Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest lolle
Skrevet

Jeg har vært ganske rød på øynene (der det skal være hvitt) i kanskje et par år nå. Lurer på om det kanskje skyldes rens/sminkefjerner? Har ganske sensitiv hud i ansiktet, og bruker Matis Delicate rens som skal være veldig snill mot huden. Men når jeg tenker meg om så gnir jeg jo helt sikkert rens inni øyet når jeg skal fjerne mascara, øyeskygge o.l. som er på/ved øyet. Kanskje det er det som er grunnen til at øyet blir irritert og blir rødt? Hva gjør dere? Rensen jeg har skal være så skånsom at det ikke skal være nødvendig med egen øyesminkefjerner. Men muligens jeg på øyet burde bruke rens på en bomullspad i stedet, men får man egentlig da bort all øyesminken? Kom gjerne med gode tips! Sliter ikke noe spesielt med tørre øyne, er bare rødt...

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har måttet slutte med all sminke, sminkefjerner, øyekremmer m.m. og holde ansiktskremer langtnunna øynene. I tillegg må jeg dryppe øynene 3 til 4 ganger for dagen. Før jeg lukker øynene for å sove må jeg legge på en gel for i det hele tatt å klare å åpne øynene når jeg våkner. 

Du bør slutte før det blir så ille hos deg. Du ødelegger kjertlene som produserer fett og tårevæske. 

Anonymkode: f7a80...1d7

Gjest lolle
Skrevet

oisann det var voldsomt. Er ikke så ille for meg altså, er bare blitt rødere enn jeg var før på øynene. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, lolle skrev:

oisann det var voldsomt. Er ikke så ille for meg altså, er bare blitt rødere enn jeg var før på øynene. 

Jeg så ikke sammenhengen og forsatte inntil fastlegen sendte meg til øyelege. 

Anonymkode: f7a80...1d7

Gjest lolle
Skrevet

Får håpe det ikke er såpass med meg! 

Gjest lolle
Skrevet

Takk for artikkelen, men ikke noe som ble trukket frem der gjelder meg. Men ellers generelt gode råd! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...