Barnehagelærer2017 Skrevet 3. juli 2017 #1 Skrevet 3. juli 2017 (endret) Hei, Jeg har jobbet i barnehage en god stund nå, men ble denne våren ferdigutdannet som barnehagelærer. Starter i jobb som pedagogisk leder fra og med august. Det har seg slik at jeg har to jobbtilbud - i to ulike kommuner. Arbeidsgiver 1: gir meg 10 års ansiennitet som startlønn og høyere pedleder tillegg. Arbeidsgiver 2: gir meg par år i ansiennitet, også lavere pedleder tillegg. Kan jeg bruke som et argument om at jeg har høyere tilbud fra en annen arbeidsgiver i eventuelle lønnsforhandlinger? Har et ønske om jobbe hos arbeidsgiver 2. De siste årene har denne arbeidsgiveren ikke hatt folk med utdanning i den type stilling. Har aldri forhandlet om lønn, så er fryktelig usikker. Endret 3. juli 2017 av Barnehagelærer2017
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #2 Skrevet 3. juli 2017 Det kan du såabsolutt bare legg frem at du har fått et hhøyere lønnstilbud, men hvis de klarer å matche det, så er du klart mest interessert i å jobbe hos de Anonymkode: 856e2...2d1
Glitnir Skrevet 4. juli 2017 #3 Skrevet 4. juli 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kan du såabsolutt bare legg frem at du har fått et hhøyere lønnstilbud, men hvis de klarer å matche det, så er du klart mest interessert i å jobbe hos de Anonymkode: 856e2...2d1 Tja, men ikke still som ultimatum at du kun vil ha jobben om de klarer å matche lønna med mindre du virkelig mener det. For om TS uansett ønsker tilbud 2, selv med lavere lønn, er det dumt å ha fremmet ultimatum dersom de ikke vil gi et slikt tilbud.
Barnehagelærer2017 Skrevet 4. juli 2017 Forfatter #4 Skrevet 4. juli 2017 Jeg forventer ikke om at de skal matche mitt første tilbud, men mener at de kan strekke seg litt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå