Gå til innhold

**gran canaria**

Anbefalte innlegg

Skrevet

reiser til gran canaria i mars, nermere bestemt purto rico. Noen som har vert der?er det gode shoppingmuligheter?og hvordan er prisnivå i forhold til her hjemme på eks klær og sko og sån:)

Skrevet

Har aldri bodd i Puerto Rico, men det er et av de største turistplassene. Tror det for det meste er typisk "sydenbutikker" på sentrene der, slike som selger t-shorter etc. Men ta buss til Vecindario eller Las Palmas, da får du shoppet masse hvis du har lyst. I Vecindario (kortest reisestrekning) ligger GC lengste shoppinggate + et forholdsvis stort kjøpesenter med Zara, Mango, Cortefield, Springfield. Pimkie, Berska, Jack And Jones + en haug andre butikker jeg ikke kommer på navnet på. Vi hadde leiebil sist vi var der, handlet masse mat på matbutikken der, mye billigere enn i supermarkedene ved hotellene.

God tur!

Skrevet

Puerto Rico er BRATT. Husk gode sko!

Når det gjelder shopping, så er det vel ikke så veldig mye annet enn bazarer på turiststedene. Et og annet godt kjøp kan man jo gjøre og prisene er lavere enn her hjemme.

Hvis du vil titte i skikkelige butikker, så kan du ta bussen inn til Las palmas en dag. Husk at det meste stenger i Siestaen da (mellom 2 og 16.30 for det meste). Der finner du det meste, men merkeklær er merkeklær der også. Altså ganske dyrt.

Det er et kjøpesenter i Playa del Ingles som har en del "fine" butikker. Tror at det heter Metero og ligger rett ved siden av et "bazar-senter" som heter Kashbah.

Det er også et fint senter utenfor Playa del Ingles som heter Faro 2.

God tur!

Gran Canaria er flott, men kanskje ikke akkurat stedet man drar til for å shoppe.

Skrevet
Gran Canaria er flott' date=' men kanskje ikke akkurat stedet man drar til for å shoppe.[/quote']

Der ikke jeg helt enig, har måttet investert i ny koffert når jeg var på ferie, for å få med meg alle klærne jeg handlet hjem...

Skrevet

Joda. Shoppet får man... hver gang.

Men jeg tror ikke at jeg ville valgt Gran Canaria hvis formålet med ferien var å shoppe.

Skrevet

Nei, ikke hvis målet bare er shopping, men hvis målet er billig reise, grei temp om vinteren, soling, shopping og god mat, så er GC et bra reisemål

Skrevet

I puerto rico er det egentlig bare et stort senter i bunnen av dalen... Puerto rico er en dal med hoteller på begge sidene... Et ganske lite sted egentlig, vil anbefale deg å ikke gå på selve stranda i puerto rico, da den er liten og til tider overfyllt og litt skitten. Hvis du går 5-10 min lenger ca så kommer du til en strand som heter amadores som er litt finere og større.. Vil også som andre ier her anbefale deg å dra til de andre kjøpesenterene... Har vært på GC utallige ganger... Trives best i Maspalomas :)

:klem:

Skrevet

Har også vært på Gran Canaria en rekke ganger, til og bodd der nærmere 1 år. Er enig med flere over, Vecindario eller Las Palmas er best for shopping.

Kommer litt an på hva man er ute etter da, det er da en del greie butikker på senteret i Puerto Rico også. Men mye like butikker der.

Er jo en del markeder rundt omkring på øya også, er ikke nødvendigvis så mye billigere, men kan være artig å ta en tur. Bør ihvertfall leie bil.

Da vi bodde der bodde vi Arguineguin. Et ganske lite sted, men det var da noen bra klesbutikker der. Gå litt rundt i sidegatene der, var noen rimelige og bra butikker der. Og skal du ha noe lesestoff i ferien kan du ta turen innom Bruktboka, også i Arguineguin.

Skrevet
Nei, ikke hvis målet bare er shopping, men hvis målet er billig reise, grei temp om vinteren, soling, shopping og god mat, så er GC et bra reisemål

Der har du hele formålet med min reise :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...