er nok veldig klar over hvordan han påvirker oss og jeg vet at han kjemper veldig mot lysten til å drikke, men han klarer ikke stå i mot. Jeg synes fryktelig synd på han, han er en fantastisk mann og jeg har sett opp til han hele livet. Nå de siste par årene ser jeg glimtvis den han var, men han er en skygge av seg selv. Jeg tror ganske sikkert at han før han drar på ferie nå tenker at han ikke skal drikke så mye, men at han mest sannsynlig ikke vil klare å holde seg unna. Han har som regel med seg sprit som han gjemmer for oss og drikker av når han tror vi ikke merker det. Jeg mistenker også at han tar andre piller, men dette vet jeg ikke helt sikkert. Jeg vet det må være vondt for han og det hjelper jo ikke at han får kjeft, som han får en del av fra moren min. Jeg er av den klare formening at han bør ta i mot hjelp, men det sitter fryktelig langt inne for han og han har forsøkt blant annet psykolog tidligere uten at det hjalp. Så ja, her sitter jeg med klump i magen og gleder meg egentlig til en deilig, avslappende ferieuke sammen med familien min, samtidig som jeg er så redd for at hele uka bare skal bli ubehagelig, trist og vanskelig for oss alle sammen. Og mest av alt er det viktig for meg at datteren min ikke blir påvirket av alt dette som foregår rundt henne (og som vi til nå har klart å skåne henne for, iallefall så godt som det er mulig slik jeg vurderer det). For dere som måtte ha funnet på å lese alt dette sammensuriet, tusen takk Anonymkode: 310c0...4a6
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #2 Skrevet 4. juli 2017 Dere må få han til lege, dette kan dreie seg om alkoholisme. Avhengig av hva slags medisiner han bruker, så kan det også være direkte farlig å blande det med alkohol, så da er det desto viktigere å komme i kontakt med lege. Ellers er du nødt til å tenke på deg selv og at dere har barn. Når dere allerede vet hvordan det mest sannsynlig blir, så er det ikke lurt å la barn være i et miljø med alkoholrelaterte familiekrangler. Anonymkode: 1ad0d...387
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #3 Skrevet 4. juli 2017 Takk for svar. Vi skal kontakte legen hans, men det rekker vi ikke nå før ferien. Og ja, vi tenker absolutt på barnet, det krangler ikke med henne tilstede og det er heller ikke sånn at faren min blir høylydt eller kranglere når han drikker heldigvis. Det går rolig for seg, men det er klart at det ikke alltid er god stemning. Jeg er veldig var på dette og blir det bare ille så bør jeg vel være innstilt på at vi da dra hjem. Barnet først, helt klart!! Anonymkode: 310c0...4a6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå