Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

om man bestiller en pakke i overkant av 200 kr (204kr), må man betale mva da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:roll: flere ting jeg gjerne vil ha svar på:

- refunderer sn ALLTID ev moms og utgifter til posten?

- er dette en enkel og grei sak isåfall?

- hva når en pakke blir stoppet i tollen, er det komplisert, eller enkelt/greit å betale ut? hvordan går man fram??

Gjest Gjesta
Skrevet

Husk at det er tollvesenets verdi som avgjør, ikke den du får opp via SN. Sjekk valutakursene hos toll.no Jeg tror nok du må betale selv om verdien er bare litt over 200.

Skrevet

Hehe, jeg håper da ihvertfall ikke det. Jeg venter på to pakker nå, en som jeg må betale 213 for og en for litt mindre. Hvis tollerne er så gniene og slue at de fortoller pakkene mine når de er såå lite ifra grensen blir jeg sur.

Men jeg venter pakken om noen dager, så da skal jeg si i fra hvordan det gikk så snart jeg kan:)

Ellers har jeg måttet betale toll og avgift til posten en gang da jeg bestilte meg Escada parfymen. Det gikk veldig fint, de var kjempevennlige og hyggelige å sa de skulle ta seg av det så snart de kunne. Det eneste jeg måtte gjøre var å scanne inn "avgiftene" og så skulle de refundere det. Hvor lang tid det tok husker jeg ikke, og eksakt hvor mye jeg fikk igjen husker jeg heller ikke desverre..det var betalt med min kjærestes visa kort, så jeg har ikke sjekket om pengene kom inn igjen på kontoen hans.

Håper det hjalp litt:)

Skrevet

Alt over 200kr må man betale moms for om pakken blir stoppet. Reglene er slik de er og at tollerene gjør jobben sin er vel ikke noe å bli sur for.

Gjest Anonymous
Skrevet

så hvis man f.eks bestiller for 204kr, og man må betale moms, skal man betale 24% av 204 kr da?

Skrevet

Jeg bestilte noen varer for 470 kr som ble sendt den 28/12. Tar det så lang tid? 9 dager har det aldri tatt før....frykter at pakken har blitt åpna i tollen... :-(

Skrevet
så hvis man f.eks bestiller for 204kr, og man må betale moms, skal man betale 24% av 204 kr da?

slik har jeg forstått det ja.

skal bestille daily microfoliant derfra til 270kr.

minus rabatt blir det 256,50kr

pluss moms blir det 318,50kr

pluss porto til posten blir det 388,50kr (dersom denne er 70kr som noen hevdet...?)

selv denne prisen er jo mye billigere enn feks minhud.no og hudpleiesalonger i norge.

og om sn tilbakebetaler de 132kr blir det jo ganske så rimelig ja :)

Skrevet
Det er fri frakt fra SN

ja det er det.

pluss porto til posten blir det 388,50kr (dersom denne er 70kr som noen hevdet...?)

portoen jeg snakket om er innen norge, fra tollen og fram til meg. stoppes pakken i tollen, tar posten betalt for å levere den videre har jeg skjønt.

Gjest Gjesta
Skrevet

Det er jo ikke porto du betaler til posten, det er gebyr for at de krever inn moms....

Uansett, sist jeg sjekket, kostet Daily Microfoliant ca 550kroner, så uansett sparer du en god del...

Gjest Anonymous
Skrevet

Momsen er jo økt økt til 25%, så nå må en betale det.

Skrevet
Momsen er jo økt økt til 25%, så nå må en betale det.

DMf à kr 270, minus rabatt = 256,50kr, pluss mva 25% = 321kr + gebyr = 391kr

og forts sparer man penger :wink:

ja, jeg liker å regne :hoho:

Skrevet
Jeg bestilte noen varer for 470 kr som ble sendt den 28/12. Tar det så lang tid? 9 dager har det aldri tatt før....frykter at pakken har blitt åpna i tollen... :-(

Jeg har heller ikke mottatt pakken min, bestilt samme dag.

Gjest Gjesta
Skrevet

Hvis du bestilte fra SN, må du nok belage deg på å betale moms. De skriver eksakt verdi utenpå pakken, og det blir grunnlaget for beregning.

Husk at du bestilte i jula, når posten går tregt. Jeg bestilte noen ting i begynnelsen av desember, som tok nesten tre uker før dukket opp (under 200kroner).

Gjest Anonymous
Skrevet

Eg bestillte 30 des ,fikk den Mandag 3 jan....Har aldri fått pakken så fort på SB,

Skrevet

Jeg bestilte tirsdagen før jul, og fikk pakken 3. juledag. (under 200 kr)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg bestilte noe 18. november, og har ikke fått det ennå ... Den 30. desember fikk jeg beskjed om at det var sendt fra Hong Kong. Begynner å bli grundig utålmodig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...