søndagsengel? Skrevet 6. januar 2005 #1 Skrevet 6. januar 2005 Vi synes det er vanskelig å finne toastmaster. Den vi synes passer best til dette er brudgommens forlover, og det blir litt mye hvis han skal bli spurt om å være toastmaster også! Jeg vet med meg selv at jeg hadde fått noia hvis jeg ble spurt om å være toastmaster i et bryllup. Derfor synes jeg det er litt ekkelt å spørre andre. Redd de ikke vil tørre å si nei... Hva forventer dere av toastmasterne deres? Skal de bare gi beskjed om hva som skal skje, rekkefølge på taler osv, eller må de være morsomme i tillegg?
Gjest Melk Skrevet 6. januar 2005 #2 Skrevet 6. januar 2005 Vi ga beskejd til vår at vi ikke ønsket at hun skulle være morsom. Hun fikk vite hvem som skulle tale, og sammen med henne satte vi opp rekkefølge og tidspunkt for talene. Hun ble introdusert av min far da vi satte oss, og deretter presenterte hun seg, ga noen praktiske opplysninger. Deretter passet hun tiden og introduserte hver enkelt taler, ved å si hvem den neste som skulle tale var. Mao ingen vitser, lange utredninger og festlig show. Akkurat slik vi ønsket oss. Så enkelt og greit at de fleste kan klare det.
Gjest gjest1 Skrevet 6. januar 2005 #4 Skrevet 6. januar 2005 Da vi gikk i gang med å finne toastmaster sa de 2 første vi spurte nei. Om dette er en oppgave folk føler at de IKKE mestrer så tror jeg de fleste klarer å si ifra om det. På tredje forsøk fikk vi altså ja - etter litt overtalelse. Jeg er enig med Melk om at en toasmaster nødvendigvis ikke behøver å være morsom og fortelle vitser. Alikevel er det jo mange måter å introdusere talerne på som kan være litt morsomt. Det er viktig å ta en skikkelig prat med vedkommende som blir spurt og si klar fra om hva DERE forventer dere av en toastmaster. Så for det bli opp til han/henne om dette er en oppgave han/hun vil klare
Pandore Skrevet 6. januar 2005 #5 Skrevet 6. januar 2005 Vi har ikke bestemt oss for hvem vi vil ha som toastmaster... Kan ikke komme på noen som passer som det egentlig, vi får se
Gjest Anonymous Skrevet 6. januar 2005 #6 Skrevet 6. januar 2005 Vi valgte en av bestekompisene til sambo, men han kunne ikke komme pga studier. Så nå står vi her, uten toastmaster. Den beste for jobben er hans forlover, noe som er uaktuelt. Kommer til å bruke litt tid på denne posten... :veldigsur:
TeddyToria Skrevet 6. januar 2005 #7 Skrevet 6. januar 2005 Vi har heller ikke bestemt oss riktig... Lurer på å spørre onkelen min, han er den perfekte toastmaster...men jeg vil på en måte ikke bry han med det heller! Han er go´onkelen, og vil jo han skal slappe av i bryllupet liksom, hmmm... Kan jo spørre selvfølgelig! Får se... Man kan vel ikke leie inn en toastmaster utenfra vel?!?
søndagsengel? Skrevet 7. januar 2005 Forfatter #8 Skrevet 7. januar 2005 Det er jo noen som leier inn utenfra, men det kommer ikke vi til å gjøre. Lurte litt på å spørre sambos bror, men er det dumt å bruke en som er såpass nær familie?
Glossy Skrevet 7. januar 2005 #9 Skrevet 7. januar 2005 Vi brukte min manns bros til toastmaster og det gikk kjempe fint!! Han kjente oss jo og dermed ble det lettere!
ragsan Skrevet 7. januar 2005 #10 Skrevet 7. januar 2005 Vi fikk også ja fra førstemann spurt - men så har jeg sett ham som tostmaster før og visste at han kan takle jobben. Han er barndomsvenn av pappa og har nærmest vært en filleonkel for meg (har ingen "ekte" onkler og tanter), men jeg tror allikevel han ble både overrasket og smigret over å bli spurt.
Spirito Skrevet 7. januar 2005 #11 Skrevet 7. januar 2005 I min søsters bryllup var brudgommens bror toastmaster, og det fungerte kjempefint! Tror han koste seg med oppmerksomheten jeg.
