Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil begynne å studere igjen men er litt forvirra angående realkompetanse... Jeg har barn på 13 og 9 og det telles vel? Men hva betyr det for utdanning videre? Sikkert dumme spørsmål men jeg har vært syk i mange år  og vil nå gjerne ha en karriere og føler meg så usikker på hva neste steg blir. 

Anonymkode: b869f...912

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Realkompetanse til hva? Du får ikke søkt noe på realkompetanse pga barn hjemme. 

Anonymkode: 8fb9d...3a5

AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Realkompetanse til hva? Du får ikke søkt noe på realkompetanse pga barn hjemme. 

Til videregående utdanning. Vil fullføre videregående og en venninne sa at å ha barn går under realkompetanse 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Til videregående utdanning. Vil fullføre videregående og en venninne sa at å ha barn går under realkompetanse 

Aha. Du kan ta kontakt med fylkeskommunen og spørre. Da kan du få svar på om du er rettighetselev og kan få VGS gratis som privatist. Undervisning på kveld på skolen. Da er det de som melder deg opp på de fagene du mangler. Hvis du melder deg opp selv, dekker de ikke utgiftene. Eksamen må du melde opp og betale selv, men du får pengene i retur etter 1-2 mnd. Bøker får du gratis ved å betale depositum. I hvertfall sånn her i Rogaland. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...