AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #1 Skrevet 3. juli 2017 Vi har barna og hun gjør alt for å være vanskelig, men at hun nå har begynt å ta med seg byttetøy. Altså vi snakker om 4 aktive barn som trenger byttetøy på skolen/bhg. Hun legger det ikke tilbake når de har hatt med seg vått til henne. Hun forsyner seg I de tørre tøyet også å legger dette hjemme hos seg. Jeg har snakket med andre foreldre I klassen og ingen har opplevd at slike mengder kommer bort. Barna kommer I passelig tøy og hjem igjen med klær jeg ikke hadde gitt bort en gang for de ser ikke ut og er for små. Hun tar kun utetøy hvis vi har dobbelt liggende, men innetøy er blitt ubegrenset. Vi får det ikke tilbake, samboer har prøvd..... Vet at klær følger barnet, men det må da være måte på!!!!!! Ingenting kan gjøres.... Anonymkode: edd1d...d02
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #2 Skrevet 3. juli 2017 Kle på barnet gammelt og hullete tøy hver gang det skal tilbake til mor så kanskje hun etterhvert fatter poenget. Jeg har opplevd likens oppførsel hvor mor holdt tilbake fint tøy barnet hadde fått av oss eller familie på vår side helt til det var blitt for smått, og først da ble det sendt tilbake. Anonymkode: 06622...326 4
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #3 Skrevet 3. juli 2017 Har vurdert det, men har ikke hjerte til det. Tviler ikke på hun hadde tatt det hullete også og kastet slik at vi måtte fylle på nytt uansett. Anonymkode: edd1d...d02 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #4 Skrevet 3. juli 2017 Hvis hun kaster noe må jo i hvertfall HUN kjøpe nytt. Anonymkode: 86557...0b1 2
beige Skrevet 3. juli 2017 #5 Skrevet 3. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kle på barnet gammelt og hullete tøy hver gang det skal tilbake til mor så kanskje hun etterhvert fatter poenget. Jeg har opplevd likens oppførsel hvor mor holdt tilbake fint tøy barnet hadde fått av oss eller familie på vår side helt til det var blitt for smått, og først da ble det sendt tilbake. Anonymkode: 06622...326 Høres ikke ut som noe bra løsning å kle barna i ødelagte klær. Stakkars barna, det er ikke deres feil. 4
Batteri Skrevet 4. juli 2017 #6 Skrevet 4. juli 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Kle på barnet gammelt og hullete tøy hver gang det skal tilbake til mor så kanskje hun etterhvert fatter poenget. Anonymkode: 06622...326 Ærlig talt, skjerp deg! 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #7 Skrevet 4. juli 2017 Far bør innkalle mor til samtale på familievernkotoret Anonymkode: c8ea5...448 8
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #8 Skrevet 4. juli 2017 6 timer siden, ordinarygirl skrev: Høres ikke ut som noe bra løsning å kle barna i ødelagte klær. Stakkars barna, det er ikke deres feil. Riktig. Anonymkode: 87b1f...13b 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #9 Skrevet 4. juli 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Far bør innkalle mor til samtale på familievernkotoret Anonymkode: c8ea5...448 Det er ikke alle det nytter å ta med dit. Eksen til mannen min møtte kun opp, signerte og gikk igjen da de skulle dit til megling. Familievernkontoret kunne ikke gjøre noe med det. Anonymkode: 77e39...ca8
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #10 Skrevet 4. juli 2017 Da foreslår jeg at de endrer byttested, altså at dette ikke foregår på skolen. Hvis byttet foregår på fredag, så henter dere barnet på skole/SFO så henter hun barnet hjemme hos dere. Når barnet blir hentet fredag,tas skiftetøy med hjem og barnet får på seg nyvasket klær som det ble levert i fra mor sist. Mor tar med nytt skiftetøy på skolen mandag og gjør det samme før dere henter barnet hjemme hos henne fredag. Anonymkode: 68d83...273 9
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2017 #11 Skrevet 5. juli 2017 På 7/3/2017 den 22.32, AnonymBruker skrev: Vi har barna og hun gjør alt for å være vanskelig, men at hun nå har begynt å ta med seg byttetøy. Altså vi snakker om 4 aktive barn som trenger byttetøy på skolen/bhg. Hun legger det ikke tilbake når de har hatt med seg vått til henne. Hun forsyner seg I de tørre tøyet også å legger dette hjemme hos seg. Jeg har snakket med andre foreldre I klassen og ingen har opplevd at slike mengder kommer bort. Barna kommer I passelig tøy og hjem igjen med klær jeg ikke hadde gitt bort en gang for de ser ikke ut og er for små. Hun tar kun utetøy hvis vi har dobbelt liggende, men innetøy er blitt ubegrenset. Vi får det ikke tilbake, samboer har prøvd..... Vet at klær følger barnet, men det må da være måte på!!!!!! Ingenting kan gjøres.... Anonymkode: edd1d...d02 Det hun gjør,går kun utover barna. Bestill time på fvk.ta bilde av ungene med klær, bilde hva de kommer tilbake i. Gjem på kvitteringer over kjøpte klær. Anonymkode: c09be...c10 1
