Mokka Skrevet 6. januar 2005 #1 Del Skrevet 6. januar 2005 Jeg vurderer å ta fettsuging av magen på Fronebu klinikken.. Synes hele greie er ganske skummel,men har alltid hatt et ønske om å få en litt flatere mage. Noen som har litt erfaringer om dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. januar 2005 #2 Del Skrevet 6. januar 2005 Har ingen erfaring, men skal fettsuge meg i mars hvis ikke magen har blitt borte (mye mindre) med dietten min til da. Hvorfor vil du velge fornebuklinikken forresten? Tenkte på nobel jeg...de er sååå hyggelige og søte der. Nesten så jeg gleder meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest seroxata Skrevet 7. januar 2005 #3 Del Skrevet 7. januar 2005 hvor mye koster egentlig et slikt inngrep? synes det ser skummelt ut, de river jo og sliter under huden der.. :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 7. januar 2005 #4 Del Skrevet 7. januar 2005 Jeg har hatt bukplastikk og da blir man som oftest fettsugd for at man skal kunne dra huden skikkelig ned. Fettsuging er skikkelig vondt! (altså etterpå da, jeg sov jo under operasjonen ) Du må regne med å ha smerter i flere måneder etter inngrepet. Jeg tror jeg hadde vondt ca 6-10 mnd, men det er litt vanskelig å vite hva som gjorde vondt siden jeg gjorde mer. Vær obs på at huden ofte blir slapp hvis man bare fettsuger da! :-? Og bukplastikk er ikke noe man gjør hvis det virkelig ikke er nødvendig... Mange tror at fettet som blir sugd bort ikke kommer tilbake, det er litt feil. De klarer ikke å fjerne alle fettcellene så noen vil alltid være der. Det man legger på seg etterpå vil hovedsaklig legge seg andre steder på kroppen, men også der man har fettsugd! :-x Pris er jeg litt usikker på men kanskje rundt 20 000 kr eller noe.. Pam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. januar 2005 #5 Del Skrevet 7. januar 2005 Prisen er fra 20 000 og oppover. Skjønner virkelig ikke at folk syns dette er værre enn å styre med puppene. Men dem om det Uansett, først lager de masse hull i fettvevet i magen (det er derfor de kjører den stanga fort ut og inn under huden).Det for å ødelegge fettcellene. Og når det er gjort suger de da ut alt fettet Syns det er fint hvis man har annlegg for stor mage. Da gjør det egentlig ikke om fettet legger seg andre steder. Men mitt har ikke gjort det, har holdt meg fin og det er 3 år siden. Men who knows, det kan komme. Kirurgen mente at det ikke vil skje. Det var vondt en goood stund ja. Og det var veldig vondt :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AUF Skrevet 7. januar 2005 #6 Del Skrevet 7. januar 2005 Jeg vurderer å ta fettsuging av magen på Fronebu klinikken.. Synes hele greie er ganske skummel,men har alltid hatt et ønske om å få en litt flatere mage. Noen som har litt erfaringer om dette? Har ingen erfaringer med det nei. tror ikke jeg hadde turt det, uansett hvor stor magen min hadde blitt. (den vokser nå jah!!) tror jeg heller ville intensivert slankingen, og hvis ikke det funker, ville jeg nok prøvd å lære meg å leve med det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daniella_ Skrevet 7. januar 2005 #7 Del Skrevet 7. januar 2005 Fettsuging høres da ikke noe mer ekkelt ut enn hva det gjør med puppe-operasjoner :o At noen skal skjære meg i puppen skremmer meg mer enn hva en fettsugning vil gjøre. Det snakk om brystkassta her... Men alt er jo individuelt. Selv kunne jeg godt fettsugd meg hvis det var nødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nyttårsflickan Skrevet 7. januar 2005 #8 Del Skrevet 7. januar 2005 Syns ikke det var så veldig vondt jeg, da. Tok det riktignok ikke på magen, men på nederste del av ryggen og flankene. (Ble sugd litt foran ved hoftebeina og i midjen også) Var litt vondt samme natt og ganske ømt de følgende dagene, men ikke noen direkte smerter. Ikke ble jeg noe særlig blå heller. Etter en måned var det nesten helt bra igjen, og nå er det helt fint. Syns det er litt skjevt, men det kan hende det endrer seg litt. (Gjorde det i august.) Nå har jeg normal form med smal midje og ingen kan se at jeg har gjort noe fordi arrene er så små. Hoftebeina er litt mer markert, men ikke utstikkende. Dessuten har jeg gått litt ned i vekt etterpå, så jeg er i det store og det hele forholdsvis fornøyd. Ønsker deg lykke til! Smerteterskelen er forskjellig fra person til person - jeg har nok en ganske høy en. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta2 Skrevet 8. januar 2005 #9 Del Skrevet 8. januar 2005 Har ingen erfaring. Slapp fettsuging da jeg tok full bukplastikkoperasjon. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hecuba Skrevet 8. januar 2005 #10 Del Skrevet 8. januar 2005 Hva slags arr får man etter slike inngrep da? Det varierer kanskje ettersom hva slag instrumenter som blir brukt... Har også hørt at man risikerer å få "ujevnheter".. Men jeg antar at de fleste legene er flinke nok til å unngå slikt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Sexy*Cat* Skrevet 8. januar 2005 #11 Del Skrevet 8. januar 2005 Hva slags arr får man etter slike inngrep da? Det varierer kanskje ettersom hva slag instrumenter som blir brukt... Har også hørt at man risikerer å få "ujevnheter".. Men jeg antar at de fleste legene er flinke nok til å unngå slikt.. man må bruke et slags kompress etter fettsugningen for å unngå ujevnheter. svært sjeldent at sånt forekommer, silikon pupper kan også sprekke, men det skjer jo ikke så ofte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. januar 2005 #12 Del Skrevet 9. januar 2005 Har lyst til å fettsuge haka... noen vet prisen på dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. januar 2005 #13 Del Skrevet 9. januar 2005 Jeg har fettsugd ridebukselårene mine, og har ikke angret ett sekund! Jeg tror du kommer til å bli veldig fornøyd, jeg. Men du bør forvente deg store smerter i dagene etterpå. Hamstre mat og andre viktige ting på forhånd, for det blir vanskelig å gå ut på en stund. Fettet kommer neppe tilbake, med mindre du gir totalt blaffen i kroppen din. Jeg har blitt flinkere til å trene etter inngrepet, for når jeg har lidd både økonomisk og fysisk vil jeg beholde fasongen. Du vil kanskje få noen små søkk etter sonden, men det er ikke noe å bry seg om. Arrene er så små at de synes kun hvis man er helt nært huden. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snabelsnuppa Skrevet 10. januar 2005 #14 Del Skrevet 10. januar 2005 Jeg har fettsugd ridebukselårene mine, og har ikke angret ett sekund! Lykke til! Åååå, jeg og vil!! (Men har nok ikke råd, sukk ) Hvor gjorde du dette og hvor mye betalte du? Hvor lenge blir man sykemeldt etter et sånt inngrep? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. januar 2005 #15 Del Skrevet 10. januar 2005 Jeg gjorde det på Nobel Clinic i Oslo. Dette var 4 år siden, så prisen har steget nå. Jeg tror de har en avbetalingsordning, men det kan du spørre om. Jeg sugde samtidig litt av hoftene for å unngå "firkantet" fasong, som man ofte får fordi hoftene har mye fett også når man har store lår. Hoftesugingen gir mer symmetri. Da fikk jeg litt rabatt. Jeg studerte da, så jeg hadde ingen sykemelding. Det er vanlig at man gjør inngrepet i forbindelse med en ferie. Du bør bestille i god tid, for det er et rush i ferietiden. Lykke til, du også. Du vil neppe angre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nyttårsflickan Skrevet 10. januar 2005 #16 Del Skrevet 10. januar 2005 Jeg har fire små arr. Eller det vil si, 4 små prikker som er ca 4 mm i diameter. Så det er ikke snakk om mye for min del. Har ett litt skrått bakover fra hvert hoftebein og ett litt på siden av ryggen på hver side. Om jeg kjenner på det er det liksom en bitteliten dump, men ingen kan klare å se at det har noen sammenheng mellom et inngrep eller at det er noe arr der i det hele tatt. Blekner fort og nå er det bare litt rosa-beige. Kirurgen la arrene i trusekanten, så har jeg bikini eller truse synes de ikke i det hele tatt. Om du skal ta magen vil jeg tro han/hun vil legge det bittelille snittet omtrent der hvor kjønnshårene starter, eller i området rundt for at det ikke skal bli synlige arr. Jeg har ingen ujevnheter i form av dumper eller klumper eller hva som helst. Gikk med en panty i 6 uker. Ganske stram, men den komprimerer området, gjør at hevelsen går ned, at fettet komprimeres og huden strammer seg igjen. Det legen gjør er å fjerne "striper" i områder hvor fettet er, og når man da går med panty vil fettet rundt legge seg der så området med fett blir mindre. "Trykker det sammen" på en måte. Når man legger på seg får man ikke flere fettceller, men fettcellene vokser og blir større. Noen har større fettceller i brysetene og på rompa f.eks. av genetiske årsaker. (Heldig for dem.) Andre får fettansamlinger på steder som er mindre heldig. (Lårene, hoftene, bak knærne, haken osv.) Vurderer nå å gjøre to inngrep til etterhvert. Omforme nesa, og få brystimplantater. Trener en del og har en del synlige magemuskler - etter iherdig kondisjonstrening og sit-ups. Jeg fikk et trenings-boost ved å ta mitt inngrep og ser nå at jeg ikke kan fettsuge hele kroppen, men at jeg må jobbe for å få den kroppen jeg ønsker. (Men mitt område, som var flankene, kunne ikke slankes bort.) Fortsatt lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skalfettsugemeg? Skrevet 10. januar 2005 #17 Del Skrevet 10. januar 2005 Spørsmål til dere som har fettsugd dere Jeg er bare 22 år, men i løpet av de 2 siste årene har magen min EST ut. Den har blitt til en stor bolle. Det som er er at det samme skjedde med min mor på samme alder. Og hun har nå fortsatt en mage som en gravid dame. Jeg har vurdert i et halvtårs tid å fettsuge meg. Men er usikker... Jeg TROR dette er genetisk fett. Og hvis jeg slanker meg så vil jeg få tynne tynne bein og armer. Mens magen fortsatt vil bli mindre, men ikke tynn i det hele tatt. Ville dere fettsugd dere? Jeg er utrolig plaget med magen min nå. Viser meg ikke i bikini til sommern for å si det sånn. Og bukser som passer over lår og hofter sliter jeg MAX med ved magen. Enten henger magen over, ellers så klemmes den inn under buksa, og det gjør vondt. Er dette grunn nok til å fettsuge seg? Penger er ikke noe problem sånn sett. Trenger bare noen tips og råd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nyttårsflickan Skrevet 10. januar 2005 #18 Del Skrevet 10. januar 2005 Tror nok ingen her inne kan svare deg på om du bør gjøre det eller ikke. Det er det du som må finne ut selv, og en eventuelt kirurg som vil gjøre en vurdering. For det første er det et par spørsmål jeg tror det er lurt at du spør deg selv: Vil jeg gjøre det fordi JEG vil det, eller fordi jeg er redd for hva ANDRE sier om meg nå? Er jeg flink nok til å spise riktig og trene? (Om man er tynn ellers, men har en mage så KAN det være genetisk, men det kan ikke jeg uttale meg så mye om.) Har jeg et realistisk syn på hvor gode resultater jeg eventuelt kan vente meg? Er jeg klar over risikoen ved å gjøre det, og er jeg villig til å gjøre det til tross for det? Vil jeg gjøre dette fordi jeg mener det er den siste løsningen, eller er det fordi jeg ikke har tid til å vente på resultater av trening osv.? Har jeg virkelig så stor mage som jeg tror, eller sammenligner jeg meg med modeller med unormalt lav vekt? Jeg kan ikke svare på om du bør gjøre det eller ikke, for jeg er ikke deg. Men er det sånn at du har en genetisk svakhet for å legge på deg på magen, og du er så misfornøyd at det går utover selvbilde og fysisk/psykisk helse, så kan det sikkert være en mulighet. En plastisk operasjon er fullt ut en operasjon, og komplikasjoner som infeksjoner etc. kan likegodt forekomme ved en fettsugning som ved fjerning av blindtarmen. Risikoen vil alltid være der. Tenk deg nøye om. Kanskje du skal få en nøytral part eller en god og ærlig venn til å vurdere om det er så ille som du vil ha det til? Kan ikke si mer enn det. For meg var det et valg jeg tok etter flere år med vurdering. Jeg hadde ingen komplikasjoner, men det er meg. Ingen er like! (Og det skal vi ikke være heller.) Lykke til! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skalfettsugemeg?? Skrevet 10. januar 2005 #19 Del Skrevet 10. januar 2005 takk nyttårsflickan. Har nemlig trent et år nå for å fikse på denne magen uten resultat. har god kost også...veldig sunn og flink jeg:tunge1: men vet du om kirurger virkelig fraråder deg fettsugning hvis de mener at det er unødvendig? altså, jeg vet de ikke fettsuger hvis det ikke er smye fett der. men jeg tenker: hvis de mener jeg har nok fett til å suge litt, de kan vel ikke "lure" meg til en operasjon da? kanskje et rart spm... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. januar 2005 #20 Del Skrevet 11. januar 2005 Nei, spørsmålet ditt er ikke rart. Hvis det er en seriøs kirurg vil ha fraråde fettsuging hvis han mener at du ikke trenger det. Jeg var som sagt på Nobel Clinic, og kirurgen gransket lårene mine og var enig i at her var det så mye at jeg godt kunne ta litt. Jeg må legge til at jeg hadde problemer med å finne bukser som passet. De måtte være vide, og da måtte jo overdelene være vide også for at jeg ikke skulle se ut som en pingvin. Nei, det var trist... Jeg ble også spurt om jeg hadde spiseforstyrrelser. Det har jeg aldri hatt, så den saken var grei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå