AnonymBruker Skrevet 3. juli 2017 #1 Skrevet 3. juli 2017 Vi og naboen vegg i vegg har hatt håndverkere for å fikse noe på fasaden. De la stige og planker på plenen. Huset vårt ble de raskt ferdig med, men det oppstod problemer hos naboen, og det tok en måned ekstra. Tingene ble liggende på vår plen. Nå kom vi hjem fra ferie i dag og det ser slik ut. Jeg kan lite om gress og hage. Vil dette vokse opp igjen? Må vi så på nytt? Er det slikt man må forvente, og fikse selv, eller ville du klagd og bedt dem komme og fikse det? Anonymkode: 067eb...540
Pmaxqueen Skrevet 3. juli 2017 #2 Skrevet 3. juli 2017 Bare spyl litt med hageslangen.. 2-4 uker er alt fint igjen. Pust med magen ☺️👍🏻 23
ViljaH Skrevet 3. juli 2017 #3 Skrevet 3. juli 2017 Jeg ville spadd opp og sådd om igjen. Det der er en filleting som du lett fikser selv. 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #4 Skrevet 4. juli 2017 Uffda. Sannsynligvis vokser det fint til av seg selv etter hvert. Jeg ville likevel tatt kontakt med firmaet, ikke nødvendigvis for å klage/få erstatning eller noe, men for å minne dem på at plen ikke tåler å være tildekket over lengre tid. Hadde det vært din del av fasaden som tok lengre tid pga problemer, kunne dette vært påregnelig. Jeg synes dog ikke det er greit at din plen skal bli ødelagt fordi det tok lengre tid hos naboen. Anonymkode: 5e866...687 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #5 Skrevet 4. juli 2017 10 timer siden, Pmaxqueen skrev: Bare spyl litt med hageslangen.. 2-4 uker er alt fint igjen. Pust med magen ☺️👍🏻 Jøss da, ro ned hersketeknikken! TS krisemaksimerer jo på ingen måte? Anonymkode: 0ff4c...156 3
Gjest Marillia Skrevet 4. juli 2017 #6 Skrevet 4. juli 2017 Dette er sånn som kan skje når man har håndtverkere, hadde ikke brydd meg videre med dette. Ta en grov rive, rak over området og vann det godt. Strø ev noen gressfrø over, antagligvis kommer gresset seg til uten frø. Dette blir raskt fint igjen.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #7 Skrevet 4. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jøss da, ro ned hersketeknikken! TS krisemaksimerer jo på ingen måte? Anonymkode: 0ff4c...156 Syns du DET var ille hersketeknikk? 😂 Anonymkode: 7befb...8ce 16
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #8 Skrevet 4. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jøss da, ro ned hersketeknikken! TS krisemaksimerer jo på ingen måte? Anonymkode: 0ff4c...156 haha, det der var jo ingen hersketeknikk. Men jeg syns ts krisemaksinerer for en liten flekk på plenen, når hun i tillegg hadde tatt bilder. Forventet noe digert, men det er der ikke mer enn en må regne med når folk skal jobbe lenge. Dessuten vokser det jo til igjen når det får lys og vann. Anonymkode: 833b5...02b 7
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #9 Skrevet 4. juli 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: haha, det der var jo ingen hersketeknikk. Men jeg syns ts krisemaksinerer for en liten flekk på plenen, når hun i tillegg hadde tatt bilder. Forventet noe digert, men det er der ikke mer enn en må regne med når folk skal jobbe lenge. Dessuten vokser det jo til igjen når det får lys og vann. Anonymkode: 833b5...02b Men det visste ikke TS. Jeg synes heller ikke at TS krisemaksimerer, men siden h*n ikke vet noe om plen spurte hun her for å høre hva som kunne gjøres. Det er ikke krisemaksimering det? Da vil alle på KG krisemaksimere da Anonymkode: 781c2...63e 5
Million Skrevet 4. juli 2017 #10 Skrevet 4. juli 2017 Kjøp en frøblanding, krafs opp jorda, strø på frø, vann godt og vent. Dette ordner du lett selv. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2017 #11 Skrevet 4. juli 2017 Det er irriterende, men du fikser det lett selv. Gi gresset en ekstra boost ved å tilføre littegrann ekstra gjødsel. Om du ikke har en sekk gjødsel stående og ikke gidder kjøpe, kan du lage selv. Jeg forsøkte det selv og tømte på en flekk i hagen, forskjellen var påfallende. Gresset ble kraftigere i fargen, tettere og høyere enn gresset rundt. Anonymkode: 02fb8...fff
Pmaxqueen Skrevet 4. juli 2017 #12 Skrevet 4. juli 2017 I 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jøss da, ro ned hersketeknikken! TS krisemaksimerer jo på ingen måte? Anonymkode: 0ff4c...156 Mente aldeles ikke dette som noe frekt, bare at det ordner det uten mye styr.. alle som har hatt badebasseng til barna ute på sommeren vet at dette fikser seg selv på null komma niks ☺️👍🏻 4
Gjest Coolaid Skrevet 6. juli 2017 #13 Skrevet 6. juli 2017 På 4.7.2017 den 8.25, AnonymBruker skrev: haha, det der var jo ingen hersketeknikk. Men jeg syns ts krisemaksinerer for en liten flekk på plenen, når hun i tillegg hadde tatt bilder. Forventet noe digert, men det er der ikke mer enn en må regne med når folk skal jobbe lenge. Dessuten vokser det jo til igjen når det får lys og vann. Anonymkode: 833b5...02b Ts har vel ikke hverken krisemaksimert eller noe som annet negativt. Hun spør enkelt og greit om plenen sin. At hun har bilde for å gjøre det enklere for oss å svare om plenen er kun forenklende og positivt - da får hun bedre svar. At du skriver at det vokser til igjen er jo det ts lurer på. Tenk før du skriver
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2017 #14 Skrevet 7. juli 2017 Hvis du følger rådene med ranking, jord tilpasset gressplen, gressfrø og vanning, vil gressplenen bli like fin som den var. Men det tar tid. Kanskje den er like fin igjen på sensommeren neste år. Anonymkode: e0aaa...8eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå