Gå til innhold

Hvordan få varmtvann i steamdusj?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er det enkle spørsmålet. Komplisert greie. Hadde aldri kjøpt meg noe sånt selv. 

Anonymkode: 96778...feb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du? Du kobler varmt og kaldt vann på, og har en termostatkran som blander.

Anonymkode: b0dc3...67e

AnonymBruker
Skrevet

Ja, hadde det bare gått an å justere temperaturen. Hva om dette allerede er gjort og det bare er stekende varmtvann. Hva da? 

AnonymBruker
Skrevet

Kan det være at det er koblet varmt på kaldt, og kaldt på varmt? Er det mulig termostatkranen er ødelagt?

Hvor gammelt er det?

Hvilket kabinett er det du har?

Skrevet

Det fungerer som et hvilket som helst annet dusjkabinett dvs. at varmt og kaldt vann kobles og kommer inn i blandebatteriet via hver sin slange. Dersom temperaturen ikke kan justeres skyldes det enten brukerfeil eller at blandebatteriet er ødelagt.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Leo skrev:

Det fungerer som et hvilket som helst annet dusjkabinett dvs. at varmt og kaldt vann kobles og kommer inn i blandebatteriet via hver sin slange. Dersom temperaturen ikke kan justeres skyldes det enten brukerfeil eller at blandebatteriet er ødelagt.

Ja Leo, derfor spør jeg "hvordan få varmtvann". Du svarte virkelig ikke på spørsmålet. Det er mest sannsynlig en brukerfeil for jeg vet ikke hvordan jeg får varmtvann. Hadde satt pris på et svar som beskrev fremgangsmetode. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan det være at det er koblet varmt på kaldt, og kaldt på varmt? Er det mulig termostatkranen er ødelagt?

Hvor gammelt er det?

Hvilket kabinett er det du har?

Det vet jeg ikke. Har ikke merket at det går an å justere temperaturen i det hele tatt,derfor jeg er helt rådvill. Jeg vet dessverre ingenting om kabinettet. Det fulgte med der jeg leier. 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hadde det bare gått an å justere temperaturen. Hva om dette allerede er gjort og det bare er stekende varmtvann. Hva da? 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja Leo, derfor spør jeg "hvordan få varmtvann". Du svarte virkelig ikke på spørsmålet. Det er mest sannsynlig en brukerfeil for jeg vet ikke hvordan jeg får varmtvann. Hadde satt pris på et svar som beskrev fremgangsmetode. 

Du må jo nesten bestemme deg for om du får bare varmtvann eller ikke varmtvann i det hele tatt da ;) Og så hadde det hjulpet veldig å vite hvordan blandebatteriet/termostaten ser ut. Generelt er det slik at hvis det bare kommer varmtvann å må du vri hendelen som styrer vannet den andre veien og motsatt hvis det bare kommer kaldt. Med andre ord ville det være betydelig enklere å forklare helt eksakt hvis legger ut et bilde av termostaten/blandebatteriet eller opplyser om hva slags kabinett det er, slik bl.a. en bruker over her har foreslått. Det bør jo også kunne gå an å spørre den du leier av.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, Leo skrev:

Du må jo nesten bestemme deg for om du får bare varmtvann eller ikke varmtvann i det hele tatt da ;) Og så hadde det hjulpet veldig å vite hvordan blandebatteriet/termostaten ser ut. Generelt er det slik at hvis det bare kommer varmtvann å må du vri hendelen som styrer vannet den andre veien og motsatt hvis det bare kommer kaldt. Med andre ord ville det være betydelig enklere å forklare helt eksakt hvis legger ut et bilde av termostaten/blandebatteriet eller opplyser om hva slags kabinett det er, slik bl.a. en bruker over her har foreslått. Det bør jo også kunne gå an å spørre den du leier av.

Det ble nok litt sent da jeg svarte. Mente selvfølgelig at jeg vil ha kaldt vann som jeg først skrev. 

Utleier visste ingenting om leverandør selv. Hadde jeg fått vite det hadde jeg ringt dem selv. 

Håper noen kan hjelpe meg. Det er sårt nødvendig. Kan ikke dusje i skåldende varmtvann. 

Nå vet jeg ikke om bildet kommer opp, men hvis det gjør beklager jeg for dårlig kvalitet. 

1499198996526-1239159182.jpg

AnonymBruker
Skrevet

Dette må huseier fikse. Om det ikke er koblet feil, må man vanligvis bytte innmat i kranen, men dette ser ut som et typisk "kinaprodukt". Da er det ikke mulig å få tak i reservedeler. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette må huseier fikse. Om det ikke er koblet feil, må man vanligvis bytte innmat i kranen, men dette ser ut som et typisk "kinaprodukt". Da er det ikke mulig å få tak i reservedeler. 

Reservedeler kan bestilles fra : 

只是一些随机的地址在中国, 😅

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...