Gå til innhold

Hvorfor ville du ha barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt i tenkemodus for tiden. Her om dagen slapp mannen i mitt liv "når vi får barn" bomben på meg. Eller, sånn sett burde det kanskje ikke vært en bombe, vi har vært sammen i flere år, vi bor sammen, har diskutert å gifte oss, er sånn rundt den alderen man stort sett begynner å diskutere den slags med partneren sin. Jeg ble allikevel litt tatt på senga. Jeg har aldri følt nevneverdig på lysten for å få barn, men har heller ingen aversjon mot det. Etter at han sa det gikk det opp for meg at det nok er på tide å finne ut av hvor jeg selv står. Om jeg vil, ikke vil, kjenne etter når jeg kan være klar, den type ting. 

Har tenkt masse på det siden. Det er lett å finne ting på "imot" siden, men kunne egentlig godt tenke meg å høre litt fra "for" siden også. Vet det er så mange som sier at det ga livet mening, mange sier også at å få barn er liksom det man "skal". Føler at livet mitt har mening nå, og jeg syns at med den luksusen vi har her i landet så bør man ikke få barn bare på grunn av press. Så jeg vil vel egentlig høre litt om de små, koselige tingene. 

Hvorfor ville du i utgangspunktet ha barn, hva så du får deg på forhånd? Hvilke små ting gledet du deg til? På hvilke måter har det beriket livet ditt? Har du noen små, hyggelige historier hvor du følte at "dette er "grunnen", dette er det det handler om"? 

Man leser så mye om alt det vanskelige, og selvfølgelig skal man tenke på det på forhånd også, men jeg syns det hadde vært alright å høre litt om de små, gode tingene også. Tror jeg trenger det der jeg er akkurat nå.

Anonymkode: 63bc0...17f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var ung og dum. Anbefaler deg å la være. 

Anonymkode: 68fd7...2c9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...