Biloba Skrevet 5. juli 2017 #12 Skrevet 5. juli 2017 Jeg hadde tatt det opp med skole og barnehage og bedt om at tøyet (brukt og ubrukt) oppbevares separat. Egne merkelapper til deres klær, og at kun dere får utlevert klærne. I verste fall får dere stikke innom og hente vått tøy så det ikke ligger og mugner på skolen i mors helger. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #14 Skrevet 6. juli 2017 15 timer siden, Biloba skrev: Jeg hadde tatt det opp med skole og barnehage og bedt om at tøyet (brukt og ubrukt) oppbevares separat. Egne merkelapper til deres klær, og at kun dere får utlevert klærne. I verste fall får dere stikke innom og hente vått tøy så det ikke ligger og mugner på skolen i mors helger. Dette synes jeg ikke man kan forvente av hverken lærere eller unge SFO-ansatte i gjennomtrekksstillinger. Det er ikke måte på hvor mange tidstyver lærere allerede har som hindrer dem i å planlegge og gjennomføre solide og gjennomtenkte spennende timer.... Anonymkode: adc08...6fa 2
Biloba Skrevet 6. juli 2017 #15 Skrevet 6. juli 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette synes jeg ikke man kan forvente av hverken lærere eller unge SFO-ansatte i gjennomtrekksstillinger. Det er ikke måte på hvor mange tidstyver lærere allerede har som hindrer dem i å planlegge og gjennomføre solide og gjennomtenkte spennende timer.... Anonymkode: adc08...6fa Dette paret utsettes for systematisk tyveri av sine eiendeler på barnets skole, pga måten skolen organiserer oppbevaring av klær og sko på. Men poenget med dette er ikke å lage merarbeid for de ansatte, men å la mor kjenne på ubehagsfølelsen over at hennes tyverier ikke blir tiet om. Hun har trolig ikke lyst til å tape ansikt blant de ansatte på barnas skoler og barnehager, og får et spark bak til å skjerpe seg.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #16 Skrevet 6. juli 2017 Har samme problemet her med far, bestandig hatt det slik. Kjøper nytt som bare blir borte på magisk vis. Så kommer det gjerne tilbake ett år senere når det er slitt og for lite. Sender nå til samvær i kjipe klær selv som han ikke ønsker å beholde Anonymkode: 10df3...8ec 1
Biloba Skrevet 6. juli 2017 #17 Skrevet 6. juli 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sender nå til samvær i kjipe klær selv som han ikke ønsker å beholde Anonymkode: 10df3...8ec Barnet bør være ganske lite for å ikke selv føle seg uvel i stygt og slitt tøy.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #18 Skrevet 6. juli 2017 4 timer siden, Biloba skrev: Dette paret utsettes for systematisk tyveri av sine eiendeler på barnets skole, pga måten skolen organiserer oppbevaring av klær og sko på. Men poenget med dette er ikke å lage merarbeid for de ansatte, men å la mor kjenne på ubehagsfølelsen over at hennes tyverier ikke blir tiet om. Hun har trolig ikke lyst til å tape ansikt blant de ansatte på barnas skoler og barnehager, og får et spark bak til å skjerpe seg. Det er fortsatt en sak mellom foreldrene. Lærere er ikke foreldremeglere eller garderobepiker. Mener du da at skolen skal låse inn tøyet eller hvordan ser du for deg at skolen skal organisere garderober for at foreldre ikke får hentet klær til egne barn? Ser at det er problematisk når samarbeidet ikke fungerer, men voksne mennesker må faktisk ordne opp i slikt selv uten at en yrkespedagog skal gå fra jobben sin for å bestemme hvem som skal få hvilket tøy og når unntak er greit fordi barnet har våte klær eller har mistet en vott. Anonymkode: adc08...6fa 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2017 #19 Skrevet 6. juli 2017 Hvorfor ikke bare endre byttested? Enten drar dåre til SFO og henter klærne på byttedagen før mor plukker opp, eller tar barnet med hjem, og la hun hente hos dere. Anonymkode: 3bd9e...179 1
Biloba Skrevet 6. juli 2017 #20 Skrevet 6. juli 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er fortsatt en sak mellom foreldrene. Lærere er ikke foreldremeglere eller garderobepiker. Mener du da at skolen skal låse inn tøyet eller hvordan ser du for deg at skolen skal organisere garderober for at foreldre ikke får hentet klær til egne barn? Ser at det er problematisk når samarbeidet ikke fungerer, men voksne mennesker må faktisk ordne opp i slikt selv uten at en yrkespedagog skal gå fra jobben sin for å bestemme hvem som skal få hvilket tøy og når unntak er greit fordi barnet har våte klær eller har mistet en vott. Anonymkode: adc08...6fa Jeg forventer at tøy jeg må oppbevare i barnehagen ikke blir stjålet, og at dersom tyveri likevel skjer helt regelmessig og av samme person gang på gang, så er barnehagen i stand til å endre sin rutine på hvordan de oppbevarer tøyet til mitt barn. Hele tiden, eller når tyven skal hente. Mener du det istedet burde vært en politisak, eller hvordan mener du at de skal forholde seg til at det kreves at de sender med kostbare klær og utstyr, for at skolen så krever at det ligger på sølvfat til en kjent tyv?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå