Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha vært alene i snart 4 år etter 20 år som gift er jeg nå registrert på datingsider for å finne en kjæreste.

Men hvordan går en frem? Er det greit å skrive med flere samtidig? Er det greit å gå på date med en ny flere ganger i uka? Det er ikke snakk om sex, kun bli kjent dater.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gjør det som kjennes riktig for deg ! :) lykke til !

Anonymkode: 3bf31...54d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å skrive med flere er helt greit. Men når du bestemmer deg for å møte noen så ville jeg vært litt mer forsiktig. Jeg hadde ikke likt om en mann hadde avtalt date med flere samme uka som han møtte meg, for da ville jeg følt at han "testet flere" for så å velge den han likte best. Sånt er jeg ikke fan av. Og jeg har møtt flere menn som har fortalt at de har blitt utsatt for sånt fra damer, og at de da kutter kontakten umiddelbart (og jeg er nok på din alder eller litt yngre, så det er nok menn i omtrent samme aldersgruppe).

Man skriver litt med folk, så finner man ut om man vil møtes eller ikke. Vil man møtes så avtaler man det, og møter vedkommende. Etter denne daten eller møtet så finner man ut om dette er noen man har lyst til å møte igjen eller ikke. Vil man møtes mer så gjør man det. Da avtaler man selvfølgelig ikke å møte noen andre før man evt avslutter med den første. Men om man ikke føler for å møtes igjen etter første date så gir man vedkommende beskjed om dette på en pen måte, og så kan man avtale å møte en annen. Det handler i bunn og grunn om å vise respekt og behandle andre slik man ønsker å bli behandlet selv. Føler også at det er sånn man møter de bra mennene, som vil behandle damer med respekt. Det er i alle fall min holdning, men dessverre tenker ikke alle sånn.

Lykke til!

Anonymkode: e0c5b...5e3

• Liker 3
Skrevet
18 timer siden, Finestthereis skrev:

Etter å ha vært alene i snart 4 år etter 20 år som gift er jeg nå registrert på datingsider for å finne en kjæreste.

Men hvordan går en frem? Er det greit å skrive med flere samtidig? Er det greit å gå på date med en ny flere ganger i uka? Det er ikke snakk om sex, kun bli kjent dater.

Veldig enig med ab(..)5o3. Ta for deg en og en om gangen når dere skal treffes ansikt til ansikt. Det er ryddigst og lurest for deg selv og for andre. 

Til sist vil jeg gjerne berømme deg for at du har brukt litt tid på å starte med dating etter et langt ekteskap. Fire år er kanskje ikke lenge når man har vært gift i tyve år, men det er fint at du har tatt den tiden til hjelp. Jeg tror det er lurt for din egen del. Det gjør at du forhåpentligvis nå stiller friskere til start og er klar for noe nytt. Vi vil alle bære på masse bagasje av en eller annen art. Om man har vært gift og har voksne barn, eller om man bare har vært uendelig lenge singel og har enormt mye sorg og avvisning i kroppen. Jeg tror det er viktig at man gir seg pause til å starte med friske ben på startstreken. Da unngår man at forrige konkurranse sitter som sement i beina og gir deg en kjip opplevelse. Da kan du se noen, virkelig se noen, fremfor at du bare er opptatt av deg selv og dine gamle kamper. 

Skrevet

Takk for gode svar :). Ønsker jo å bli behandlet med respekt og gjør også det mot andre. Har en "på vent" nå, vi hadde en date i forrige uke, nå er det ferietid så vi avtalte ikke ny date, samtidig ga vi begge utrykk for at det var kjekt å møtes. Håper han er like keen på å møtes igjen som jeg er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...