Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei,

Jeg har jobbet i barnehage en god stund nå, men ble denne våren ferdigutdannet som barnehagelærer. Starter i jobb som pedagogisk leder fra og med august.

Det har seg slik at jeg har to jobbtilbud - i to ulike kommuner. Arbeidsgiver 1: gir meg 10 års ansiennitet som startlønn og høyere pedleder tillegg. Arbeidsgiver 2: gir meg par år i ansiennitet, også lavere pedleder tillegg. Kan jeg bruke som et argument om at jeg har høyere tilbud fra en annen arbeidsgiver i eventuelle lønnsforhandlinger? Har et ønske om jobbe hos arbeidsgiver 2. De siste årene har denne arbeidsgiveren ikke hatt folk med utdanning i den type stilling.

Har aldri forhandlet om lønn, så er fryktelig usikker.

Endret av Barnehagelærer2017
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kan du såabsolutt :) bare legg frem at du har fått et hhøyere lønnstilbud, men hvis de klarer å matche det, så er du klart mest interessert i å jobbe hos de :)

Anonymkode: 856e2...2d1

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan du såabsolutt :) bare legg frem at du har fått et hhøyere lønnstilbud, men hvis de klarer å matche det, så er du klart mest interessert i å jobbe hos de :)

Anonymkode: 856e2...2d1

Tja, men ikke still som ultimatum at du kun vil ha jobben om de klarer å matche lønna med mindre du virkelig mener det. For om TS uansett ønsker tilbud 2, selv med lavere lønn, er det dumt å ha fremmet ultimatum dersom de ikke vil gi et slikt tilbud. 

Skrevet

Jeg forventer ikke om at de skal matche mitt første tilbud, men mener at de kan strekke seg litt :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...