Gå til innhold

Toaletter i Asia er egentlig litt praktisk...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ofte har jeg syntes tanken om å dra på et do i Asia og finne et hull i golvet skremende. MEN kan det ikke være litt praktisk også? Altså når jeg sier hull, så mener jeg porselen toalett bare at det er i golvet og så må man sitte på huk, men det er vann som renner og alt sånn. 
Jeg bare tenkte på de gangene jeg som kvinne har måtte veldig tisse når jeg er ute på byen og så oppdager jeg at uteplassen har unisex toaletter og noen fulle karer har tisset på utover ALT.  

Jeg vet ikke med dere, men jeg kan ikke tisse uten å være borti setet. Det er noen som kan dette, men jeg har aldri gjort det selv, jeg må sitte ned. Og når noen har tisset ut over hele toalettet slik at jeg ikke kan bruke det, da tenker jeg at et hull i gulvet hadde vært mye bedre! 

Anonymkode: 9562f...369

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får klatre opp på doskålen og huke ned så kan du late som du er i asia :)

Anonymkode: 7c7fc...da9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke menn som griser ned toalettene. Det er kvinner som tisser veggimellom. 

Ellers er jeg enig med deg. 

Toaletter er veldig kulturelt. Men skulle vi starte med blanke ark og designe toalett fra scratch i dag utelukkende ut fra funksjon, er det ikke sikkert den vestlige versjonen hadde kommet seirene ut av det.

Anonymkode: 6c443...35f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ser for meg TS klatre opp på toalettet med høye hæler. Ikke rart urinen havner i taket.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det der er faktisk et problem 😂 Mange doer blir ødelagt på grunn av det fordi de som nettop er vandt til å huke seg ned krabber oppå doskåla 😂

Anonymkode: 10848...940

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Trodde det var snakk om slike rompespyledoer.

Anonymkode: 0f960...7e0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ha med en sammenleggbar dokrakk :jepp:

Anonymkode: e00f9...fc7

AnonymBruker
Skrevet

Rumpespylevasker er det beste. Mens nordmenn foretrekker å gni smørja ut med kun dasspapir...

Anonymkode: df2e4...966

• Liker 2
Skrevet

Joda, hvis du er frisk og skal tisse, er det sikkert fint.

Ikke så fint for de som:

har diaré, har forstoppelse, er dårlige til bens/hofta, er gamle, lamme, mangler et bein (eller begge!), har dårlig balanse. Hater sånne doer. Stinker gjør de òg, for ikke alle treffer hullet, og rengjøringa er så som så. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Rumpespylevasker er det beste. Mens nordmenn foretrekker å gni smørja ut med kun dasspapir...

Jeg vil gjerne ha en sånn do som spyler etterpå :) Dumme rumpa som blør etter hardt dopapir (Lambi også!)

• Liker 1
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det der er faktisk et problem 😂 Mange doer blir ødelagt på grunn av det fordi de som nettop er vandt til å huke seg ned krabber oppå doskåla 😂

På FlyDubai sine toaletter, er det illustrasjoner med påfølgende instruksjoner på asiatiske språk, fordi det sikkert har vært enkelte kulturelle misforståelser

AnonymBruker
Skrevet

Enig med deg. Da jeg var i India hadde mange offentlige toaletter to alternativer, et med hull i gulvet og et med vestlig klosett. Valgte alltid hull i gulvet, siden jeg da slapp å komme i kontakt med grisete porselen med rumpa, og her i Norge hender det savner det, når jeg ser tilstanden på enkelte offentlige toaletter. 

Anonymkode: d0401...c9f

• Liker 1
Skrevet (endret)

På en lengre busstur i Vietnam var det tissepause hvor doene var for både kvinner og menn, og et hull i gulvet. Det fløt med urin etc. over hele gulvet og jeg hadde flippflopper på. Ikke noe jeg ønsker å prøve igjen.

Endret av pantertante
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg foretrekker å bruke våtservietter til slutt, nettopp fordi dopapir ikke vasker rent, bare tørker det grøvste :)

6 minutter siden, Ginavn skrev:

Jeg vil gjerne ha en sånn do som spyler etterpå :) Dumme rumpa som blør etter hardt dopapir (Lambi også!)

Prøv våtservietter og bytt dopapir, Lambi er noe av det verste, det smuldrer opp og blir liggende igjen i sprekken. Jeg blir også sår av Lambi. Bruker Unik Soft dopapir som de selger på Kiwi, det er mykt og godt. 

Anonymkode: f410c...0d4

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke menn som griser ned toalettene. Det er kvinner som tisser veggimellom. 

Ellers er jeg enig med deg. 

Toaletter er veldig kulturelt. Men skulle vi starte med blanke ark og designe toalett fra scratch i dag utelukkende ut fra funksjon, er det ikke sikkert den vestlige versjonen hadde kommet seirene ut av det.

Du... hør her. Kvinner greier ikke tisse på veggen. Own up to it. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes da sånne doer i Europa også. Ofte er det jo fullt av urin og avføring der man skal stå, hvor delikat er det å spre slikt overalt hvor man går? 

Anonymkode: 7ca9e...754

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ofte har jeg syntes tanken om å dra på et do i Asia og finne et hull i golvet skremende. MEN kan det ikke være litt praktisk også? Altså når jeg sier hull, så mener jeg porselen toalett bare at det er i golvet og så må man sitte på huk, men det er vann som renner og alt sånn. 
Jeg bare tenkte på de gangene jeg som kvinne har måtte veldig tisse når jeg er ute på byen og så oppdager jeg at uteplassen har unisex toaletter og noen fulle karer har tisset på utover ALT.  

Jeg vet ikke med dere, men jeg kan ikke tisse uten å være borti setet. Det er noen som kan dette, men jeg har aldri gjort det selv, jeg må sitte ned. Og når noen har tisset ut over hele toalettet slik at jeg ikke kan bruke det, da tenker jeg at et hull i gulvet hadde vært mye bedre! 

Får ikke til sånn hull i gulvet toalett jeg

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Maleficenta skrev:

Får ikke til sånn hull i gulvet toalett jeg

Du må være asiat for å klare å sitte på huk på den måten. 

Det kalles "asian squat". 

Hvite har for lange leggmuskler. Eller var det for korte? Jeg husker ikke helt. Det hadde med leggen å gjøre i hvert fall.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det der er et problem på grunn av innvandringen, ikke dassen.

• Liker 1
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må være asiat for å klare å sitte på huk på den måten. 

Det kalles "asian squat". 

Hvite har for lange leggmuskler. Eller var det for korte? Jeg husker ikke helt. Det hadde med leggen å gjøre i hvert fall.

Tenker de er for lange så vi ikke kommer langt nok ned

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...