Scaramouche Skrevet 7. januar 2005 #12 Skrevet 7. januar 2005 Man kan vel ikke leie inn en toastmaster utenfra vel?!? Hvorfor kan man ikke det?? Trodde det var vanlig jeg. Og det skal vi gjøre da vi ikke har noen vi kjenner som passer til denne jobben.
Annie78 Skrevet 8. januar 2005 #13 Skrevet 8. januar 2005 Vi skal ha onkelen min som toastmaster. Han er ikke den morsomste onkelen jeg har (kommer fra en litt humoristisk familie... :-) ), men jeg ville ha en jeg kan stole på og som jeg vet respekterer våre ønsker. Det er viktig at vi føler oss vel sammen med ham og kan samarbeide godt. Han har erfaring fra toastmasterj"jobber" fra før, så jeg stoler helt på at det går greit.
Snutus Skrevet 9. januar 2005 #14 Skrevet 9. januar 2005 Hvorfor er det bare menn som blir spurt? Vi skal ha en av mine beste venninner. Hun ble glad for å bli spurt og jeg vet at hun kommer til å gjøre en god jobb.
søndagsengel? Skrevet 9. januar 2005 Forfatter #15 Skrevet 9. januar 2005 Hvorfor er det bare menn som blir spurt? Vi skal ha en av mine beste venninner. Hun ble glad for å bli spurt og jeg vet at hun kommer til å gjøre en god jobb. Melk omtalte jo sin toastmaster med "hun", så jeg regner med at de ikke hadde en mann
Edie Skrevet 9. januar 2005 #16 Skrevet 9. januar 2005 Hvorfor er det bare menn som blir spurt? Det avhenger vel helt av hvem man kjenner og hvem i sin omgangskrets som passer best som toastmaster? Tror ikke folk velger ut i fra kjønn, men hvem man tror vil takle oppgaven best.
Gjest Melk Skrevet 9. januar 2005 #17 Skrevet 9. januar 2005 Melk omtalte jo sin toastmaster med "hun", så jeg regner med at de ikke hadde en mann Jepp. De siste 3 bryllupene jeg har vært i har hatt kvinnelig toastmaster.
smilepia Skrevet 10. januar 2005 #18 Skrevet 10. januar 2005 Vi har planer om å spørre tanten min om å være toastmaster...
Gjest Anonymous Skrevet 10. januar 2005 #19 Skrevet 10. januar 2005 Jeg var toastmaster i min venninnes bryllup Kjempekjekt, ikke noe skummelt hvis en er vant til å snakket foran forsamlinger og har replikken på rette stedet Siden det ikke var noe vertskap, fungerte jeg også som dette. Jeg avtalte med serveringspersonalet når ting skulle skje osv.Jeg begynte med å gratulere brudepar og foreldre med svigersønn/svigerdatter, ønsket alle velkommen, introduserte meg selv. Så endel praktiske opplysninger om ting og tang, før vi sang en velkomstsang. (Toastmaster skal egentlig være forsanger også, men jeg synger som en kråke, så hadde alliert meg med en som spilte gitar)Så ble forretten inntatt og det var skåling osv. Sånn gikk kvelden slag i slag, introdusering av taler, sanger osv, samt litt underholdning - ikke noe "jalla" festleker, men quizer, hvem-gjør-hva, finn ektemakens legger osv. Vi hadde også en surprice, et super fyrverkeri i 22 tiden, sinnsykt bra. Jeg fikk masse skryt for oppgaven min, folk syntes det var veldig bra organinsert og koste seg masse.Det var kjempeartig, og blir jeg spurt, gjør jeg gjerne det igjen!
Xania Skrevet 10. januar 2005 #20 Skrevet 10. januar 2005 Vi forventer at toastmaster introduserer seg selv, forteller om de praktiske tingene og introduserer talerne. Ønsker egentlig ikke noen som "tuller og tøyser" så mye, må være en person vi stoler på. Ingen i familiene våre har lignende erfaring, eller er så veldig glade i oppmerksomhet så vi har ingen soleklare kandidater. Det er likevel et par stykker i sambos familie som kan være aktuelle, men vi kvier oss litt for å spørre fordi vi er redd de skal føle at de ikke kan si nei. Dette er ikke helt lett, må tenke mer på denne saken...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå